Alla inlägg den 15 december 2006

Av Patricia - 15 december 2006 23:03

Ikväll har vi hunnit titta mycket på tv/DVD. Först tittade vi på "Välkommen till familjen" med bl a Sarah Jessica Parker, Diane Keaton och Clare Danes. Den var bra, men sorglig. Så sorglig att jag var tvungen att ringa hem efteråt och bara säga hur mycket jag älskar mina föräldrar. Det kändes jätteviktigt för mig att få säga det till dem, fastän jag är väl medveten om att de vet att jag älskar dem.Efter det såg vi det tredje avsnittet av "Itzhaks julevangelium". Bra som vanligt. :) Det sista avsnittet ska vi ta och se i veckan eftersom det finns risk att vi inte får se det nästa fredag. Så det är bra att vi har den på DVD nu.Efter det visade SVT1 "Om ödet får bestämma" med John Cusack och Kate Beckinsale. En mysig film.Maken, som inte heller mår bra, köpte med sig chips och lösviktsgodis hem idag för att jag var sugen. Så det har vi smaskat på ikväll. Jag trodde jag skulle tycka det var godare än vad det var, vilket är positivt i sig, men ändå lite av en besvikelse just ikväll. Men det är bra att veta.Nu ska maken välja en film som vi ska ligga och titta på i sängen.Imorgon ska vi försöka städa lite. Sen måste vi ringa återbud till våra middagsgäster. Det är nog inte så lämpligt att de kommer på middag när vi mår så här.Natti.

Av Patricia - 15 december 2006 15:22

Jag är brakförkyld. Jag har sovit lite nu eftersom jag var helt slut! Vaknade av att jag verkligen inte fick luft. Det spände i stora delar av ansiktet. Jag fick lite panik eftersom jag inte hittade någon nässpray. Ringde maken för att fråga om han kunde komma hem tidigare så jag fick luft genom näsborrarna igen, men han kunde lotsa mig till ett ställe i huset där det med stor sannolikhet fanns nässpray. Som tur var fanns det spray där och det var en fröjd att känna hur det svällde av.Ett annat bevis på att jag inte är frisk är att snoret är gult. Det var inte vidare kul att konstatera detta, men nu är det så.Känner mig rivig i halsen. Det beror nog mest på att jag fick andas genom munnen när jag sov innan, men jag misstänker att det är lite mer än bara det. :(Det blåser fortfarande väldigt mycket. Det verkar inte vilja avta. Två av våra katter är ute nu och det känns inte superbra att de fick gå ut, men samtidigt höll de på att vara väldigt otrevliga mot varandra här, så jag hade inte mycket val.Jag ska nog föreslå att vi äter minestronesoppa idag. Mycket vätska och nyttigt. Det låter bra för min stackars kropp.

Av Patricia - 15 december 2006 10:20

Har plockat undan lite på pysselbordet och har tagit upp datorn så jag kan lyssna på webradio. Nu ser jag äntligen mitt bord igen och börjar väl få lite struktur över vad jag behöver göra. Ska skriva en lista över de saker som vi behöver göra i helgen. Jag har mycket lättare att komma igång då när det är uppskrivet.Det är ljust ute nu, men fortfarande grått och väldigt blåsigt. :( Tur att man är inne i värmen.Har fortfarande pyjamas, mina rosa fårskinnstofflor och min supergosiga, rosa, morgonrock på mig :) Så skönt att inte ha bytt om än för ovanlighetens skull. :)

Av Patricia - 15 december 2006 08:35

Från igår eftermiddag, och fortfarande, blåser det ganska mycket hos oss. Molnen rör sig snabbt på himlen, åt nordost, och det viner emellanåt av blåsten.Det var inte kul att köra till makens arbete igår eftermiddag. Maken tyckte heller inte det var kul att köra igår kväll efter julbordet. Idag tog han bilen eftersom jag är hemma.Det är nu 7 grader varmt ute, men naturligtvis känns det kyligare när det blåser så.Men var är vintern? Vem har snott den? Jag vill att det ska bli kallt och att det ska snöa. Jag tycker inte det känns lika mycket som jul när det inte är snö. Dumma globala uppvärmningen.Samtidigt känner jag att det är lite bra om den inte kommer nästa fredag eftersom vi då ska åka till svärföräldrarna. Och snökaos är inte kul att åka i. :(

Av Patricia - 15 december 2006 08:31

Vår minsting är så söt. hon ligger just nu uppe på soffan, ovanpå ryggstödet, och sover och snusar så mysigt. Det är inte direkt platt där, men hon är duktig på att balansera. Det är så mysigt att höra när hon ligger och andas tungt. Det är rogivande och glädjen sprids i mig när jag hör henne. De andra två ligger och sover någon annanstans i huset. :)I gårkväll kom den andra tjejkatten upp i min säng när vi gick och lade oss. Hon parkerade på mitt täcke och där har hon legat hela natten. Det var lite jobbigt, men ändå mysigt. Det är så sällan hon kommer upp i sängen till oss. Hankatten sov hos maken, som vanligt. :)Jag älskar verkligen våra tre små vildingar!

Av Patricia - 15 december 2006 07:35

Jaha, då har jag blivit förkyld igen, med besked! Det har kommit mer och mer i veckan. Men det är inte värst. Värst är att jag haft så lite rast, jobbat så länge och stressat så mycket att jag är jättestel i axlar och nacke vilket gett mig en fantastisk huvudvärk, som även nu satt sig på synen. Inte bra. Så idag är jag hemma och vilar. Det behövs.Igår kväll var vi på julmiddag med makens arbete. Det var som vanligt mycket trevligt.Precis som förra året hade ena chefen fixat en musiktävling. Förra året var vi uppdelade i par och mitt lag vann. I år fick jag vara själv medan alla andra fick fortsätta tävla i par. Men det spelade ingen roll, för jag vann ändå. :) Så nu ska jag anordna nästa musiktävling. Det ska bli skoj. :)Efter tävlingen gick vi ut och åt. Jag kände mig jätteduktig för jag tog bara fisk. All möjlig sorts fisk. När jag ätit det var jag mätt och nöjd och kände inte att jag behövde äta köttbullar, skinka, prinskorv och dyl, utan jag fortsatte smutta på julmust och tog sedan lite dessert istället. Så för ovanlighetens skull mådde jag bra när vi sen åkte hem. Jag var inte för mätt eller kände som om det var en sten i magen. Det var underbart.Jag fick många komplimanger om att jag blivit betydligt smalare. För att inte tala om alla komplimanger jag fick när jag berättade att jag klarat det själv, utan Viktväktarna eller dyl. Så självförtroendet var på topp efter kvällen. :)Nu ska jag vila lite. Ska göra lite te sen tror jag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards