Direktlänk till inlägg 31 december 2006

Uppdatering på våra förberedelser inför bröllopet senare

Av Patricia - 31 december 2006 00:48

*ler* Det är lite skoj, om man varit inne på makens blogg här och röstat på hans senaste omröstning. Den handlar om i hur god tid man är ute.Jag är till 99% alltid ute i god tid när det gäller i stort sett allt. Jag gillar att vara väl förberedd och ha koll på läget.Maken däremot, är precis tvärtom. Han har sällan koll, är ute i sista minuten. Vara väl förberedd vill han gärna vara och det händer att han är det. ;) (puss baby)Så vi kan ta exemplet med grannarnas bröllop.Kläder har jag varit ute och letat och kollat efter ett bra tag. Jag hade hyfsat bra koll. Den 2:a advent fick jag en otroligt vacker kjol, korsett och bolero av mina föräldrar (tack mamma & pappa. Ni är bäst!). Skor har jag full koll på vilka jag ska ha. Smycken fick jag låna av mamma. Jag vet hur jag ska ha håret.Jag har tagit fram en lämplig lite väska som jag ska ha det allra nödvändigaste.Jag anser att jag har ganska bra koll. :)Maken har tänkt ut vad han ska ha på sig för kostym.Det blir kostymen som han hade när han gifte sig med mig. (han har använt den efter det på andra bröllop. Senast för ett år sen)Han hade inte kollat om den var ren eller behövde strykas.Han hade ingen koll på vilken skjorta han skulle ha eller om den behövde tvättas i så fall.Här vill jag poängtera att jag, som den älskvärda fru jag är, tog fram kostymen (jag visste var den var) medan han gjorde varma mackor till oss (klockan 22). Jag tog även fram en lämplig skjorta till honom och tack o lov behövde den inte tvättas. Västen som han också hade på bröllopet, samt skjortan tog jag ner till honom för att kolla om de passade. Det gjorde de och jag ska på ett lätt sätt fixa till västen så att den sitter lite snyggare på honom (han var lite större när vi gifte oss).Jag gick upp igen och strök skjorta och försökte få kavajen lite mindre skrynklig. Då upptäckte jag att han lutat sig mot något kritartat för det var en stooooor fläck (ca 12*12 cm) i stjärtregionen. Det var bara att hänga den på dörren till toaletten och försöka få bort det med vatten. Här ska jag medge att förr hade jag blivit rosenrasande på honom och gått ner och skällt ut honom för att han var så "jävla sent ute som vanligt". Men nu bara log jag, för så är min make. Ute i sista minuten. :)Jag fick tydligen bort det mesta. Jag ska ta en ny omgång nu innan jag går och lägger mig.Frisyren kom han på ikväll att den kanske var lite lång. "Jag skulle ju klippa mig" sa han medan han strök handen genom kalufsen. Man kan ju bara le åt det. :)Strumpor och boxers behöver ju inte förberedas så det är lugnt.Men jag undrar verkligen om han tänkt på vilka skor han ska ha på sig imorgon. Behöver de putsas t ex? Sitter de bra?Handväska tror jag inte att han ska ha. Ej heller smink. :)Men manschettknappar kanske. Behöver de putsas t ex?Ja, tänk att man kan vara så himla olika och ändå passa så bra ihop. :) P.s Nej, vi har inte övat mer på låtarna. Det görs imorgon. :)

 
 
KK

KK

31 december 2006 01:10

Jag älskar dig med. :)

http://kk.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards