Alla inlägg den 19 december 2006

Av Patricia - 19 december 2006 20:00

Tittade igenom posten nu ikväll medan vi höll på att laga middag (fullkornsspagetti och köttfärssås). Jag hade fått nya numret av Topphälsa. Bakom tidningen i plastförpackningen låg en liten bok. En må bra-bok. Däri stod det tips och råd för att öka självkänslan. Jag ska varje dag skriva minst tre saker som jag är nöjd med. Jag ska även tacka för saker eller personer eller att jag gjort eller inte gjort något. Sista saken är att jag ska skriva saker som jag behöver ha hjälp med. Det sista just för att man inte ska ligga och grunna på det kvällen innan.Medan spagettin kokade fyllde jag i för idag. I boken fanns nämligen ett antal sidor så jag tyckte det var lika bra att göra det. Det kändes faktiskt lite bra att ha skrivit.Nu har vi ätit middag och jag ska försöka pyssla lite till. Idag håller jag på med tomterocken.

Av Patricia - 19 december 2006 17:15

Idag stannade maken hemma. Han var jätterisig. Själv mådde jag ganska dåligt också, men åkte till jobbet. Körde grannen till sitt arbete. Det gjorde ont i mig när jag släppte av henne eftersom jag inte kommer få börja arbeta där.Väl på jobbet har det gått i ett. Barnen var ganska jobbiga idag. De är trötta och likaså är jag. Men vi fick en del gjort ändå.Har de senaste två veckorna haft svårt att sitta i personalrummet på rasterna tillsammans med arb.kamrater Har haft lätt till tårarna och så även idag. Det kändes jättejobbigt.På lunchrasten frågade jag min chef om hon hade en stund i eftermiddag, då jag tänkte berätta för henne hur situationen är och att jag inte kan ha det så här. Men till svar fick jag ett kort och avfärdande "Nej det har jag inte. Jag ska prata med ___ nu." Sen bara gick hon. Det kan inte ha undgått henne att jag verkligen inte mår bra. Men ingen på hela min arbetsplats frågar hur det är fatt.Så imorgon ska jag se om chefen har tid på min planering. Annars kan det fanemej komma som en glad överraskning.Efter sista lektionen stannade jag faktiskt på min planering och rensade en hel del på mitt skrivbord. Jag tog med mig en hel del saker hem, men det är fortfarande ganska mycket kvar, så ingen skulle kunna misstänka att jag inte kommer tillbaka. För nu har jag bestämt mig. Oavsett hur jag ska lyckas med det, kommer torsdag att vara den sista arbetsdagen på det stället.Det var min tur idag att öppna ett paket ur paketkalendern i klassen. Det blev en gul jojo som lyser när man jojar. :) Katterna kan nog tycka den är kul.Satt igår kväll och letade jobb. Hittade några och sökte dem. Maken hittade också några till mig som han skulle skicka till för min räkning.Sen kunde ingen av oss sova, fastän vi var jättetrötta tidigare på kvällen.Den sammanlagda tiden jag sov inatt var ungefär 3½ timme. Inte så bra.Nu i eftermiddag när jag kom hem åt vi våfflor. Sen somnade jag i soffan. Jag behövde det. Jag känner mig fortfarande jättetrött och dåsig, men kan inte ligga och sova bort hela kvällen. Ska försöka pyssla lite hade jag tänkt. Borde även slå in julklapparna eftersom vi åker på fredag.Så nu ska jag försöka krya på mig. Är lite trött på att snörvla och vara yr.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards