Alla inlägg den 3 december 2006

Av Patricia - 3 december 2006 16:13

Nu har vi även fått i oss middag. Jag var jättehungrig. Det blev minestronesoppa som vi frusit in. Nu känns det som om jag är på väg in i koma eller något dylikt.Det ska bli lite spännande att se vad jag orkar göra mer idag.Fick en rejäl yrselattack innan i eftermiddag. Det var lite obehagligt, men det lugnade sig tack o lov lite senare.

Av Patricia - 3 december 2006 15:26

Då är klenätterna klara. Vi har inte räknat dem, men några stycken blev det. Gott har det luktat, så efter middagen ska vi testa varsin. Katterna har tyckt att det luktat jättegott och varit mycket nyfikna. Lite jobbigt kan jag tycka eftersom vi haft kokosfett på spisen till en temperatur av ca 180-190 grader. Inte så bra att vara i närheten av när man är katt.Klenätterna är lagda i söta, runda Tildaburkar i metall från Panduro.Just nu håller maken på att tömma diskmaskinen så vi kan ösa ner allt från baket så det blir någorlunda fint här igen.Bakningen har naturligtvis gjorts till julmusik. Några skivor hann vi gå igenom. :)Tvättningen går framåt. Vi skulle behöva byta lakan idag så det blir antagligen en maskin sådant idag också.Fotograferingen av huset har inte hunnits med. Rätt som det var blev det grått och mörkt igen, så det får tas en dag i veckan.Jag ska försöka hinna slå in några julklappar till som jag ska ha med till föräldrarna nästa helg.Sen blir det middag och lite julfilmer ikväll tror jag, om det inte finns något speciellt på tv.

Av Patricia - 3 december 2006 11:39

Idag sov jag till 9. Det var skönt. Var uppe länge igår kväll. Hankatten var lagom ettrig och jättekelig, så vi låg och myste lite när jag väl fått upp honom i sängen istället för att han satt och gnällde på golvet.Vid 9.30 väckte jag maken. Jag tyckte det var dags att han också vaknade då.Jag gick ner, satte på Lars Vegas julskiva och började ta fram ingredienser till klenätter. Det visade sig snabbt att det fattades ett ägg till dubbel sats då jag tänkt göra en sats med citronsmak och en sats med apelsinsmak.Maken fick kolla om grannarna hade ett ägg när han ändå skulle gå över och ge deras katter mat. Men de hade inga ägg. Ringde till de andra grannarna vi umgås med, men de svarade inte. Så det var bara att bege sig till affären för att handla. :( Med tanke på att mensen är på väg var jag allt annat än glad på maken när jag åkte iväg. Han fick under tiden hålla koll på alla skålar där jag hällt upp ingredienserna så att katterna inte fick för sig att smaka.Båda degarna är blandade och de står nu svalt ett tag och ska göra så i ca 1 timme till.Just nu äter vi frukost. Eftersom jag rivit skal på apelsiner blev det idag färskpressad apelsinjuice. Himmel så gott det var.Senare ska jag se om jag hittar kryddnejlikor. I så fall blir det nog någon apelsin som blir dekorerad och får lukta gott någonstans i huset. :)Eftersom vädret är fint idag ska jag försöka fota våra förändringar i huset eftersom mina föräldrar vill se vad vi hittat på sen mamma var här v.44 Det måste vara väldigt bra ljus för att det ska kunna bli hyfsat bra bilder med vår gamla kamera, som mer och mer inte orkar vara med.

Av Patricia - 3 december 2006 11:24

När första ljuset brinner,står julens dörr på glänt.Och alla männskor glädjas,att fira få advent.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards