Alla inlägg den 25 augusti 2007

Av Patricia - 25 augusti 2007 12:23

Då har jag tagit lite foton, redigerat och lagt upp på pysselbloggen.

 

 

Nu ska jag ta itu med julkort. Oj, glömde skivorna. *springer ner och hämtar* 

Av Patricia - 25 augusti 2007 10:46

Igår morse gjorde jag misstaget att ställa mig på vågen. Jag blev verkligen nedslagen av resultatet som satt i hela dagen och kvällen tyvärr. 

 

 

Jag var tidigt på jobbet vilket var skönt. Jag körde mig och maken. Det är på tiden att jag börjar köra bil oftare nu igen.

 

 

Strax innan lunch kom L förbi på jobbet för att hjälpa mig och M med lite saker. Vi gick ut och åt lunch tillsammans och maken följde med. Gott och trevligt var det. :)

 

 

På eftermiddagen blev det tårtfika (igen) då en skulle sluta för att börja studera. Jag tyckte att jag fick en hel del gjort. Jag fick lära mig nya saker i ett av de system vi använder oss av, så det kändes bra.

 

 

16.10 slutade jag och hämtade upp maken för att sen styra mot frisören. Medan jag klippte mig gick maken och handlade mat. När jag var klar gick vi och kollade om vi kunde hitta lite höstkläder till mig. Några tunikor, en kjol, en top och två par strumpbyxor blev det. Det som var ovanligt för mig var att jag köpte två olika gröna tunikor. Härliga färger som jag tror passar mig.

 

 

När vi kom hem avslöjade maken vad han hade köpt för mat: färska räkor  och romsås. Sen hade han även köpt rökt lax (en halv fisk och inte färdigskivat). Men han glömde potatis och lite annat, så det blir ev att handla idag.

 

 

När jag kom hem hade jag fått lite post: 2 gamla hÄnglarstämplar jag vunnit på auktion samt en stans.

 

 

Grannarna kom över och vi pratade lite. Vi fick reda på att ett par andra grannar ska ha barn nr två samt en kompis till grannen är också gravid ungefär där jag skulle varit nu. Det gjorde lite ont i hjärtat. Jag önskar så at jag bara kunde vara glada för alla de som bara lyckas hur lätt som helst (vilket dessa gjort) och där graviditeten sen går som en dans (alltså slipper missfall, utomkveds eller liknande elaka saker). 

 

 

Kvällen blev jättetrevlig ändå trots nyheterna. Jag klädde upp mig i mina nya kläder och vi dukade fram. Vi åt och det var jättegott. Det som var synd var att jag blev jättetrött efter maten och jag slumrade i soffan för att gå och lägga mig strax efter 23. 

 

 

Idag vaknade jag lite eftr 7 och har varit uppe sen dess. Jag har börjat läsa boken jag fick låna av frisören igår. En Nora Roberts-bok. :) Sen gick jag upp och började tvätta och är inne på min andra maskin. Jag har även stämplat upp lite som jag ska färglägga snart. Det blåser jättemycket idag så jag håller mig inne. Ryggen mår bättre vilket är jätteskönt. Jag är dock försiktig och ar det lugnt.

Jag ska bara dricka upp mitt kaffe. Sen ska jag fotografera så det är gjort. Foton ska upp på pysselbloggen och sen ska jag ta itu med julkort. :) Så jag ska även få med mig julmusik upp till pysselrummet. Jag ska fortsätta tvätta har jag tänkt mig. Vad maken ska göra idag är jag lite nyfiken på. Undrar om det blir något gjort alls. Det finns ju saker att göra. ;) 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards