Alla inlägg den 17 december 2006

Av Patricia - 17 december 2006 16:17

Himmel vad jag är trött! Jag orkar ingenting idag känns det som. Jag sitter och försöker få ihop den söta tomten, men det går så långsamt att det känns som om det gick baklänges istället.Kroppen är iallafall sydd. Likaså armarna, benen och renens horn. Samtliga nämnda delar är även stoppade.Borde väl snart gå och laga middag. Känner inte alls för att laga något. Det ska bara vara färdigt. Men men. Man får göra det bästa av situationen.

Av Patricia - 17 december 2006 11:42

Just nu sitter jag i pysselateljén och tittar ut över skogen som ligger bakom vårt hus, samt på grannarnas stall. Några få moln flyger på himlen. Annars är det blått, stilla och fint. Solen lyser lite lagom. Två duvor flög precis över vårt hus. Ur datorns högtalare ljuder Real Groups fina stämmor. Det är deras julskiva som jag och hankatten lyssnar på. Vilken frid jag känner just nu. Det är underbart.Sov länge idag. Ända till 8.45 Låg vaken i sängen och tittade på Julkalendern när den började 9.00 Låg sen och kramade maken och hankatten, som var tvungen att vara med på ett hörn.Nu har vi ätit frukost och jag har tänkt pyssla.Imorse tänkte jag, i vanliga banor, på hur mycket vi skulle behöva göra idag. Men jag slog bort de tankarna och kom på att det nog var bättre att vi vilar och är så friska vi kan vara imorgon, än att ta ut oss idag och mår skit imorgon. Man kan ju försöka bättra på oddsen så mycket man kan.kycklingfléer är framlagda. Ska försöka laga en ordentlig middag idag så att vi även har lunch imorgon. Det blir Kycklingfiléer som blir tärnade och stekta i diverse kryddor, fullkornscouscous, div grönsaker i ugn samt tzatziki. Det kan nog bli gott.

Av Patricia - 17 december 2006 11:41

När tredje ljuset brinner,vi juleklappar syroch vi bakar kakoroch har ett fasligt styr.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards