Direktlänk till inlägg 27 september 2007

Tung dag idag

Av Patricia - 27 september 2007 09:37

Imorse vaknade jag med att vara totalt igentäppt i näsan och bihålor som spände. Egentligen borde jag nog inte jobbat, men jag tog mig upp och nu sitter jag här. Maken fick dock köra.



Dessutom är jag själv idag då arb.kamratens sambo är dålig och hon måste stanna hemma. Det är inget jag tänker berätta här. Men jag lider med henne och tänker på henne.



Som pricken över i:et har jag idag fått reda på att två gigantiska rapporter som vi hoppades kunde göras med ett smidigt program, som är designat just för det, kunde användas för dessa rapporter. Men ack nej. Så jag och en i Stockholm försöker nu göra dessa två rapporter manuellt. Den ena ska vara klar imorgon. Och personen som vill ha den går inte att få tag på då jag behöver få lite specificerat för att han uttryckt sig otydligt. *suckar*



Så jag har ingen aning om när jag slutar idag. Jag känner att jag inte hinner ut och äta lunch med maken då vi skulle fira att vi hittat bil (och därmed inte har med oss något ätbart alls). Det är ingen god lunch på restaurangen som finns i huset. Jag har glömt mina glasögon hemma så jag känner hur jag sitter och spänner mig för att se bra.

Hur ska denna dag sluta? Jag känner mig redan jättestressad och vill inget hellre än att åka hem och lägga mig under täcket. Ångesten börjar redan knacka lite fint på axeln så att jag inte ska känna mig så ensam. Men jag försöker vänligt säga till att jag inte har tid att må sämre och försöker andas lugnt. Jag är bara människa. Jag hoppas jag kan hålla det hela dagen.

 
 
Grodis

Grodis

27 september 2007 10:14

Jobbigt när man inte får klara besked att jobba efter, det är ju en förutsättning för att kunna göra ett bra jobb. Jag hoppas det löser sig på bästa sätt vännen!
Och mat måste du ha! Finns det ingen affär i närheten som du kan gå och handla lite i? Annars orkar du inte om du inte får i dig energi. *rädd om*
Ta djupa andetag. Drick vatten. Ta pauser. Ät ordentligt lunch. Kom ihåg frukten till mellanmål. LYCKA TILL! *många kramar*

http://grodis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

FF

27 september 2007 16:24

Jag har nästan gjort som du skrev. ;)

*många kramar*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards