Alla inlägg den 29 oktober 2006

Av Patricia - 29 oktober 2006 13:27

Vi har bestämt att vi ska fira jul hos makens föräldrar i år. Vi har varit hemma sen vi flyttade till vårt hus, men i år ska vi åka dit. Grannarna ska passa katterna då grannarna firar jul hemma hos dem.Innan hade jag ångest över att åka dit eftersom svågern och hans fru också hade genomgått en IVF och hon testade positivt. Bara tanken att de ev skulle ha barn ca tre veckor efter det var tänkt att vi skulle ha, var jättejobbigt. Då kan man tänka sig vilken ångest jag hade över att kanske se en mage på henne. Se hur hon kanske klappade den i jul. Jag ville verkligen inte dit.Nu fick vi reda på att det visade sig att embryot inte utvecklat sig i hennes livmoder och det blev alltså inget barn. De tyckte det var tråkigt, men har inte gett upp hoppet. Hon ska gå på akupunktur och de ska försöka normala vägen igen. De KAN få barn naturligt, men det är väldigt svårt. Men de ger inte upp.En sten lyftes från mitt hjärta och nu ser jag fram emot jul igen. Det låter kanske knäppt, men så känns det.Själv går jag och väntar på min mens, som aldrig kommer. Jag fattar inte varför den inte kommer. Är det all stress och analkande förkylning som gör att den inte kommer? Jag vill ju inte att den kommer när mamma är här. Då ska vi ju ha kul och vi ska alla må bra.Nu är golvet borta och jag har målat rören, fast med fel färg. Jag är så trött att jag inte tittade på BÅDA burkarna innan jag valde en. Ja, är man en klant så är man. Så jag får väl se hur det ser ut sen. Undrar om man kan måla på ett lager primer ovanpå den första omgången färg och sen färg ovanpå det. Nåja. Inte mycket att göra åt det.Nu vill jag verkligen vila!

Av Patricia - 29 oktober 2006 08:18

Högsta vikt: 99 kg (enligt vår våg men var nog högre)Nuvarande vikt: 84,5 kgBMI vid högsta vikt: 35,5BMI idag: 30,1Jag känner mig lättare.Jag har på mig mer figurnära kläder, men som smickrar kroppen och inte avslöjar de valkar jag har kvar överallt.Jag känner mig piggare.Får jag nu bara rätt på sömnen och börjar motionera regelbundet ska jag nog ha gått ner lite till, till nyår.Vi har nu två fruktskålar framme. En på köksbordet, som man går förbi ganska mycket, och en på soffbordet. Idag när jag gick till soffbordet vattnades det t o m i munnen p g a frukten. Det var trevligt. :)Maken handlade ju mat igår själv medan jag solade och tog en promenad. Inte en enda godisbit eller läsk köpte han. jag var mycket stolt över honom och skönt att inte behöva känna frestelsen över att se en skål med godis och tänka att jag försämrar mina chanser att gå ner i vikt.Jag känner mig så stolt över oss.

Av Patricia - 29 oktober 2006 08:08

Nu är det minusgrader ute. Det är lite frost på garagetaket. Vackert. :) Det blåser bara lite ute och det verkar så lugnt och fridfullt. Solen är på väg upp och jag tror att det kan bli en oerhört vacker höstdag.Idag är det fem veckor till första advent. Jag längtar oerhört mycket till advent. Då får jag börja pynta. Jag är inte den som överpyntar. Det måste se snyggt ut och vara lagom. Jag försöker göra nya saker varje år. Stämningen är väldigt viktig.Igår kväll kom jag verkligen i stämning när maken åt en klementin. Doften som mötte min näsa fick mig att bli alldeles pirrig och hade jag fått/kunnat hade jag nog börjat pynta redan då. :) Igårkväll var vi jättetrötta så kl 22 gick vi faktiskt och lade oss. Varför sitta uppe och vara jättetrött bara för att det är lördag?Klockan 7.20 vaknade jag idag. Men då hade jag glömt att jag skulle ställa tillbaka klockan. Jag kunde inte somna om så jag låg och myste i sängen med T (hankatten). När jag låg där i sängen kom jag på en idé till ett häftigt inbjudningskort som man kan variera till alla möjliga tillställningar. Jag ska se om jag hinner göra ett sådant senare idag. Jag tror det kan bli väldigt fräckt. :)Igår orkade jag inte riva bort hela mattan i arbetsrummet. Mina fingrar var svullna och jag var enormt öm. Så idag ska maken ta bort resten så ska jag börja med strippern. Det borde inte ta så lång tid.Nu hoppas jag bara att pengarna från banken kommer imorgon så vi kan åka och handla golv så det är gjort. Det hade varit sååååå skönt att ha det här. Då kan man börja när man vill sen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards