Alla inlägg under november 2006

Av Patricia - 23 november 2006 18:17

Idag har jag varit hos tandläkaren. Inga hål, vilket jag är mycket stolt över. Hade dock tandsten, som min snälla tandläkare tog bort.Jag gillar verkligen min tandläkare och tandsköterskan. De är jättegulliga. Dessutom tycker de jättemycket om julkortet jag skickar varje år. Så det blev naturligtvis lite prat om årets julkort. :) Vi har verkligen jättetrevligt när vi träffas. Så naturligtvis ska de få ett julkort i år med. 650:- kostade besöket och nu behöver jag inte dit på ett år.

Av Patricia - 22 november 2006 21:17

Idag blir det inte mycket positivt skrivet. För andra morgonen i rad har jag mått illa och fått yrsel ungefär vid 9-tiden. Idag mådde jag så illa att jag var nära att kräkas. :( Jag försöker sova ordentligt. Jag äter ordentligt. Så jag förstår det inte.Sen blev jag förbannad på mina elever idag. De snackade oavbrutet. Jag sa till dem eftersom jag hade genomgång med dem. De struntade i vad jag sa. Till sist sa jag till dem att om de började prata igen, skulle vi avbryta lektionen och de skulle få göra resterande arbete hemma till imorgon. Ca 3 minuter senare satte ca tre fjärdedelar av klassen igång igen och började prata. Jag hade då ont i halsen för att jag försökt överrösta eleverna. De fick plocka ihop och bara sitta och ha tråkigt. De första minuterna tyckte de att det var skönt, men ganska snart tröttnade de. Så mapparna med det vi arbetade åkte ner i deras väskor och imorgon ska det bli jättespännande att se hur många som gjort läxan.Totalt har jag på en 12-timmars arbetsdag haft 40 minuters rast. Inte så bra.Jag har nu 7 utv.samtal kvar.Imorgon ska vi till skogen. Jag ska inte ens gå in på sakerna som vi pratat om där. Det blir nog bra.Det som retar mig rejält mycket är att vissa pedagoger sänder ut signaler att skolan inte är viktig. Allt annat eleverna ska göra är viktigare än det VI gör. Jag blir så förbannad!Sen ska jag få två nya elever till min klass nästa termin. Jag vet namnen på dem, men inte om de ska gå i 3:an eller 4:an eftersom vi arbetar åldersintegrerat. Jag skulle få telefonnummer av en kollega för att jag ska ringa och välkomna dem till skolan på tisdag (som vi fick reda på i måndags - bra framförhållning). Men kollegan hade inga papper till mig, så jag vet inte hur jag ska kunna kontakta föräldrarna. Sen ska de tydligen komma och besöka skolan två gånger. Varför? Jag förstår det inte. Och just nu innan jul när man har väldigt mycket att göra, så underlättar det verkligen inte för mig.Jag vet att jag låter jättenegativ, men jag är så jävla trött på min chef och min arbetsplats att jag skulle kunna explodera. Det enda min chef ser och tänker är pengar, vilket är så jävla tragiskt!Som toppen på allt har chefen nu bestämt två möten som jag måste vara med på och bara bokat in utan att fråga mig om tiderna passar. Så nu blir det ännu mer övertid. :( Tanken med att jag pressar in utv.samtal nu är för att jag skulle få det lite lugnare de sista veckorna innan jul, men det skiter ju sig mer och mer.Som om detta inte var nog mår inte maken bra heller på sitt arbete. Den ena chefen är en stor barnrumpa som struntar i ansvar och så får maken ta hand om all skit och missnöje som uppstår när chefen lovat en massa saker, struntat i att informera maken och som nu, åkt på två veckors semester. Fy faaaaan för honom just nu.Vi skulle verkligen behöva byta arbetsplats och ha lite semester. :(

Av Patricia - 21 november 2006 18:59

Idag har det inte varit något roligt väder. Framför allt inte när vi hade i uppgift att städa skolgården. De yngre klasserna gick inte ut, men vi och den äldsta klassen i vårt lag, gick ut och rensade. Fint blev det. Jag hade ganska ont i ryggen när vi var klara. Det var mindre kul.Tyvärr blev det bara två utv.samtal idag istället för tre eftersom en av eleverna var sjuka. Så nu har jag åtta kvar. Imorgon har jag bara ett, vilket är skönt.På torsdag ska vi vara ute hela dagen med klassen. Jag hoppas så att det inte regnar då.På väg hem handlade vi lite mat. Bara nyttiga saker. :) Jag köpte inte ens nötter, fastän jag var lite sugen på det.Till middag idag har det blivit tacos. :) Gott.Idag har jag fått hem den årliga julboken från Bonnier. Det är nog 3:e eller 4:e året jag köpt den. Det brukar vara roligt att titta i den och försöka göra något av det de visar.Idag har huvudet känts tungt och jag har var lite hostig. Rösten har varit på väg att ge sig några gånger. Jag har varit jättetrött hela dagen så efter "Äntligen hemma" ska jag gå och lägga mig för att titta på "Grey's anatomy" kl 21 och sen sova. Jag misstänker att det finns risk att jag somnar under programmet, men så får jag väl göra det. :)

Av Patricia - 20 november 2006 21:28

Då har brudparet var här och pratat in- och utgångsmarsch samt vad vi skulle kunna sjunga under vigseln. Det var inte lätt då de inte känner igen många låtar bara av att läsa deras titlar på ett papper (som de dragit ut). De fick lyssna lite på skivor vi har och har även lånat hem lite för att lyssna.Vi har fortfarande ingen aning om vad vi ska sjunga under vigseln, men det blir nog bra. :) Vi är ju så pass duktiga tillsammans att det brukar ordna sig.

Av Patricia - 20 november 2006 17:54

Jag vägde mig imorse. Jag har gått ner lite till. Jag närmar mig mitt nyårsmål. *ler stort* Det känns fantastiskt bra.Den senaste veckan har jag ätit fisk fem gånger om jag räknat rätt. Det känns bra. Det har varit tonfisk, lax och makrill. Mums för magen. :)Vi provade något nytt igår. Fullkornsbulgur. Det ska tydligen vara nyttigt. Det var ganska gott.Har jobbat idag, trots att jag inte mår bra. Hade två utvecklingssamtal. Är jättetrött ikväll. Ska se om jag orkar pyssla något.Nuvarande vikt: 83,1 kgTotal viktnedgång: 15,9 kgBMI: 29,8Kvar att gå ner till nyår: 3,1 kgKänner mig superduktig. :)Utv.samtal kvar: 10 st (av 24)Det börjar närma sig slutet.

Av Patricia - 19 november 2006 21:32

Fick ett mail från rektorn idag som jag läste nu ikväll. I dagsläget har jag 24 barn, vilket är den största klassen på vår skola. Ett av barnen är särskoleintegrerat och egentligen borde ytterligare två elever i min klass vara det med, men vi har inte kommit så långt i utredningarna.Dessutom finns det en hel del andra problem i min klass så den är inte lätt att handskas med. Jag har en assistent som jobbar 50% (hon får inte mer fastän hon behövs mer) och en speciallärare, som har så många andra uppdrag så att hon inte hinner vara spec.lärareNu ska jag tydligen få två elever till efter jul, så jag får 26 elever. Jag har ingen aning om det är elever med behov av stöd eller om de klarar skolan fint. Dessutom förstår jag inte hur de ska få plats när det är trångt redan i klassrummet.Vad ska jag göra? Jag söker jobb, men antagligen är jag inte intressant, eftersom jag inte hör något. Jag orkar inte stanna kvar där. Jag har ångest som heter duga nu, vilket känns rent ut sagt skit!Förutom diverse ekonomtjänster har jag ikväll sökt en fritidspedagogtjänst. Egentligen känner jag inte riktigt för att jobba som fritidspedagog, men det spelar ingen roll. Bara jag kommer ifrån mitt helvete!Vill inte mer! :(

Av Patricia - 19 november 2006 20:49

Alldeles nyss gick jag in på Familjelivs hemsida, för att se om en kompis till oss fått sitt barn än. Då blinkade min gästbok och jag gick in. Då hade en kvinna skrivit där att hon hoppades att min graviditet skulle gå bra. Tyvärr hade hon inte läst hela min presentation, så jag fick svara henne vad som hänt.Det kändes mer i hjärtat än vad jag trodde det skulle göra, och mina ögon är nu lite glansiga. Usch, det är inte kul när det känns så, när man blir överraskad men på ett mindre bra sätt. Jag skulle ju haft ett litet pyre i magen nu, mått bra och vara lycklig. Det blir inte lättare eller bättre av att tänka på att flera par får börja imorgon på sjukhuset med en IVF-behandling. Men eftersom jag är opererad så pass nära, behöver kroppen läka och jag får snällt vänta och läsa om andra som gjort sina behandlingar och flera som lyckats. Är det vår tur nästa gång? *snyft*

Av Patricia - 19 november 2006 19:42

Jag ringde brudens syster innan i eftermiddag. Vi hade verkligen svårt att hitta en dag som passade både blivande brud och oss andra. Det visade sig att 1:a advent inte går då de är i Stockholm. 2:a advent kunde varken jag eller systern. 3:e advent är brudparet bortresta igen. Så nu lutar det åt att ta det en vardag, eller den 29:e dec. December är verkligen inte den lättaste månaden att hitta tid för att göra något sådant. Så vi får väl se vad vi kan hitta på.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards