Alla inlägg den 28 december 2006

Av Patricia - 28 december 2006 23:51

Idag när vi var och handlade köpte vi Expressen för att få lov att köpa tv-bilagan, vilken var det enda jag var intresserad av.Väl hemma satte jag mig sen och läste lite i den och det enda som hände var att jag blev mer och mer förbannad på de urkorkade artiklarna där.Den första jag reagerade på var Vi unga mammor motarbetas. Fy faaaan vad jag blev förbannad! Hur vore det om människor tänkte före de gjorde saker så kanske världen vore en bättre plats. Jag tycker att är man en ansvarsfull förälder ser man till att ha en stadig ekonomi INNAN man skaffar barn. En ordentlig utbildning kan också vara en väldigt god idé. Som hon framställs i artikeln tycker jag det verkar som att hennes intelligens inte är för hög, men med tanke på hennes beslut hittills i livet så har de säkert gjort en rättvis bild av henne.Artikel nr 2 som gjorde mig förbannad var Leksakerna blev dödsfälla. Hur i helvete kan man ge en fyraåring leksaker där det finns lösa magneter? För jag antar att det var fyraåringen som fick leksakerna och inte hans lillasyster. I så fall är det ännu värre.Det som verkligen chockade mig var att i artikeln står det att mamma tänkte första gången fyraåringen kom ut och berättade att han svalt två magneter att "de kommer säkert ut den vanliga vägen". Men att sen låta honom fortsätta leka med magneterna så att ungen kan komma ut i köket ytterligare en gång och berätta att han svalt en till. Jag blir så asförbannad att vilka idioter som helst kan och blir föräldrar. Var i helvete var hon på lektionerna i grundskolan när man pratade om magnetism? En jubelidiot kan väl räkna ut vad som händer när man sväljer två magneter, eller?Det är väldigt synd om barnet, men vad jag förstod så har han repat sig, men den mamman borde fan inte få ha ungar. Och jag köper verkligen inte argumentet att det är lätt hänt eller att man inte kan ha koll på sina barn hela tiden.Den sista artikeln jag läste innan jag fick nog var Har du svårt att snappa?. Jag kan förstå att alla inte har språköra och kan höra eller förstå vissa dialekter.Men snälla. Är folk helt dumma i huvudet? Tydligen var det så många som inte förstod eller hörde vad som sades i serien och som ville ha det textat. Så var det även hemma hos svärföräldrarna, varpå jag tog fjärrkontrollen, satte på Text-TV och tryckte 199, och vips så var programmet textat. I många har har 95% av alla TV-apparater som sålts Text-TV. Så varför går man inte in där och kollar om det nu är så att man inte hör. Det gör jag ibland när jag anser att jag behöver förstärkning.Har svenskarna helt tappat förmågan att tänka? Vidare om det talades ordentlig skånska eller inte tänker jag inte diskutera eftersom jag endast såg första halva avsnittet. Dock är jag själv skåning från början så jag vet hur det ska låta. :)Det jag kom fram till är att om jag måste köpa skittidningar så som Expressen eller Aftonbladet för att få köpa en TV-tidning, så kan det vara.

Av Patricia - 28 december 2006 23:46

Ikväll var vi bortbjudna på middag till ett par kompisar som flyttat till hus. Till middag fick vi lasagne. Det var gott.Deras lille tvåårige son var på jättegott humör idag och var hur charmig som helst. Jag blev supersugen på barn, men vet ju att jag får vänta ett tag.Vi fick en rundtur i hus och garage och de bodde så fint så.Maken fick dricka lite öl idag så jag körde hem.Nu har vi ätit lite knäckebröd med smör och ost på. Vi testade två nya (för oss) knäckebröd idag. Wasas Runda Grovråg och Pyramidbageriets Pelt-dinkel bröd (ja det avstavas). Jag tyckte båda sorterna var goda och som bonus är de nyttiga. :)

Av Patricia - 28 december 2006 13:39

Lite har jag fått gjort idag.* vi har handlat mat och bara det vi behövde och inget annat* jag har pratat med bruden, som redan visste att det är möhippa imorgon, att jag inte kan vara med utan jag skämmer bort henne en annan dag sen när jag har pengar igen* vi har övat lite lite på sångerna, men borde ta tag i det* jag har gjort en lapp som brudgummen ska få om att han år ha svensexa efter bröllopsresanSå lite har vi iallafall fått gjort. :)

Av Patricia - 28 december 2006 09:52

Vaknade kl 9 av att klockan ringde. Dock var jag inte redo för att stiga upp då. Jag var alldeles för trött. Jag har sovit oroligt och min stelhet i ryggen är tyvärr inte över än, fastän jag hemskt gärna skulle vilja bli av med den.Jag låg kvar ganska länge i sängen tillsammans med minstingen som varvade kel och tvätt. Hankatten var mer rastlös och gick omkring och ylade i ren olycklighet över att vi inte steg upp någon gång.Nu är hankatten och minstingen ute. Vår andra kattjej sitter i vardagsrumsfönstret och tittar ut. Möjligtvis vill hon gå ut snart. Idag ska jag försöka hinna göra en del:* handla mat* förhoppningsvis sola (om det är öppet)* ringa brudens syster & meddela att jag inte kommer på möhippan* åka till kompisar på middag* öva sångerna till vigselnJag hoppas så att jag kan vara produktiv idag.Men nu blir det strax frukost.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards