Direktlänk till inlägg 6 oktober 2006

Orkar snart inte mer

Av Patricia - 6 oktober 2006 11:08

Jag ger snart upp. När maken skulle åka till sjukhuset idag gick bilen sönder igen. Det är växellådan igen. Där stod han på Landbohovsleden och kom ingenstans. Som tur var hade inte grannen åkt än och jag fick springa ut i boxershorts och topp för att stoppa henne när hon var på väg. Hon fick åka till honom och bogsera honom till en bilverkstad. De vet inte när de kan titta på bilen så den får stå där.Själv fick jag ringa försäkringsbolaget och förklara situationen att bilen gått sönder igen och att vi behövde en hyrbil. Först tyckte han på försäkringsbolaget att jag skulle ringa runt till alla verkstäder för att se vem som kunde laga den först eftersom vi inte har rätt att få en hyrbil förrän den aktivt lagas. Jag fick då förklara att vi måste ha en SAAB-auktoriserad verkstad och att vår växellåda inte är en vanlig utan en som inte har en kopplingspedal. Så vi kan inte lämna in den var som helst och att vi vägrade att lämna den på BIVA eftersom de tar hurlösa priser och att vi inte skiter pengar. Han förstod mig till sist och om jag förstått det rätt så har vi hyrbil fr o m idag. Nästa samtal var till biluthyraren och gav honom alla mina uppgifter. kl 10 kunde maken hämta ut den. Det blev tydligen en Volvo S40. Det låter trevligt. Jag berättade att vi vill ha den till den 16:e och blir vår bil färdig innan så lämnar vi in hyrbilen då.Sen fick jag till sist ringa Bilbrodd och förklara att de är skitdåliga på att laga vår bil. Jag förklarade även tydligt att om det är samma fel som Bilbrodd fixade till tänker vi inte betala ett öre för den lagningen utan det får de stå för. Han fick numret till den andra verkstaden och skulle ringa och berätta vad de gjort med vår bil när de hade den inne.Maken missade sin sjukhustid, men de var jättegulliga och tog emot honom när han var klar med det andra.P g a detta har jag varit så arg och förbannad att jag putsat fönsterna invändigt i köket, rensat och städat lådorna i köket samt börjat plocka undan i garaget. Just nu är jag inne och äter lite frukost. Sen ska jag ut igen.När ska det bli lugnt och gå bra för oss? Förtjänar vi inte det efter allt vi fått gå igenom nu sen augusti?

 
 
Hemlig

Hemlig

6 oktober 2006 14:39

Låter som du får mycket bra gjort när du är arg :-). Förstår dock att du blir irriterad när bilen går sönder igen. Vad duktig du är som gått ner i vikt, jag skulle också behöva gå ner en hel del men det bara går inte, jag är en så lat människa *suck*

Ha en trevlig helg

Kram Hemlig

http://hemligatjejen.blogsome.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards