Direktlänk till inlägg 30 december 2007

Läget stabilt men inte helt bra

Av Patricia - 30 december 2007 13:26

 

Jag får lätt huvudvärk.

Igår kväll drack jag så mycket vatten att jag kände mig som Hoover Dam. En gigantisk vattenbehållare. Jag försöker återställa vätskebalansen i kroppen samtidigt som jag försöker göra så att jag inte får förstoppning eller diarré igen. *suckar* Min mage är ett kapitel för sig. Men trots att jag dricker mycket så känns det inte som att det hjälper. :(

 

 

Idag sov jag till 10. Sen låg jag och läste Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson. Jag och maken är väl de sista som inte läst hans böcker, men nu har vi lånat av både en av makens arb.kamrater samt av mamma så vi kan läsa samtidigt. Men maken har inte börjat än. Jag har läst ca 240 sidor. Jag har svårare och svårare för att släppa boken, vilket är ett bra tecken att min läsglädje börjar komma tillbaka mer och mer. 

 

 

Jag låg väl och läste till 12 tror jag. Då vaknade äntligen maken ordentligt. Vi steg upp och jag satte mig i pysselrummet och fortsatte på ett födelsedagskort jag började på så smått igår. Jag har haft mer och mer abstinens till att pyssla vilket känts skönt.

 

 

Nu har vi ätit frukost. Vi måste åka och handla mat idag till imorgon. Vill inte handla. Vill inte ut alls. Bara vara inne och mysa. Tända en eld i brasan, pyssla, läsa lite, ta ett bad ikväll. Och b h w. Idag är jag 32, 5 år. Snart 33, fortfarande barnlös, överviktig men har iallafall gjort något åt min arbetssituation. Jag får väl göra en tillbakareflektion på 2007, samt börja en målbild på 2008. Jag vägde mig igår. Jag har gått upp 7 kg sen operationen i somras. 7 kg! Jag vägde 91,3 igår kväll. Jo, det var på kvällen, men ändå. Och vår våg anses vara en glädjevåg som visar för lite. Så jag har gått upp minst 7 kg. Jag var ganska ledsen och nedstämd. Så nu jäklar måste det ske en förändring. En dramatisk. Jag vet ju att jag klarar av att gå ner i vikt. Så det är bara att ge sig den på det. Och det har jag nog gjort nu! Maken ville t ex åka och handla lite gott igår men det ville inte jag. Och det kändes skönt att vi inte åkte. Och maken höll med sen om att det var bra att vi inte åkte.

 

 

Så nu ska jag hämta vatten, ta en värktablett och sätta mig och pyssla lite till tror jag. Ska se om maken vill göra en inköpslista. :)

 
 
Åsa A

Åsa A

30 december 2007 17:06

Haha, nej, ni är inte de enda som inte läst hans böcker... jag har heller inte läst dem. Även om mina arbetskamrater pratar mycket om dem så har jag bara liksom inte kommit till skott än. Min smak går åt annat håll när det gäller böcker och ibland är jag lite konservativ och ger mig inte in på nya saker. ;)

Puh, det här med vikt... tala inte om det. Jag lyckades gå ner några kilo innan jul, men jag kan säga att jag har gått upp dem och några till nu... hopplöst! Jag vet också att jag KAN gå ner, men fasiken, så roligt är det inte att ständigt kämpa... :( Jaja, får ta tag i det efter nyårsledigheten. Lättare att vara lite disciplinerad när man jobbar än när man går hemma hela dagarna och bara koppla av.

Trevlig kväll!

http://asa.kfib.org

 
Ingen bild

FF

30 december 2007 20:06

*ler* Skönt att höra att det inte bara är vi då som inte läst. Jag gillar att läsa olika sorters böcker. :)

Nämen. Vi får ta nya tag. Så är det bara. Jo, det är lite lättare när man jobbar. Mitt problem är väl att jag har ett stillasittande jobb nu, men hellre det än som jag hade det innan. Men det fixar vi, både du och jag.

Trevlig kväll till er med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards