Alla inlägg den 23 september 2007

Av Patricia - 23 september 2007 20:59

I två timmar stod maken och gjorde plättar och pannkakor. Två timmar! 2 ½ sats gjorde han. Han är galen. :)

 

 

Men gott var det. Jag orkade inte så mycket, men det var för att jag ätit två mackor tidigare ikväll. 

 

 

Snart är det läggdags för mig. Jag är jättetrött och vill känna mig pigg imorgon på jobbet. Dessutom känner jag mig täppt i näsan. Vet inte om jag håller på att bli förkyld. Så det är väl bäst att gå och lägga sig tidigt.

Av Patricia - 23 september 2007 17:16

Idag har vi tagit det lugnt, men ändå varit duktiga.

 

 

Jag har varit och hämtat ut det andra paketet från Panduro. Sen åkte jag och handlade mat. Maken var hemma under tiden. 

 

 

När jag kom hem var jag hysterisk. Maken hade inte svarat i telefon när jag ringde och skulle fråga vilket maskindiskmedel vi använder. Jag ringde flera gånger och inget svar. Inget svar på mobilen heller. Ångesten kom som ett brev på posten. Jag kämpade mig igenom affären och bara tänkte "andas" hela tiden. 

 

 

Väl hemma såg jag honom stå och tvätta av grovköksdörren på utsidan. Jag tjöt i hans famn och mådde jättedåligt. Det tog en liten stund innan jag kunde berätta varför jag var ledsen. Han hade glömt att ta med sig telefonen ut när han var utomhus.

 

 

När jag lugnat mig bar vi in matvarorna och stuvade in dem. OBS! Inget onyttigt köptes.

Sen gick vi båda ut igen och fortsatte att tvätta av de vita foderna kring fönster och på gavlarna. Jag klättrade upp på stegen och var ganska högt upp.

En hel del har blivit tvättat nu. Framför allt på norrsidan.  Vindskivorna på garaget och på norrsidan på huset behöver tas, men då behöver jag en S-krok och en hink som jag kan hänga på stegen. Sen måste maken stå och hålla i stegen för att jag ska våga. Men får vi fint väder nästa helg är det inte omöjligt.

Allt mögel på det vita är inte borta, men vilken enorm skillnad ändå.

 

 

Nu är jag jättetrött. Både p g a att vi jobbat utomhus, men även p g a mitt anfall. Dock är jag stolt över mig att jag lyckades handla färdigt även om instinkten sa mig att bara springa ut och åka hem. Dessutom är jag stolt att jag inte bara gick och lade mig när vi packat upp utan faktiskt jobbade lite till här hemma.

 

 

Idag blir det pannkakor till middag. Maken ska laga. Han ska bara duscha först. Jag är jättehungrig. Jag undrar när det blir mat. 

Av Patricia - 23 september 2007 12:16

Då har vi nu fått i alla filmer (utom Sagan om ringen-trilogin) i fickor och i DVD-väskan vi köpte i söndags. Några är utlånade så när vi får tillbaka dem ska de också ner i lådan och skrivas upp på excellistan på servern. :)

 

 

Nu är frågan bara var vi ska förvara denna väska :)

Och om vi ska spara den andra väskan till när det blir fler DVD-filmer eller göra likadant med alla cd-skivor till den andra väskan.

Av Patricia - 23 september 2007 09:51

Igårkväll skrev jag ut alla 20 papper med fonter som jag har i Word. Observera att de olika fonterna har olika storlek så vissa tar kanske två rader än en, men många fonter blev det. :)

 

 

Och nu på morgonen har jag satt in papperna i en liten tun pärm i plastfickor. Jag gillar när det är dubbelsidigt och äntligen kan jag snabbare och lättare välja vilken/vilka fonter jag vill använda till mina kort, antingen i Word eller med Craft Robon. :) 

Av Patricia - 23 september 2007 09:48

Jag fäller hår som en tok. Jag kan dra av stora tussar hår flera gånger om dagen.

 

 

Jag vet ju att man fäller hår, men jag tycker det känns som att det börjar bli lite mycket hår som faller av nu. Dock ser det lika tjockt och fylligt ut som alltid.

 

 

Så ok då. Det är väl kanske lika bra att jag fäller som jag gör. Hur skulle jag annars se ut? Det går nog inte ens att föreställa sig. :) 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards