Alla inlägg den 9 september 2007

Av Patricia - 9 september 2007 21:42

Nu är badkaret på plats i duschen igen. Grovköket blev jätteluftigt och härligt nu. :) Och glasskivan till soffbordet är utlyft till garaget.

 

 

Dessutom har jag hunnit duscha, raka benen (jag är kvinna igen), diska och få undan i köket.

 

 

Så nu känns det jätteskönt. Det enda som är synd är att jag inte hunnit pyssla det jag hade hoppats på. Jag kanske ska sätta mig en kvart och se hur mycket jag hinner.  ;)

Av Patricia - 9 september 2007 20:38

* Byta ytterbelysning på veranda - inte gjort

* Byta ut tv-möblerna i vardags- & sovrum - jajjemen. Idag

* Tvätta min täckväst och vinterjacka - gjorde jag i måndags

* Laga makens blixtlås i vinterjackan - nej

* Testa bilar - tyvärr inte

* Rapportera elmätarställning - det har maken gjort

* Rensa kläder och få ordning i garderober och lådor - inte velat

* Klippa gräsmattan - maken har inte fått ändan i den

 

 

Vi kunde varit lite duktigare, men maken har ju inte mått jättebra torsdag-fredag. Men men. Jag får vara glad att något alls blivit gjort.

Nu ska jag gå och göra lite nytta. 

Av Patricia - 9 september 2007 20:32

Nu är det jättefint i vardagsrummet jämfört med innan. Det är mer öppet och mysigt nu, vilket är bra. 

 

 

Jag har plockat undan lakan som låg i grovköket och väntade på att bli vikta. Jag har lagat middag och snart hoppas jag att maken och jag ska flytta in badkaret i duschen igen så att jag lite lättare kan raka mina jättehåriga ben. Jag kan inte ha kjol när benen ser ut som de gör nu. Sen ska alltkopplas in till tv-bänken i sovrummet också. Dessutomär det tänkt att vi ska gå och lägga oss tidigt eftersom mitt mål är att vara på jobbet vid 7 imorgon bitti. Vi får väl se om det lär hända.

Av Patricia - 9 september 2007 17:11

Jag har tittat runt lite på nätet för att försöka hitta någon bra DVD-förvaring eftersom bokhyllan som vi hade alla DVD-filmer nu är ute i garaget. Och tanken är att det inte ska in någon ny bokhylla där.



Det bästa jag hittat hittills och som det lutar mot är denna på Kjell & Company. Dock är problemet det att jag inte vill ha skivor på både fram- och baksida så det ställer till det lite när man ska sätta in nya skivor Det smidigaste hade varit en skiva i varje fordral.



Är det någon annan som har en bättre idé så kom gärna med denna.

Kontentan av det är att det ska ta lite plats men ändå vara smart förvarat.

Av Patricia - 9 september 2007 16:51

* Gamla möblerna är i garaget.

* "Nya" tv-bänken (som är lägre) är i sovrummet.

* Sovrums-tv-bänken är i vardagsrummet.



Nu ska allting "bara" kopplas in igen, så är allt bra igen.

Helst skulle jag vilja ha upp platt-tvn i vardagrummet på väggen för att få upp den lite även om vi får upp den ca 10 cm nu. Och istället för att behöva dra ut förstärkare för att dra ut alla kontakter ska vi nu ha så att vi bara behöver dra ut en kontakt.



Sen skulle jag vilja ha en platt-tv i sovrummet. Men vi lär väl inte få mycket för våra 2 st 32-tummare så att vi skulle kunna köpa en platt istället. Vi behöver inte någon 32" i sovrummet, men en platt hade varit trevligt.



Nu är snart pausen över och dags att ta nya tag.

Och nu påpekar maken att det stavas Feliway och inte Felliway samt att det är krympslang och inte krympsladd. *tittar bort mot maken med irriterad blick*

Jag tror dock att de flesta förstod ändå, så det så.

Av Patricia - 9 september 2007 15:54

Nu har vi tagit ut gamla tv-bänken och bokhyllan i vardagsrummet.

Fy f-n vad spånskivorna i möblerna hade sugit upp kattpisset! Det var verkligen inte en dag för tidigt att få ut dem.

 

 

Dessutom har vi passat på att fixa belysningen i det höga vitrinskåpet i vardagsrummet. Ena lampan hade lossnat i sladden bakom bokhyllan och denne är i sin tur fastskruvad i väggen. Men nu har vi satt tillbaka sladden och dessutom "förankrat" med krympsladd så att det inte ska gå av fler gånger.

 

 

Just nu är maken i full gång med att försöka få golvet rent efter allt kissande. Själv ska jag gå upp och hämta kontakten med Felliway som vi ska sätta här i vardagsrummet nu så att pluttan slutar få för sig att kissa mer där.

 

 

Och ryggen har hittills (peppar peppar - tog i bordet) klarat sig fint. Jag tar det försiktigt. Men det är fortfarande en hel del att bära. Och för ovanlighetens skull är vi duktiga på att fotografera före, under och efter. :)

Av Patricia - 9 september 2007 11:36

Det är trevligt med underhållning medan man äter.

Idag var det VH1 med Top 10 Worst 90's videos.



Tyvärr han vi bara se de fyra sämsta.

4. To unlimited med "No limit"

3. Aqua med "Doctor Jones"

2.  Rednex med "Cotton Eye Joe" 

1. Eiffel 65 med "Blue"



Blue hade inte bara den sämsta videon, utan även en av de absolut sämsta låtarna under 90-talet.

Det är skönt att få le lite ibland. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards