Alla inlägg den 23 augusti 2007

Av Patricia - 23 augusti 2007 22:32

Vi har varit runt överallt och letat kaffekvarn. Jag hade ju inte mindre ont i ryggen efter vandringen, men men.

Det sämsta var att vi inte köpte någon. Den som verkade bäst av de få som fanns kändes inte hel bra, så vi avstod. Vi kan dock inte förstå att det knappt finns att få tag på, iallafall inte i vår stad, om man inte går till kaffebutikerna som tar hutlösa priser för jättesmå som knappt kan mala till fyra koppar. Så vi får väl leta vidare och hoppas på det bästa.

 

 

Det vi däremot fick shoppat var lite Santa Maria kryddblandningar på Ica Maxi.Vi passde på att köpa fem olika. De är verkligen jättegoda.

 

 

Vi var även inne på Rusta där jag köpte två väskor som jag förhoppningsvis kan ha som scrapväskor.

 

 

Inne på Jula hittade jag en sorteringslåda där jag fått i mina brads, beads, band, öljetter, lite bokstäver, tags, fotohörn, fotoklistermärken och småstansar. Jag har det mycket mer samlat nu och det känns jätteskönt. Och den är lätt att få med i väskan jag köpte.

 

 

Och innan vi åkte hem stannade vi till vid MAX och åt hamburgare. Det var verkligen år sedan jag åt på ett sådant ställe och MAX har jag faktiskt aldrig provat förr. Det var rätt ok och min mage verkar ha tålt maten bättre än McD, som jag mått jättedåligt av tidigare.

 

 

Så ikväll har jag organiserat i min sorteringslåda samt monterat stämplar som jag ska göra fina kort av (jag ska göra mitt bästa). Dessutom har jag hunnit bläddra i Pandurokatalogen som kom idag och skrivit upp lite saker jag vill ha. :)

Allt detta i soffan medan tv'n varit på i vardagsrummet. Imorgon ska jag börja med julkorten samt fotografera till pysselbloggen.Åh vad jag längtar efter helgen. :)

Av Patricia - 23 augusti 2007 14:18

I eftermiddag när vi slutat ska vi på jakt efter en ny kaffekvarn.

Vi köper vanligtvis bara hela kaffebönor som vi själva maler när vi ska brygga kaffe. Kvarnen vi har/haft har hållt i mååååååååååååånga år och varit välanvänd. Vi har nämligen fått den av makens föräldrar som i sin tur använt den väl.



Men så i måndags kväll när maken skulle göra kaffe ville den inte mer. Då gav den upp, vår gamle trotjänare. Så nu är det dags att leta ny kvarn. Och det är faktiskt inte så himla lätt att hitta när man tittar på nätet.



Så i eftermiddag blir det att besöka Elgiganten och OnOff i första hand. Har inte de får vi fortsätta till andra ställen. Men till vilket pris som helst köper jag inte en. Clas Ohlson har tidigare haft samma märke och modell som vi nu hade, men den var tydligen slutsåld. :(



Jag hoppas vi inte behöver springa omkring för mycket i vår jakt på kvarn. Ryggen mår ju sådär, så det är ganska bra om jag försöker ta det lite lugnt.

Av Patricia - 23 augusti 2007 08:33

Imorgon är det lönedag. :)

Och då funderar jag på att ta en liten runda och kolla om jag kan hitta lite nya, fina kläder. Det hade varit så trevligt. Något att känna sig söt i. :)

Och eftersom jag fick lite mer i lön än vad vi trodde så kanske jag kan vara värd det, även om vi ev har bilen att laga. Det beror ju på vad verksta'n säger.

Av Patricia - 23 augusti 2007 08:26

Igår hade jag en bra pysselkväll.



Recepttavlan är mer eller mindre klar nu. Jag ska köpa ram på onsdag när vi ska till IKEA. Sen när jag monterat den ska några sista saker fixas. Och eftersom jag vill göra några recepttavlor ska vi passa på att köpa så många ramar + någon extra så att man inte riskerar att de är slut sedan eller inte får i samma ton på ramen.

Jag blev jätteglad då maken tyckte att det blev jättefint.



Och ännu ett kort är klart som jag ska lämna till en pysselaffär. Maken tyckte det var jättefräckt. Det var olikt mig i utformningen, men jag blev nöjd med de stämplar jag hade att tillgå med just då. Förhoppningsvis ska jag få fler idag så att jag verkligen kan börja leka. Min tanke är att lämna ett gäng kort på tisdag nästa vecka för att få min dom. Duger jag? :)



Jag ska ta och fotografera det ena kortet idag så att jag har det dokumenterat. Så småningom ska det läggas upp på min pysselblogg. Ska ta foto på lite Tildafigurer också som jag sytt. 



Får inte glömma att göra ett födelsedagskort till en kompis som fyller 29 på onsdag. Så det har jag också att göra i helgen. :) Mysigt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards