Alla inlägg den 16 september 2007

Av Patricia - 16 september 2007 20:08

Nu har vi kommit hem igen från Göteborg. Det var regn nästan hela vägen hem. Grått, blött och trist. :( 

 

 

Igår kväll var vi hos svågern med familj och åt middag. Jag tog hand om bebisen medan alla andra åt. Jag lyckades väldigt bra med att få den lille lugn. När maken ätit tog han över och gick omkring med bebisen. Det var supermysigt att se dem tillsammans. 

 

 

Dock var jag lite ledsen när vi kom hem sen på kvällen. Jag känner mig lite utanför. Maken är farbror. Sen är där farmor, farfar, föräldrarna och storebror. Men vad är jag? Bara ingift.

Och när jag och maken stod och tittade på bebisen innan på kvällen blev jag lite ledsen men torkade fort tårarna. Jag får mer och mer känslan att jag aldrig kommer att få bli mamma. Och denkänslan gör så fruktansvärt ont! Det är som om hjärtat skulle slitas ut ur bröstet på mig.

 

 

Och idag på vägen hem i bilen pratade jag om hur jag upplevt lite olika saker som gjorts och sagts under helgen av olika personer i familjen. Och vi kom väl fram till att mina nerver och känslor just nu ligger utanpå huden, vilket gör att jag misstolkar och tar åt mig, vilket inte gagnar mig utan bara gör mig ledsen. Och det har varit jobbigt med bebisen, men ändå tycker jag att jag klarat det  ok.

 

 

Men nu är vi hemma igen och det känns skönt. Om tre veckor ska vi dit igen. Förhoppningsvis klarar jag det bättre nästa gång vi är där.

 

 

Vi har bytt sängkläder, packat upp, lagat mat och varit över och pratat med grannarna om hur det gått med katterna. Det hade gått över förväntan, vilket kändes lugnande och bra.

 

 

Vi åkte och skulle kolla bil idag, men hittade inget. Bilförsäljarna var inte de trevligaste heller, vilket irriterade mig en del. Vi skulle ringa en av dem i veckan för att kolla om de fått in något eller ska få in. Men vi ska leta vidare och även kolla privatägda.

 

 

Det enda jag inte hunnit idag är att packa upp mitt pyssel. Dock monterade jag alla stämplar imorse i sängen medan maken sov så sött. Jag var klarvaken och var rastlös. Det kliar lite i pysselfingrarna, men jag orkar inte ikväll. Det får bli imorgon.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards