Alla inlägg den 9 augusti 2007

Av Patricia - 9 augusti 2007 22:37

Det är så fruktansvärt hög luftfuktighet nu så jag tror att jag flyter bort.

Det är bokstavligt talat vidrigt väder!

Varmt, kvavt och jättefuktigt. Man blir svettig och klibbig bara av att andas eller flytta foten fem cm. Det är fullkomligt avskyvärt.

 

 

Jag har fått till ett kort ikväll till affären. Orkar jag imorgon ska jag gå förbi och lämna det. Dock känner jag att det inte är så lätt att göra olika varianter på kort med två textstämplar, en bildstämpel och papper. Så imorgon eller på tisdag när jag ska dit får jag ta och höra med henne om möjligheten att kanske använda andra stämplar också eller så. Men det jag gjort idag är jag nöjd med. Annorlunda tyckte jag att det blev. Får inte glömma att scanna in det ikväll så det är gjort.

 

 

Försökte stämpla textstämplarna utan EZ-mount, men det blev inte alls bra. Men det var värt ett försök tyckte jag. Så de får vänta. Lite trist, men vill ju att det ska bli näst intill perfekt och då är det bara att vänta på det. :) Jag behöver ju inte vänta så länge i allafall och jag har att göra. T ex färgsätta hÄnglarna jag köpte härom dagen som ska sitta på stämpelförvaringen. Jag hoppas bara att mina distresser kommer imorgon. Det vore trevligt att kunna använda dem också när jag ska färglägga. Ju fler färger desto mer variation kan det bli.

 

 

Men nu blir det scanning och sen blir det sängen.

Natti. 

Av Patricia - 9 augusti 2007 19:52

Efter jobbet idag åkte vi till Toyota och tänkte kolla in den bil vi är intresserade av, nämligen en Toyota Avensis. Vi kollade in både 2.0 och 2.4, ställde många frågor till försäljaren. Vi fick provköra båda modellerna vilket var kul. Jag gillade dem.

 

* Rymliga både fram och bak

* Man satt högre i Toyotan än i vår bil

* Lätta att komma i och ur både bak och fram

* Snyggt utseende

* Maken fick bättre stöd för sitt ben

* Trevliga tillbehör

* Bra andrahandsvärde

* Gillade deras executivepaket

* Jättesköna säten (t o m skönare än våra nu tycker jag även om maken inte riktigt höll med)

* lätt och bra panel

* farthållare där man kan både öka och sänka hastigheten m h a knappen där

* m m

 

Jag har säkert glömt flera saker. Men jag vet att jag blev väldigt glatt överraskad.

Vi ska fortsätta leta bil, men denna gillar jag verkligen! 

Av Patricia - 9 augusti 2007 12:34

Det är tungt idag på jobbet med vår lista som bara ger oss förvirring och dimma.



Men vi fnissar på och har trevligt ändå.

Hon har Mupparna på huvudet då och då, och tänkte att denna bild passar fint på henne och kanske t o m oss båda idag. :)


P.s Ja, vi får en hel del gjort. :)

Av Patricia - 9 augusti 2007 12:29

Jag har nog världens underbaraste make!

Jag hade ju inte med mig någon lunch idag och undrade vad jag skulle hitta på att äta.



Och vid 10.30 fick jag ett medd på min MSN från maken. Han föreslog att han kunde köpa med sig mat och komma hit till jobbet med den. Han skulle bara förbi en affär först.



Och så gjorde han. 11.30 kom han. Han hade handlat i affären och mat till mig. Själv åt han tacos som han åt. Vi åt lunch tillsammans i matsalen och med några av mina arb.kamrater Riktigt trevligt och mysigt.



Är han inte fantastiskt gullig? Det tycker jag.

Tack bajbi för en jättetrevlig lunch och för att du är så supergullig och går ända hit för att förse mig med mat. :)

Av Patricia - 9 augusti 2007 08:54

Idag är en trött dag, trots att jag sovit gott inatt. Jag är förvånad att jag sovit så gott eftersom jag inte brukar sova gott när jag druckit lite vin. Och mängden vin brukar inte spela någon roll. Igår drack jag ca 2 glas vilket inte är mycket. Så jag är glad att jag sovit gott.



Imorse hade vi jättesvårt att stiga upp, både maken och jag. 06.20 lyckades vi pallra oss upp.



Och nu sitter jag här på jobbet och är trött.



(fikapaus)



Naturligtvis är det div strul med listan jag sitter med ej debiterade anläggningar. Det som är positivt är att den jag jobbat med i två dagar äntligen gått in idag. Så jag verkar vara på rätt spår, så länge jag kan hitta dem i båda systemen.



Vädret är molnigt idag igen, vilket inte är så kul. Jag vet inte om det påverkar min trötthet.

Sen är jag lite orolig att jag måste fortsätta med mina järntabletter, som är jätteäckliga att ta. Jag ska ta blodprov imorgon bitti. Så får jag väl se sen om jag får något brev hem som berättar om resultat. Vi får väl se.



Jag kan inte låta bli att sitta emellanåt och tänka på hur jag ska göra kortuppgiften till butiken. Några idéer har jag och jag hoppas och misstänker att jag säkert lär få fler när jag väl börjat. Men det är inte så lätt att börja när man inte har EZ-mount som är mellandelen till omonterade stämplar.Men jag ska se vad jag kan hitta på. Har några idéer på hur jag skulle kunna göra för att kunna stämpla ändå medan jag väntar på att mellanlägget ska komma in i affären.



Och så funderar jag på vad jag ska äta till lunch idag. Det är ärtsoppa i restaurangen i huset. Jag var absolut inte sugen på tacos idag så det fick maken ta med sig (och med glädje tror jag). :)

Jag är väl inne på att kolla vad dagens sallad är i restaurangen. Annars vet jag inte vad det blir. Jag vill ha så kort lunch som möjligt så jag kan sluta lite tidigare i eftermiddag så jag får komma hem och sova och ev pyssla.



I helgen har jag tänkt att vi ska vara lite effektiva. Sätta upp ny ytterbelysning på verandan vore trevligt. Lite småsaker som behöver göras. Jag behöver sätta mig i garaget och rensa bland skolsaker och organisera om så det kan komma in i förrådet.

Ska vi nu köpa ny bil och OM vi beslutar att behålla skrället så måste vi få iordning i förråd och garage.

Men vi får väl se hur det blir.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards