Alla inlägg den 2 december 2006

Av Patricia - 2 december 2006 20:34

Den 23:e och 30:e dec kommer SVT att visa två specialavsnitt av "Kvarteret Skatan". Eftersom jag gillade den serien tänkte jag tipsa lite om dem.

Av Patricia - 2 december 2006 20:31

Ikväll har vi faktiskt öppnat en flaska vin. Jag har ju bara druckit totalt två glas vin sen i juli när vi hade drinkkväll eftersom jag genomgått IVF med tillbehör. Och jag har inte känt något behov av att dricka. Men ikväll var det gott. Så en flaska Viña Albali har vi öppnat. Jag har fått i mig ett halvt glas, så fort går det inte, men det ska det inte heller. Njuter gör jag.

Av Patricia - 2 december 2006 19:54

Ikväll blev det korvgryta med kycklingkorvpurjolökschalottenlökvitlökr
öda linsermajsburkchampinjonerkrossade tomatercreme bonjour svampmilda matlagningsgrädde. Till det hade vi fullkornsbulgur. Det blev gott, men lite starkt. Hade i ganska mycket cayennepeppar. Men gott var det. :)

Av Patricia - 2 december 2006 18:27

Så har man varit på hockey. LHC var så dåliga i första och andra perioden. MIF var bättre än vad jag trodde de skulle vara. Matchen slutade 3-3 vilket var helt ok. Vi hade bra platser och i pausen mellan första och andra perioden hade vi tillträde till VIP-baren där man fick gratis kaffe, jättegoda muffins och kexchoklad. :)Jag hade ganska skoj och vill gärna gå fler gånger. Maken var inte lika glad över det då han tyckte att hejarklacken var jobbig (vilket den verkligen var). Men vi får väl se. :)Nu är det julkalendern.

Av Patricia - 2 december 2006 12:07

Då har jag varit på utseendet här igen och försökt göra det lite juligare. Jag blev ganska nöjd. Jag hade dock önskat att det fanns lite juliga bakgrunder, men man kan inte få allt. :)Nu har vi ätit frukost. Maken tittar på Discovery Channel och jag funderar på att gå upp och pyssla lite. Sen måste jag duscha och hitta något bra att ha på mig på matchen.

Av Patricia - 2 december 2006 10:54

Vaknade vid 7.30 idag. Läste lite men lyckades somna om igen. Hade minstingen i sängen. Hon var jättekelig och det var supermysigt. :)Vid 8-tiden började det regna och sen dess har det varit väldigt grått och trist ute. Jag funderade imorse på om jag skulle stiga upp och åka och sola, men struntade i det p g a vädret. Vi ska ut i det sen. Det får räcka.Började igårkväll med att klippa ut alla 17 delar som behövs till en lite annorlunda pappers/kartongstjärna. Den kartong jag hittat var nog lite för tjock och när jag gjort ena sidan på stjärnan var jag inte riktigt nöjd. Så i helgen ska jag testa att använda lite tunnare papper. Men som mallar är nog kartongen perfekt att använda. Ska prova limpistol istället också för att få pappret att fastna. Det stiftlim jag använder är inte bra tyvärr. Därför är det så bra att testa hemma innan i lugn och ro innan man ska göra det i skolan. :)I eftermiddag blir det hockey. :) Det är LHC-MIF Redhawks som spelar. Jag tror inte det kommer att bli så spännande, men kul ändå. Det är minst 15 år sen jag kollade på hockey senast.Jag slog in ännu en julklapp igår kväll. Det kommer nog att bli fint. Jag har inte satt på någa band än eftersom de har en tendens att bli platta och fula när man ska transportera dem en lång bit.Men etiketter ska jag försöka fixa.Sen MÅSTE jag göra födelsedagskort till min vän som fyller på tisdag. Har inte haft ork eller inspiration i veckan. Får se vad jag kan hitta på nu.Klenätter ska göras imorgon tror jag. Jag tror inte jag orkar eller hinner idag. Däremot borde jag försöka få tvättat lite. Nåja, vi får väl se. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards