Alla inlägg den 17 augusti 2007

Av Patricia - 17 augusti 2007 23:42

Ikväll har vi varit hos kompisar som skaffat valp i veckan. Det är de som har två hundar sen tidigare som vi "passade" för två veckor sen när vi rastade dem och gav dem mat och vatten.

 

 

Valpen var supersöt och de vuxna hundarna tyckte inte det var jättekul att valpen fick mer eller mindre all uppmärksamhet. Jag försökte  ge dem lite mer än vanligt. Jag märkte ganska snart att jag betedde mig annorlunda mot de vuxna hundarna idag. Jag var mer bestämd mot dem och de lydde mig jättefint, vilket var skönt. Och jag upplevde att även de tyckte det för de var betydligt lugnare mot mig idag. Så nu vet jag hur jag ska vara mot dem för att det ska bli så bra som möljigt.

 

 

Vi blev bjudna på middag där idag, vilket var trevligt. Fajitas blev det och till efterrätt glass - Ben & Jerry's cookie dough samt vanilj.

 

 

Det har varit trevligt ikväll förutom att jag ännu en gång fick jätteont i ryggen av deras stolar. Men det känns bättre nu.

 

 

Vi lyckades innan vi åkte till dem att hitta presenter till 30-årsfesten imorgon. Så de ska jag slå in imorgon förmiddag. Gräset ska klippas och ev ska vi åka coh titta på ett hus, för skojs skull. Det är alldeles för dyrt för oss, men jag tror att vi kan få en hel del inredningstips då det är inrett lantligt och gammaldags, precis som jag vill ha det i vårt hus. Men hinner/orkar vi inte imorgon är det visning en kväll nästa vecka också. Födelsedagskortet ska göras klart också imorgon.

 

 

Men nu sängen.

Natti. 

Av Patricia - 17 augusti 2007 13:22

Idag när det är arb.kamraten L's sista dag bjöd jag och M ut henne på lunch. Hon fick välja och valde Café Belvederen som ligger vid sjukhusområdet. Det var lite trångt att sitta, men en jättehärlig utsikt och fantastiskt god mat. Jag valde grekiska biffar med bakad potatis och fetaostsås. Det var oerhört gott och precis lagom mycket mat.



När vi ätit klart gav jag och M kortet vi gjorde i måndags samt en liten present som var en hörnstans. Hon blev jätteglad, vilket gladde oss oerhört. Även vi fick en liten present och varsitt kort. Jag fick en liten ministämpel med en halloweenpumpa och M fick en badanka. Perfekta motiv. :)



Så det var en av de trevligaste luncherna jag varit på. Sen att lunchen blev 1 ½ timme är ju en annan sak. :)

Av Patricia - 17 augusti 2007 11:26

Så här är vyn vid mitt fönster på jobbet just nu.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards