Alla inlägg den 5 december 2006

Av Patricia - 5 december 2006 19:02

Nu är alla julklappar till mina föräldrar inslagna. Det är skönt att ha det gjort redan nu.Strax ska jag dricka lite te och göra min lilla packlista.Var och skulle handla innan i eftermiddag i en affär jag sällan är i. Jag passade på att handla julfrimärken till alla julkort och då började killen som expedierade mig prata. Han gav mig sådana rysningar eftersom han ställde konstiga och närgångna frågor, så jag fixade inte att handla något alls. Det var bara att gå direkt ut ur affären när jag handlat frimärkena. Tur var kanske det. Annars hade jag nog köpt julmust idag. Jag är så supersugen på det, men har hittills klarat mig från det. Men hur länge till klarar jag mig? Är samtidigt jättesugen på choklad. :( Life sucks sometimes.

Av Patricia - 5 december 2006 18:59

Fortfarande inget tecken på mens, mer än att jag tycker jag varit lite svullen och emellanåt känt mig ettrig och PMS:ig. Men det händer inte ett smack! *suckar*

Av Patricia - 5 december 2006 18:58

Både igår och idag har några arbetskamrater kommit fram till mig och gett mig komplimanger för att jag blivit mycket smalare. Det är trevligt. De tycker att jag tydligen börjar försvinna, men jag har ju fortfarande många kilon kvar att gå ner. Men det är kul att folk uppmärksammar och ger komplimanger.

Av Patricia - 5 december 2006 16:41

Dygnet började med att jag sov oroligt och dåligt. Fick knappt i mig någon frukost imorse, vilket inte kändes så bra. Hade lite småångest för att åka till jobbet. Visste att det skulle bli en intensiv dag idag.Väl på jobbet har allt gått i ett. Har knappt haft rast som vanligt. Så fort sista lektionen var klar, hade jag terminens sista utv.samtal Direkt efter det hade jag två överlämningssamtal. Efter det mådde jag ordentligt dåligt, rent psykiskt. Jag fixar inte att jobba kvar nästa termin. Tårarna var nära att komma fram när jag stod efteråt och pratade lite med en kollega. Jag är väl medveten om att jag är långt ifrån den enda pedagogen som har det jobbigt, men det betyder inte att det ska få vara hur som helst och att man ska gå och må dåligt.Nu är jag iallafall hemma. Ikväll ska jag slå in de sista julklapparna. Dessutom ska jag skriva ner en liten packlista så att jag inte glömmer något. Det vore ju förträffligt klumpigt av mig i så fall, för att inte tala om onödigt. Jag ska inte jobba något alls ikväll har jag bestämt mig för. Jag ska dessutom försöka gå och lägga mig tidigt och försöka koppla av. Jag märker att jag har svårare och svårare för det, vilket oroar mig lite.Inget nytt på jobbfronten.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards