Alla inlägg den 31 oktober 2006

Av Patricia - 31 oktober 2006 20:48

Nu är mamma här! Jag har fått lite presenter av henne. Hon fick några av mig. Vi har visat lite pyssel för varandra. Hon har gått husesyn. Vi har ätit hemmagjord sushi till middag. Till efterrätt har det blivit kanelbulle och lite nötter. samt kaffe.Nu ska vi strax se på säsongens sista "Desperate Housewives". En brasa i kakelugnen och lite tända ljus.

Av Patricia - 31 oktober 2006 10:53

Eftersom det är halloween idag hade jag tänkt att klä mig i svart och se lite häxaktig ut när jag hämtar mamma på stationen i eftermiddag. Men nu bara regnar det och ganska intensivt emellanåt, så tyvärr får jag nog vänta med det till ikväll. Så trist. :(Strömmen gick innan också och var borta i nästan en timme. Jag får väl skynda mig att ta en dusch innan den försvinner igen. Man vet ju aldrig. Ett bad vågar jag iallafall inte ta. För mycket vatten som används då. Annars kan jag ju alltid ställa mig ute i regnet. *ler* Pappa blev förresten väldigt glad för mitt mail. :)

Av Patricia - 31 oktober 2006 08:46

Igår fick vi hem enkät nr två om IVF. När vi började IVF blev vi tillfrågade om vi ville vara med och vi tyckte att det var helt ok. Första enkäten fick vi ganska snabbt mitt under behandling. Andra kom nu igår, åtta veckor senare. Den tredje och sista kommer om två år. Det ska bli spännande och se hur våra liv ser ut då. Har vi barn eller inte? Är vi inne i adoptionskarusellen eller har vi gett upp?Jag trodde faktiskt det skulle vara jobbigare att fylla i var vi står just nu, att vi inte är gravida men vi vill göra ett försök till. Men det var inga problem att fylla i det. Jag känner mig positiv och förhoppningsfull inför nästa försök i januari/februari och det känns lugnande att känna så.Iallafall så fick vi varsitt formulär, med likadana frågor. Jag svarade genast när jag öppnat kuvertet. Det är lika bra att göra det med en gång, annars glömmer man det.En stund senare svarade maken på frågorna. Det var lite information om hur läget var nu först som vi fick fylla i. Sen kom flervalsfrågorna. Jag vet inte om det var fel av mig, men nyfiken som jag är kollade jag vad han svarade och jag kom fram till att vi svarade ruggigt lika. Det var frågor om hur man ställer sig till ägg- och spermadonation samt om hur ens åsikter var ang. om barnet eller donatorn har rätt att veta om varandra.Det kändes väldigt skönt att se att vi har så lika uppfattning, även om jag ändå misstänkte att vi skulle det. Det är en trygghet att veta var vi har varandra i sådana frågor. Nu gäller det inte bara i sådana frågor utan jag har märkt att vi ofta delar samma uppfattning. Vi har nog nu efter snart tio år ihop växt ihop och blivit ett. *fniss*Puss på dig älskling! Jag älskar dig!

Av Patricia - 31 oktober 2006 08:35

Idag är det halloween och jag håller på att göra lite stämningsfullt i huset. Jag har t ex lagt på en svart duk med stjärnor på, på soffbordet. Oranga ljus ska fram. Jag steg upp med maken imorse. Känner mig lite trött nu. Tvättar, diskat, ska bädda sängen, plockat undan och ska snart ta ett bad.I eftermiddag kommer mamma. Det ska bli jättekul. Jag har inte träffat henne sen de var här i juni. Det har kommit lite annat i vägen kan man säga.Gjorde ett gulligt halloweenmail till pappa så att han också får lite uppmärksamhet. Stackarn ska ju vara hemma och jobba i veckan. Jag saknar honom med. Men vi får ta och åka dit snart så vi får träffas.Jag hoppas och tror att det här blir en toppenvecka. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards