Alla inlägg den 5 augusti 2007

Av Patricia - 5 augusti 2007 23:12

Idag har jag försökt pyssla lite. Det har gått sådär. Vet inte varför, men det har väl inte varit riktigt rätt, vilket varit synd eftersom jag egentligen verkligen ville pyssla.

 

 

Pratade med mamma i telefon. Hon mådde inte bra. Jag hoppas hon kryar på sig.

 

 

Sen följde jag med maken till flygfältet. Det gick inte så bra där. Helikoptern uppförde sig konstigt, vilket oroade oss. Så det blev en snabb flygtur och sen packa ihop igen.

 

 

På väg hem svängde vi inom ett par kompisar som är bortresta till imorgon. Deras hundar är kvar hemma i hundgården (som även har ett ordentligt hundhus) så dem tog vi ut på en promenad. Den som är vildast fick maken ta hand om. Min "favorit" fick jag. Han var så duktig och lydig så och jag var väldigt stolt över mig själv och honom när vi var ute och gick. Han lydde verkligen mina kommandon.

När vi var tillbaka fick de mat och vatten.
Katterna, som egentligen skulle få jaga sin mat idag och imorgon istället för att få torrfoder, fick naturligtvis torrfoder av oss. De verkade väldigt tacksamma. :)

 

 

Väl hemma igen pysslade jag lite till. Sen blev det operation kylskåpsrensning och lite städning. Jag har inte torkat av hela kylen än, men väl rensat. En hel del kastades och det organiserades om rejält. Så nu ska det verkligen vara lättare att hitta saker och få in mer i kylen.

 

 

Under tiden jag höll på med kylskåpet gjorde maken tacos.  Efter maten plockade vi undan. Jag tömde diskmaskinen och satte ner massor med disk för att sen köra igång den. Spishällen blev avtorkad och likaså soffbordet.

 

 

Nu är jag tillbaka här uppe i pysselrummet och har gjort vid bilden på rosorna. Bilden på ringen blev inte bra så jag får ta det i dagsljus med digitalkameran. 

 

 

Och nu blir det sängen. Ska upp ännu tidigare imorgon för att åka och rasta hundar. Ser inte fram emot det, men det måste göras innan jobbet. 

Av Patricia - 5 augusti 2007 23:11

Här är rosorna jag fick på vår 10-årsdag.

Visst är de fina?!

De står än. 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards