Direktlänk till inlägg 26 september 2007

Vi har beställt bil

Av Patricia - 26 september 2007 21:01

Ville först skriva att vi är med bil.  Men jag tror att allt för många skulle läsa fel av misstag och läsa barn istället för bil och vill inte att någon ska feltolka.

 

 

Jo, vi har beställt en bil idag.

Maken kom och hämtade mig. Vi skulle åka till  Toyota först för att provsitta en Avensis. Efter det vidare till några andra bilhandlare för att prova ytterligare några modeller.

 

 

Maken provade en Avensis. Efter det fick vi prata med samma säljare som sist. Vi ville veta om de fått in några nya modeller, vilket de inte hade. Säljaren kom ihåg vad vi önskade och vi pratade mycket fram och tillbaka. Vi gick in på hans kontor och han fick räkna på vad en ny skulle kosta oss. Vi fick ett förslag, tittade på det och tvekade lite. Då sänkte säljaren priset och vi fortsatte diskutera. Maken tvekade fortfarande vilket ledde till att säljaren sänkte lite till. Vi skulle få det priset om vi slog till idag. Och jag tror att vi fick ett bra pris för alla saker vi fick med.

 

 

Det blev en Toyota Avensis 2.0 business med tonade rutor, dragkrok och vinterdäck. Färgen är Light Olive med mörkgrå säten. Jag är övertygad om att den kommer att bli skitläcker. :)

 

 

Jag är så fantastiskt glad att vi slipper leta bil mer. Jag känner mig nöjd med vårt val och det gör även maken, även om han alltid får ont i magen när vi gör så här stora affärer och så även denna gång. Men det går snart över.

 

 

Nästa månadsskifte bör vi få den. Det är bra. Då har vi några veckor på oss att få iordning i garaget, vilket behövs. Så det är bra att vi får lite eld i baken. :) 

 
 
Grodis

Grodis

27 september 2007 09:09

Grattis till bilen! Den ser jättefin ut och färgen låter ju ursnygg! *ja, jag är ju kvinna och bryr mig om sånt* ;-P
Hoppas ni blir nöjda med bilen nu. Skönt att ni hittade Er bil till slut! :-D
Själva ska vi väl så sakta börja kolla här... en djungel ju! *puh*

KRAM vännen och hoppas allt är bra?

http://grodis.bloggagratis.se

 
Alma

Alma

27 september 2007 09:20

Grattis! Snygg bil är det och allt du ville ha i den får du. Det är inte "illa pinkat" ;)
Skönt med en ny som ingen har kladdat i. Jag kommer nog aldrig att äga annat än begagnade bilar men det gör inget! Kul för er!
Makens magont känner jag igen. Både jag och min sambo är likadana när det handlar om tunga saker.

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

FF

27 september 2007 09:36

Grodis:
Tackar. :) Färgen är jättesnygg. :) Jo jag är likadan, men när vi letade begagnat kopplade jag faktiskt bort det och det blev mer maken som var inne på att "den hade ju en fin färg" osv. *fniss*
Jag tror att vi kommer att vara jättenöjda.

Kram! Skriver strax hur jag mår idag.

Alma: Tackar. :) Tack o lov brukar hans magont gå över hyfsat fort så jag tror att det redan idag känns lite lite bättre. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards