Alla inlägg den 1 december 2006

Av Patricia - 1 december 2006 21:43

Så har man både sett första avsnittet på SVT's julkalender "Lassemajas detektivbyrå" och "Itzhaks julevangelium" och jag tycker att båda fick klart godkänt. Jag ska ta och läsa Lassemajaböckerna tror jag. De är ju väldigt populära bland eleverna. Många härliga skratt blev det från både maken och mig på evangeliet.Så jag är övertygad om att detta kommer att bli en bra och härlig december. :)

Av Patricia - 1 december 2006 17:30

Idag har vi gått till kyrkan och haft lite samling för advent. Det var lagom oinspirerat och hördes knappt då något barn hade lekstuga längst ner i kyrkan och föräldern hade inte vett att antingen gå ut med barnet eller ha det i knät och säga till att det skulle vara tyst. Ganska irriterande.Dit- och hempromenad gick fint.Eleverna har även fått spela sällskapsspel efter lunch idag. :) Det var spännande. Ljudnivån var verkligen på topp. :) Och arga och dåliga förlorare var många där.Saft och pepparkakor fick de också.Efter jobbet åkte jag till stan och hittade lite julklappar. Jag känner mig ganska nöjd.Stannade till inom makens kontor och hade lite trevligt där med de som jobbade idag.När vi kom hem hade mina pepparkaksformar kommit, men av någon anledning hade jag inte fått mina minimagneter. Som tur var fick jag tag på företaget nu innan de stängde. Så magneter ska skickas till mig nästa vecka.Vi vet inte vad vi ska ha till middag. Vi är båda trötta men jag känner mig inte lika hängig idag som igår. Men det lär väl jag få äta upp imorgon bara för att vi ska gå på hockey. Det ska bli kul. :)Ikväll är det Itzhak. :) Längtar. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards