Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Patricia - 10 oktober 2007 23:29

Fy på mig. Jag är fortfarande inte i säng, men pysslat lite har jag gjort.

Jag har skannat det jag skulle.

Som en bonus har jag hunnit göra ett kuvert samt en presentpåse. Jag köpte ett kitt på Panduro där man kan göra egna askar och påsar. För att göra den ännu mer personlig har jag satt på tre blommor som jag stansat ut själv.

För att vara min första påse blev jag supernöjd.

Jag får ta foto på den imorgon eller på fredag.

 

 

Kvuvertet blev också bra. Så det blir nog många fler egengjorda kuvert. Det är ju dessutom mycket roligare att göra även kuverten personliga och få ihop färgerna som ett set.

 

 

Nu känner jag mig verkligen supernöjd. Jag har hunnit massor.

Men klockan är mycket. På tok för mycket. 

Tur att jag kan ta liiiiite sovmorgon imorgon. :) 

Av Patricia - 10 oktober 2007 21:56

Idag har jag jobbat 10 timmar. Det känns i kroppen.

Helst hade jag lagt mig i ett bad när vi kom hem, men eftersom de lovat kallt imorgon och maken ska på kurs i Stockholm, blev det att sätta på vinterdäck för honom idag. Själv får jag låna hans arb.kamrats bil (som har sommardäck fortfarande) imorgon så att jag kan ta mig till jobbet när husbesiktningen är klar.

 

 

Medan maken slet med däcken passade jag på att rensa och organisera lite i förrådet. Vi måste ju verkligen ta tag i det där nu så vi får in båda bilarna. Fy på oss. Men en hel del fick jag undan i garderoberna som finns i förrådet. Och jag har nästan rensat ut en hel kartong med saker från min studietid.

 

 

När maken var klar och skulle tvätta händerna passade jag på att koppla in belysningen i vårt ena lilla träd som är precis i hörnan när man kommer in i vår trädgård. Det är så fruktansvärt mörkt hos oss nu på kvällarna så för att över huvudtaget se gången behövs lite mer ljus. Så den är nu inkopplad på timer. Skönt.

 

 

När det var klart åkte vi iväg för att kolla trycket i däcken. Och eftersom båda redan då var trötta åkte vi ohc handlade pizza. Fy oss igen.

 

 

Nu har vi ätit och jag försöker få iordning i pysselrummet med mina stämpalr och grejer. Maken är jättegullig och plockar undan efter maten och ska dessutom förbereda på de ställen besiktningsmannen ska kolla imorgon.

 

 

Jag är jättetrött och har ganska rejält ont i axlarna. Idag SKA jag gå och lägga mig tidigt, men inte förrän jag känner mig "klar". Men trots två "fy" känner jag mig duktig idag.


P.s jag har fått papperna om vart jag ska åka imorgon för att fylla i papper inför min kommande behandling.  Det känns bra.

 

Av Patricia - 10 oktober 2007 08:37

Idag behöver jag en lyftkran till mina tunga ögonlock.

Jag är jättetrött, men det är inte alls konstigt.

Vi gick och lade oss alldeles för sent igår kväll. Och avsnittet av serien vi tittar på  började tittas på alldeles för sent. Jag slumrade mig igenom minst halva avsnittet, så det blir väl att snabbspola gårkvällens avsnitt idag innan vi tittar på nästa misstänker jag.



Men trots att jag var och är så trött steg jag ändå upp kl 6. Maken däremot kom inte upp förrän 06.30 då jag röt hans namn. Strax efter kl 7 var jag på jobbet även idag, vilket är skönt.



Imorgon blir det dock inte så. Då vi bytt försäkringsbolag och har alla försäkringar samlade på ett och samma ställe, behöver vårt hus besiktigas för att villaförsäkringen ska gälla. Detta ska göras imorgon mellan kl 8 och 10, så det blir att stanna hemma för mig då tills det är gjort. Men så fort det är gjort susar jag iväg till jobbet. Det blir nog bra. Så ikväll blir det att plocka undan på de ställen som de specificerade på lappen där tid och datum stod. Allt för att det ska gå snabbt och smidigt imorgon. Jag hoppas de kommer till mig bland de första besöken i området.

Ovido - Quiz & Flashcards