Alla inlägg den 1 augusti 2007

Av Patricia - 1 augusti 2007 23:12

Om en timme är det 10 år sedan jag och maken träffades för första gången. Visst hade vi pratat på telefon (massor!), skrivit brev och chattat. Men den 2/8 kl 00.12 var det första gången vi såg varandra irl.

 

 

Det var på tågstationen i Göteborg och vi träffades vid pendeln som gick hem till hans föräldrar. Han hade permission från lumpen och bodde hos föräldrarna på sommaren. Jag var en jättenervös 22-åring som flera gånger funderade på att åka hem när jag satt och väntade på att hans buss skulle komma.

 

 

Men jag har aldrig ångrat att jag stannade och träffade honom.

Jag kommer fortfarande ihåg vad han hade på sig, att jag reagerade på att han var så lång och egentligen inte alls var min typ till utseendet.

Jag kommer ihåg att han så gentlemannamässigt frågade om han skulle bära min stora väska (vad i himmeln skulle jag med en sådan stor väska till för en helg?) uppför helvetesbacken, och hur jag envist sa att jag kunde bära den själv. DEN envisheten har jag inte lika mycket av längre. Han får gärna bära tungt nuförtiden så slipper jag. :) Men då var det mycket "kan själv" i mig. Tur att man utvecklas. :)

 

 

Av Patricia - 1 augusti 2007 23:09

Det blev toast till middag.

Underbaraste maken fixade medan jag gjorde klart mitt pyssel. Jag blev väldigt nöjd med resultatet (som kan ses här imorgon).

 

 

Jag har tittat lite på tv samt kollat in blogg.se. Jag hittade lite fina bakgrunder, så snart uppdateras utseendet här igen. När man inte kan förnya sitt eget på ett lätt sätt får man ta till bloggutseendet istället.

 

 

Funderar faktiskt på att flytta min blogg dit istället. Det känns som att man kan göra mer där än här. Men jag får se. Jag säger ju till i så fall för de få som faktiskt följer mitt tragiska liv. :) 

Av Patricia - 1 augusti 2007 18:48

Vi borde äta middag , eller iallafall något ätbart.

Men maken bara ligger där i den andra soffan och sover. Och jag börjar ju bli hungrig.

Toast hade varit gott idag. 

Mat
Av Patricia - 1 augusti 2007 18:02

Idag fick jag tre kataloger med posten.

 

 

* Ateljé margaretha (broderi och stickning)

* Slöjddetaljer

* IKEA 2008

 

 

Den första har jag redan skummat igenom och fick en idé till en present i den. :)

 

 

Den andra har jag precis öppnat och ska glatt titta i.

 

 

Den tredje ska jag kolla upp lite saker sen som vi behöver. Se vad som är nytt och skriva upp en liten önskelista :)

 

 

Så skit samma om det inte finns något på tv ikväll.  :) Jag klarar mig.

Av Patricia - 1 augusti 2007 17:46

Nu har jag suttit och delat upp papperna jag köpte innan idag. Det tog ett litet tag då jag var tvungen att vara väldigt försiktig. Och ändå fick jag inte av dem perfekt.

 

 

Och när jag skulle lägga ner min del av papperna i förvarings"väskan" fick de inte plats. Så nu måste jag försöka organisera om papperna. Men det ska nog gå bra. :)

 

 

Det var verkligen jättefina papper och jag är jättesugen på att göra kort nu för fullt där jag tänker använda bradsför nu har jag massor i jättefina färger. :) Jättesnygga ska de blir, och jag har ju några att göra. Grannen ska ha en 30-årsfest i mitten på augusti, så hon måste ju få ett, ett mycket finare än det enkla hon fick på sin födelsedag. Och sen har jag ett jag ska göra till slutet av augusti samt några andra. Och det ska bli jättekul att göra dem. :)

Av Patricia - 1 augusti 2007 14:37

Idag var vi ute och lunchade med två andra som jobbat här. Den ena har slutat (som jag jobbade med när jag började här) och den andra är mammaledig.



Trevligt var det och maten var helt ok.



Efter ätandet gick vi till pysselaffären som ligger inte alls långt från oss. Det blev lite handlat och nu sitter jag här och vill hem och pyssla.

Bl a blev det två block med mönstrade papper som jag ska dela med mina två arb.kamrater Det räcker med ett papper av varje och så blir det lite billigare. :)



Det är fortfarande lugnt på jobbet och vi ligger bra till med allt, vilket är skönt.



Imorgon ska jag få mina stämplar på posten. De skickas iväg idag. Jag längtar så. Jag var tvungen att köpa lite vitt papper idag för att kunna göra fler stämpelförvaringskort till de nya stämplarna. Så jag ska förbereda sådana så det bara är att stämpla upp och måla imorgon. Så kan maken laminera på fredag. :)



Och snart är det fika här med capucchino och banan här. :)

Försöker dricka vatten. Det går sådär. Vet inte varför. Jag behöver ju verkligen vätska, men det tar emot. Jobbigt.

Av Patricia - 1 augusti 2007 10:32

En sådan här vill jag ha till min iPod.

Den verkar smidig och bra och jag saknar att ha radio eftersom jag inte har radio i min mobil heller. Jag hade radio i min gamla och den användes en hel del. Och en ny mobil har jag ju inte tänkt mig. Så denna verkar ju bra. :)

Och så jättedyr tyckte jag inte att den är heller. Smidig och bra.



Frågan är bara hur jag ska få den lilla söta radion att träffa min söta iPod *blinkar mot maken och ler sött*

Av Patricia - 1 augusti 2007 10:26

Så, nu är jag trött på att ha Niagarafallen mellan benen!

Det räcker nu för den här gången.

Jag vill vara klar NU!

Man borde få någon form av kompensation för den här skiten. Speciellt om man har jätteont och det forsar.



Och jag har ont nu! Och det forsar. Och jag VILL INTE!

Dags att ta värktabletter, igen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards