Alla inlägg den 25 december 2006

Av Patricia - 25 december 2006 19:33

Nu känner jag att jag är färdig här. Jag har ont i ryggen av sängen, fastän maken var så otroligt gullig inatt så att jag fick ligga kvar i den lite bättre sängen.Brorssonen härjar här konstant och jag är fruktansvärt trött på honom nu. Han är drygt fyra år och kräver konstant uppmärksamhet. Jag är så innerligt trött på att höra honom bokstavligt talat skrika "hallååååå" så fort man ska titta på honom. Om vi sjungit har han skrikit "tyyyyyst" eftersom han eller tv'n är det enda som fått ljuda i huset. Jag ska påpeka att vi inte ens är hemma hos honom utan hos hans farmor och farfar.Han har blivit tjurig för minsta lilla och guldstunderna när han varit gullig har tyvärr varit få.Idag skulle han och jag titta på "Den lilla sjöjungfrun", men det fixade han inte vidare. Han klättrade på möblerna och lyckades sparka mig i ansiktet där jag låg i soffan och försökte sova då jag hade jätteont i ryggen. Jag hade sagt till honom ett antal gånger men ungen vägrade att lyssna. Hans föräldrar gör ju inte mycket för att deras son ska veta vad som gäller, utan de ger sig så fort ungen börjar gnälla eller gråta. Jag står inte ut med sådana föräldrar!Men nu packar de och är på väg hem till sitt eget hus och jag längtar verkligen efter att få lite lugn och ro här. Det ska bli underbart skönt. Vi ska inte träffa dem igen förrän imorgon när vi ska dit på lunch. Efter det åker vi hem till vårt hus och våra katter. Jag saknar dem jättemycket!I eftermiddags skulle vi försöka spela spelet som svärföräldrarna fick i julklapp av oss. Speculation hette det. Jag var trött och lite grinig och när jag ställde frågor fick jag inga vidare svar, så jag missuppfattade hur det skulle spelas. När detta hände åkte maken för att lämna av kusinen på tågstationen, så när han kom tillbaka, sa jag till honom att han fick ta över. Jag spelar hellre när alla andra spelat det en gång så att någon vet hur det ska spelas istället för att vi ska sitta och spekulera.Har idag börjat på min tredje bok sen jag började min semester i fredags. Denna har jag lånat av svärmor. Jag har väl kommit ca 50 sidor i den och den är lite seg emellanåt, men jag ger inte upp. Den blir förhoppningsvis bättre.Det har varit lite frost ute idag. Det var vackert. Det kändes lite juligare då. Vi har fortfarande inte övat på sångerna till vigseln. Jag ska höra med maken om vi ska rådfråga svärfar. Det kan ju vara bra.Jag undrar vad vi ska göra ikväll. Titta på tv, eller någon av filmerna vi fått i julklapp? Kanske spela något annat spel? Vi får väl se.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards