Alla inlägg under november 2006

Av Patricia - 14 november 2006 19:40

Jag gillar ordning. Dock kan jag ha oordning, men ändå hitta lätt (oftast). Men nu jag inne i en organiseringsperiod och har gett mig i kast med nästa saker nämligen CD-skivorna. Fy vad det är tråkigt att göra det. Jag vill bara ha det gjort. :) Vi hade verkligen inte mycket ordning på dem där de stod innan, så det tar en bra stund att organisera 3 fulla Bennohyllor. Men så bra det kommer att bli. :) Det ser jag fram emot. Just nu har jag en liten paus. Jag blev lite yr. Ett tecken på att jag inte är riktigt frisk.Funderar på att poppa lite popcorn till Grey's Anatomy. Eller så lägger jag mig tidigt och tittar på det i sängen. Det går också.Hankatten får för sig med jämna mellanrum att han vill ut, men när jag öppnar och han får höra hur det blåser och hur otrevligt det verkar vara, vänder han i dörren. Fem minuter senare tror han att det är bättre väder än sist. :) Sötnosen.

Av Patricia - 14 november 2006 16:54

Jaha, då har maken åkt på utbildningsresa och kommer inte hem förrän på torsdag kväll, sent. :( Det kändes jättekonstigt att komma hem till en "tomt" hus och veta att man ska vara själv även inatt. Jag gillar inte att sova ensam. Det känns lite läskigt. Men jag ser alltid till att låsa ordentligt om mig. Jag får väl se till att skaffa mig sällskap så det inte känns så ensamt.Idag har jag gått igenom bordsskick och vett och etikett kring ett matbord med eleverna. Det var kul att se att de lyssnat på mig sen när vi åt lunch idag. :) Vi gick även igenom hur man dukar vid ett bord eftersom det är min klass som ska duka på fredag när alla ska äta lunch tillsammans. Det kommer nog att bli jättebra.Jag har inte mått bra alls idag och i eftermiddag har jag haft en dundrande huvudvärk som inte vill ge sig tyvärr. dock har jag lyckats ta mig igenom tre utv.samtal så nu har jag "bara" 12 kvar. Nu har jag tack o lov inte fler kvar denna veckan, vilket är väldigt skönt.ikväll får jag ser vad jag ska hitta på. Framför allt beror det på vad jag klarar av om inte huvudvärken ger sig.

Av Patricia - 13 november 2006 19:13

Idag började temat som vi ska ha hela veckan. De flesta barn fixade detta jättebra och tyvärr finns det alltid barn som inte klarar av att arbeta lite friare. Det har varit en dag full av utmaningar.Efter lektionerna hade jag tre utvecklingssamtal, så nu är det bara 15 samtal kvar.Det börjar kännas lite segt när det är mörkt när man åker hemifrån på morgonen och likaså på eftermiddagen/kvällen. Idag kom jag från jobbet kl 17.30 Det känns att jobba 9 ½ timme.Nu ikväll ska jag och maken försöka mysa och packa då han ska åka iväg imorgon till torsdag. Jag vill inte att han ska åka, men det är inte mycket att göra åt.Nu ska jag släppa in kattj-arna då de tror att man kan springa ut och in hela, hela tiden.

Av Patricia - 12 november 2006 21:59

Nu är samtliga DVD-filmer flyttad. Vi har nu fyllt en hel Billy 80 cm * 202 (i vårt fall 196 cm). Det var lite nya filmer som skulle in i bokstavsordning, men nu är det så fint och lätt att hitta.Flytten av CD-skivor får vänta till en annan dag. Jag orkar inte ta det ikväll också.Strax blir det en skön dusch och sen tror jag det blir sängen. Men först ska jag plocka undan och göra fint på soffbordet.Sov gott och ha en bra måndag ni som läser detta inlägg. :)

Av Patricia - 12 november 2006 19:54

Jag hade ju tänkt att jag skulle fixa med veden idag. Men istället blev det tvättande och mer undanplockning av böcker. När jag gjort det kom jag och maken fram till att vi skulle ta ut en bokhylla i garaget. Efter lite funderande kom vi underfund med att det inte får plats med någon bokhylla i garaget. Istället satte vi den mellan två bokhyllor som finns på andra väggen. Det blev jättefint. Eftersom jag tömt den bokhyllan vi flyttade fick den nu innehålla alla våra sällskapsspel istället. Nära och bra när man vill spela spel. Dessutom vred vi på matbordet 90 grader och det är som att vi fått ett helt nytt matrum. :) Vi är supernöjda. Nu tar vi en liten paus. Sen ska vi flytta våra DVD-filmer till gamla spelbokhyllan, flytta CD-skivorna där DVD-filmerna står nu och sen ska vi tömma den hörnan där hyllorna till CD-skivorna står nu för att sen kunna ha en gran där. :)Lite rörigt för er som inte sett hur vi bor?! Det förstår jag, men lita på mig. Det blir kanonbra. :) Men jag ska erkänna en sak. Jag är helt slut!

Av Patricia - 12 november 2006 14:02

Hittills idag har jag pratat med mina föräldrar. Pappa blev glad för sin fars dag-present, vilket gladde mig.Vi har flyttat lite saker ute i förrådet för att få in lådorna med böcker. Julkartongerna har fått komma in i huset så att jag kan kolla att alla ljusstakar fungerar. Gör de inte det vill jag har gott om tid på mig att köpa nya. :)Jag har fortsatt att rensa och flytta böcker i bokhyllorna. Mitt mål är att lyckas bli av med en av bokhyllorna vid köksbordet så det blir lite ledigare och finare där. Jag hoppas att jag lyckas.Nu har jag ätit lite lunch. Det blev varma mackor som blev över igårkväll. Gott, men onyttigt. Fy mig. :(Nu ska jag fortsätta min organisering av böckerna.

Av Patricia - 12 november 2006 10:59

Nu har jag slarvat en del med maten och det märks på vågen. :( Testade även blodsockret idag (ca 2 timmar efter det att jag vaknat, om det spelar någon roll) och det låg på 5,7. Jag är allt annat än nöjd med mig själv.Så jag har frusit in resten av kakan nu i små lådor med två kakbitar i varje. Och något sådant blir det inte förrän tidigast nästa helg.Jag har slarvat med att äta frukt, så det får bli att åka till affären idag och handla frukt. Funderar på att köpa ingredienser så jag kan göra minestronesoppa. Ska dock inte använda buljongtärningar idag utan fond istället.Sov inte så jättegott inatt. Jag har dock mig själv att skylla. När vi kom upp till sovrummet igår kväll låg vår den äldre honkatten i min säng inbäddad som i en grotta i mitt täcke. Och hon hade inga avsikter alls att flytta på sig. Jag hade verkligen inte hjärta att flytta henne heller eftersom hon verkade trivas så jättebra och aldrig annars ligger i vår säng, så hon fick ligga där och jag lyckades ta en kudde och tog min fleecefilt istället. Jag låg i skarven mellan våra madrasser, inklämd mellan katten och maken. Vår lilla minsting kom efter en stund och lade sig vid mina fötter och sen var jag fastkilad. Jag hade verkligen inte mycket utrymme att vända mig på. Men de tyckte det var mysigt. :)Kl 6 imorse hoppade täckekatten ner och gick och lade sig i vardagsrummet och jag kunde lägga mig ordentligt med mitt täcke igen. Himmel så skönt det var! :) Minstingen låg kvar och låg där och sov hela morgonen och halva förmiddagen. Mysigt. Det var faktiskt mysigt att ha båda där inatt.Jag hoppas dock att detta inte upprepar sig ikväll. I så fall är jag ju tvungen att flytta på katten.Idag är det fars dag och nu ska jag ringa min högt älskade pappa. :)

Av Patricia - 11 november 2006 20:50

Varma mackor är bra att äta när man har mycket pålägg och mycket av det håller på att passera bäst före-datum. Så det blir det ikväll. Mumsigt med olika sorters skinkor, mjukost och tomat. Det ska bli jättegott. Kommer jag ihåg ska jag poppa popcorn sen. Så får jag väl se vilken jag ska somna till ikväll. :)Lyssnar just nu till ett jättehärligt medley med Tomas Ledin-låtar på SVT 1 i "På spåret". Svängiga och roliga. :)Har skrivit ut några av bilderna jag ska rama in och sätta upp på sovrumsväggen. Svartvita blir bilderna. Det blir nog snyggt tror jag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards