Alla inlägg den 12 oktober 2006

Av Patricia - 12 oktober 2006 22:35

Idag var en lång dag på jobbet. Jag har, som nästan alla andra dagar denna veckan, knappt haft någon rast. Jag var ensam rastvakt på 240 barn. Vi skulle varit fyra stycken ute. En vabbade och de andra två "glömde". Det var tur att inget allvarligt hände.Jag var tvungen att åka tidigare från jobbet och missade planeringskonferens för att jag hade en tid på sjukhuset. Stressigt var det, men jag hann.Efter sjukhusbesöket åkte jag till stan för att leta glitterpennor i storförpackning till vårt tema som är universum. Vi ska göra en bok med svarta papper och glitterpennor blir jättefint då. Gick in på Clas Ohlson, men de hade bara små förpackningar. Hittade fina hörnstansar, sex st för 169:-, men eftersom vi måste stå för den nya reparationen av bilen, vågade jag inte köpa den.jag gick vidare till Akademibokhandeln, som hade 24 sådana pennor för 49:-, så jag köpte två paket.Efter det gick jag till makens kontor och stannade där tills han var klar (vid 18). Jag var vid det laget väldigt trött och mycket hungrig, så vi stannade inom en sushirestaurang och köpte för avhämtning. Jag beställde en 12-bitars sushi. Äntligen fick jag min sushi. Vi gick mot bilen och jag fick köra hem. Jag var trött och hade ganska ont i min vänstra axel och arm, men maken var ännu tröttare, så av två onda ting var jag den minst onda. ;)Väl hemma åt vi maten. Mmmm vad gott det var! Ett mail från mamma meddelade att hon kommer hit tis till fre v.44 när det är höstlov. Jag får köpa hem lite ingredienser och bjuda henne på sushi då.Jag har bytt väska till jobbet. Den jag bytt till tvingar mig att inte kunna ta hem en massa arbete, vilket nog är bra.Jag har övat lite sånger som mina elever ska sjunga på en konsert om fyra veckor. Det är ganska bra om jag kan texterna och melodierna om jag ska öva med dem, vilket förväntas av mig. Vi lär aldrig kunna dem om jag inte övar en del med dem.Datorn går på högvarv just nu. Hittade äntligen en skiva med bilder, som jag varit av med. Jag är jätteglad att jag hittat den och lägger nu ner bilderna på datorn för att ha en säkerhetskopia. :)Pysslat har jag tyvärr inte hunnit göra ikväll, men det tänker jag ta igen i helgen. Strax ska jag istället gå och lägga mig i min stora säng, krypa ner under täcket och läsa lite tills mina ögonlock blir för tunga.Sov gott.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards