Alla inlägg den 24 december 2006

Av Patricia - 24 december 2006 19:48

Då har vi varit i kyrkan. Prästen var för dagen en 82-åring som höll en 25 minuter lång predikan förutom allt annat under gudstjänsten. "Änglakören", som vi kallades, sjöng underbart vackert. :) Kantorns svärdotter satt brevid mig i kyrkan och sjöng också i kören. Hon sjöng underbart vackert. Efter allt var klart i kyrkan frågade hon mig om jag sjöng i någon kör eftersom jag sjöng så fint. Jag blev jätteglad av komplimangen och var ju inte sen att berätta för henne att jag tyckte att hon sjöng väldigt vackert. Med i kyrkan var även hennes bedårande dotter, som var dryga året. Hon var väldigt intresserad av mina smycken, som var röda glashjärtan smyckade med silvertråd. Jag smälte när jag såg henne och blev fruktansvärt sugen på en sådan liten bedårande flicka. Jag hoppas det kommer. Det som gladde mig var att jag inte kände det minsta sorg eller avundsjuka, utan bara glädje och jävlar anamma om att vi också minsann ska lyckas få en sådan liten bedårande tjej. :)Väl hemma igen bytte maken om till tomtekläder innehållande röda shorts, vit T-shirt, tomtejacka, sandaler, handduk och simglasögon. Jag sminkade honom fint och han begav sig ut med ficklampa i trädgården.När han kom in var tomten norrländsk och jättesöt. :) Han delade ut alla julklappar och sen gick han igen för att bada i sjön som ligger uppe på berget.När tomten gått och maken kommit upp till oss igen i vardagsrummet, var det dags att se "Karl-Bertil Jonssons jul". Vi vuxna tittade på den medan brorssonen satt och lekte lite på golvet med sina julklappar. Jag och maken öppnade våra julklappar efter programmet.Detta fick vi av:svärmor & svärfar: traktörpanna & 1000:-svåger & fru: runt kryddställ i ljust trä med hängande kryddburkar innehållande kryddormakes moster:ett handgjort glasfat modell stortmakes kusin:DVD Million dollar babyDet var fina julklappar. Nu är det strax matdags. Det blir lite blandad julmat. Det ska bli gott.Jag önskar jag kunde ge maken lite julklappar. Men jag får väl ge honom något lite extra ikväll och sen ge honom i efterskott när jag har en fast inkomst igen. Huvudsaken är att vi älskar varandra, vilket vi verkligen gör. Han är bäst. :)Vi får väl se om det blir något spelande sen ikväll.

Av Patricia - 24 december 2006 11:07

Igår kväll tittade hela familjen (jag, maken, svärmor, svärfar, svåger m fru, brorsson och makens moster) på "På spåret". Efter det ville jag se "Kvarteret Skatan". Det var lika roligt som vanligt. :)Senare spelade vi TP. Svågern vann. En efter en gav upp i ren trötthet och vi blev färre och färre. Men det var ganska trevligt ändå.Jag kände mig jätteduktig igår. Jag försökte äta mycket grönsaker och drack bara vatten hela kvällen. Ingen snaps, inget vin eller ens julmust. Jag tog bara en omgång på tallriken och orkade inte ens äta upp det. En chokladbit blev det. Inatt bytte jag och maken sängar. Tyvärr vaknade jag ändå med ryggont, men maken var värre. Den sängen är verkligen en katastrof så hård som den är. Så nu har vi kommit överens om att turas om att sova i helvetessängen så en av oss inte har olidligt ont.Det är fint väder idag, även om solen just nu skyms lite av ett moln.Tomten hade varit och hälsat på via kakelugnen inatt och framför låg varsin julklapp till oss imorse. Jag fick "Den lilla sjöjungfrun" på DVD, som jag hade önskat mig. Maken fick en cd, inspelad av Lunds studentsångare. "Strålande jul" hette den.Efter klappöppnande åt vi frukost. Nu är svärmor och svärfar med brorssonen i kyrkan för att kolla krubban. Jag bloggar, maken försöker stämma en gitarr, moster läser i sin julklappsbok om julmat under 1000 år, svägerskan läser tidningen och svågern gör pajdeg.Snart ska jag slå in den sista julklappen som blev klar igår.Jag läste ut en bok i natt och imorse började jag läsa på den andra boken jag hade med mig. Den har jag snart hunnit halvvägs i, så jag börjar bli lite orolig vad jag då ska läsa eftersom jag inte har fler böcker med mig. Jag får kolla vad svärmor har i bokhyllorna. Det känns underbart att ha hittat läsglädjen igen och orken att läsa. Det har varit lite tungt i höst med det. Men fortsätter det så här så kommer jag att hinna läsa mycket, vilket känns supermysigt. :)Jag fick ett julsms idag av en kompis. Det piggade upp lite. :)Klockan 13 blir det jullunch. Klockan 16.45 ska vi vara i kyrkan. Jag ska ta mig en titt på noterna en gång till innan vi åker dit.*skrattar* Svågern fick precis en sjuk idé. Han tycker vi ska börja sjunga "Can't live without you" som de sjunger på första bröllopet i "4 bröllop & en begravning" på grannarnas bröllop på nyårsafton. :) Det hade varit roligt att se hur många som kommer ihåg den filmen. :) Sen skulle vi naturligtvis börja sjunga de låtar som är tänkta.Nu ska jag ta en värktablett för min rygg.

Av Patricia - 24 december 2006 11:06

När fjärde ljuset brinner,vi hämtar julegran,och alla barnen räknardan före dan före doppareda'n

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards