Alla inlägg den 21 december 2006

Av Patricia - 21 december 2006 14:23

Idag var det avslutning på skolan. Vi hade jättetrevligt. Jag läste klart högläsningsboken, vi fick julklappar och de sista julklapparna i paketkalendern öppnades av eleverna. Det bjöds på lite julgodis och hela huset sjöng julsånger tillsammans. För ovanlighetens skull var alla elever med och sjöng och hade jättetrevligt idag, vilket var underbart. Ett härligt minne att bevara. Vi dansade även långdans ut genom personalrummet, in i rektorns och kanslistens rum medan vi sjöng "Hej tomtegubbar". Det var mysigt.När det väl var dags för eleverna att gå hem, fick jag en kram av samtliga barn. Det kändes vemodigt och när sista eleven gått ut i korridoren började tårarna rinna.Väl tillbaka i arbetsrummet var vi några arb.kamrater som bytte julklappar. Alla var nöjda med vad de fick, vilket även det fick mina ögon att svämma över lite.Gick sen ut för att fika. Rektorn tackades av och en juldikt lästes av en i personalen.Efter fikat var det dags att börja packa ner alla pärmar och tidsskriftssamlare. Jag hade med mig sju papperskassar, och ändå var det tight. Himmel vad man samlar på sig på några år. Mitt när jag var uppe i packandet kallade rektorn på mig och vi satte oss och pratade lite. Jag lämnade in min tjänstledighetslapp och hon önskade mig lycka till.Efter det återgick jag till att packa. Några fler arb.kamrater hade fått reda på att jag skulle sluta och flera blev ganska chockade, men förstod mig.Till sist fick jag ut alla kassar, julklappar och annat ut i bilen. Sen bar det av mot stan. Jag mötte upp maken och vi lunchade på hans kontor tillsammans. Och nu sitter jag här i ett av rummet på kontoret. Makens ena chef har letat upp två jobb till mig, varav ett av dem låter intressant så det ska jag söka. :) En väldigt gullig gest tycker jag.Maken ska jobba ett tag till. Sen bär det av till Clas Ohlson för att inhandla en ljusslinga till granen, som ska in idag för att kläs. Tvätta ska jag också göra. Sen hoppas jag på att hinna pyssla lite också.Så nu är det över. Jag vet att jag ska till skolan för att ha överlämning. När vet jag inte exakt, men det får jag nog reda på rätt snart. Då känns det nog bättre också, när jag mer landat i allt detta.Men nu ska jag njuta av mig julledighet, som jag är välförtjänt av.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards