Alla inlägg den 26 oktober 2007

Av Patricia - 26 oktober 2007 22:07

Tävlingen jag gick med i avgjord.

Som jag misstänkte vann jag inte. Men det trodde jag inte längre att jag skulle göra heller, när tävlingsreglerna ändrats för tredje gången, senast igår.



Du får kalla mig en dålig förlorare, för det kan jag villigt erkänna denna gång att jag är, men det kanske inte är så konstigt.



Det började med att många av de röster som kommit in var anonyma. En som inte ens var med i tävlingen hade åsikter om detta och hade t o m en teori om att någon av tävlingsdeltagarna kanske satt och röstade på sig själv om och om igen. Det kunde ingen veta.



Jag, som raggat många röster, blev förbannad och kränkt av denna kommentar som låg bland rösterna och svarade naturligtvis. Eftersom hon inte hade röstat på mitt kort utan på ett av de andra, vilket andra "kända namn" också hade gjort kunde hon kanske inte förstå varför jag hade fått så pass många röster som jag hade (jag ledde).

OBS! Detta är bara en teori jag har.


Senare kom en ursäkt att det inte alls var menat mot mig personligen, men att det faktiskt kunde vara så.

Och visst kunde det kanske vara så, men inte med de röster jag hade fått. Jag visste vilka som hade röstat på mig.



Tävlingen gick vidare och nästa dag fanns en annan kommentar där jag blev ifrågasatt om jag raggade alla nära och kära på röster. Ett argt inlägg skrevs av mig och skickades in, men som jag sen tog bort efter fem minuter. Jag ville inte ha en diskussion på samma ställe där folk skulle rösta.



Istället tog jag kontakt med tävlingsarrangören där jag förklarade hur läget låg till på röstningen och där jag kände att jag blev kränkt. Jag var ett tag t o m på väg att bli borttagen från tävlingen då jag inte tyckte det var värt att bli påhoppad och ifrågasatt som jag blev. Att ragga röster till en röstningstävling var väl ändå inte fel?! 



Plötsligt fanns ett svar på kommentarsdelen på tävlingen där arrangören plötsligt röt till och ändrade på reglerna på tävlingen genom att hädanefter skulle endast röster med namn räknas. Där försvann alltså ett antal röster.



Ytterligare en stund senare fick jag ett mail från henne där hon tyckte att jag skulle ha kvar mitt kort. Vidare förklarade hon att det inte var fel att ragga röster enligt henne.  Men hon ändrade i detta mail ytterligare  reglerna för tävlingen (gång nr 2). Dessa regler stod inte på tävlingssidan.

Nu gällde följande (och jag direktciterar från mailet):

"Pga. av allt detta så kommer jag be mina cirkel deltagare att rösta idag och deras röster kommer att väga lika tungt som kommentarerna i bloggen. Sen så kommer jag bara räkna de röster som har namn skrivet, alltså inte de som är helt anomnyma."


Nu var jag så sårad och så trött på tävlingen att jag struntade i tävlingen. Någon gång igår var jag och kollade och såg att folk med namn fortsatte att rösta på mig, vilket gladde mig.



Så imorse när jag skulle kolla om någon vinnare ev hade blivit utsedd såg jag att tävlingsarrangören än en gång ändrat reglerna för tävlingen. Nu skulle tävlingsarrangören tillsammans med sina kursare utse en 1:a och en 2:a. Inlägget där man kunde rösta var nu helt borta och röstning var uteslutet p g a all uppståndelse. Märk att detta är tredje gången reglerna ändrades.



Behöver jag ens tala om att jag nu var så fruktansvärt förbannad?

Och nu ikväll kom resultatet upp. Arrangören, tillsammans med kursare och kunder hade de nu utsett en vinnare och en 2:a. Jag kom på delad 3:e plats tillsammans med sex andra bidrag.



Jag har aldrig varit med om maken till dålig tävling. Att ändra på reglerna gång på gång på gång tycker jag inte är seriöst för fem öre. Att inte längre räkna ens de röster som har namn, är som att säga (enl min uppfattning) att jag fuskade.


  

Redan imorse när jag läste den sista ändringen av tävlingen sa jag till min arb.kamrat att oavsett om jag skulle vinna ett pris eller inte kommer jag att bojkotta henne, även om hon är (vad jag vet) den enda återförsäljare av Whipper Snapper-stämplar i Sverige.

Hur kan man ta en sådan person seriöst när hon låter en tävling gå tillväga så här? Jag kan iallafall inte det. 
Jag kommer att vilja köpa fler WS-stämlar, men det kommer jag att göra utomlands, även om det kostar mig mer. Integritet har jag och vägrar att låta folk som inte bryr sig om sina kunder tjäna något på mig.



Jag vill nu inte uppmana någon annan att bojkotta henne. Det är upp till var och en om man vill handla hos henne. Men jag tänker inte göra det mer. Att bli behandlad så som jag upplever att jag blivit behandlad, gör man inte mot en kund och därför är hon inte värd att ha mig som kund längre.



Dessutom kommer jag inte att deltaga i en sådan tävling mer heller då det finns så många märkliga människor som jag tvivlar att det står riktigt rätt till hos. Jag tänker inte utsätta mig för risken att bli behandlad så här igen. Jag var med enligt reglerna. Jag gjorde inget fel över huvudtaget, vilket hon faktiskt påpekade i mailet till mig. Men jag fick betala priset för det.

Hade det varit att jag hade fallit p g a att någon annan hade fått fler röster så fine. Det hade jag faktiskt kunnat ta, om hon hade kunnat vara professionell och låtit tävlingen vara och stå sitt kast för att hon ev hade luddiga regler (t ex att man kunde rösta anonymt utan problem). Men att ändra reglerna tre gånger är inte acceptabelt.



Tänk vad man kan och får lära sig i livets skola.

Av Patricia - 26 oktober 2007 20:11

Kl 16 slutade jag och begav mig till stället där maken hjälpte en av våra kompisar att flytta.

 

 

När de var klara med bärandet åkte vi mot mataffären. Det var hur mycket folk som helst på parkeringen så maken begav sig in på egen hand, utan inköpslista då jag tappat bort den (eller glömt den på skrivbordet på jobbet). Men trots detta (och lite försöka komma ihåg tillsammans) fick han handlat mycket. Det var så skönt att slippa gå in där. Under tiden satt jag i bilen och bara vilade.

 

 

När vi kom hem packade jag upp matvarorna, tömd diskmaskinen satte ner disken och rengjorde spishällen medan maken gick ut och flyttade på skräpet i garaget så att bilen fick komma in över natten.

 

 

När jag var klar undrade jag om det var ok att jag gick upp för att jobba på min kortbeställning och att han lagade middag vid 19-tiden. Och som den underbara make han är sa han att det var helt ok. Jag gick upp och pysslade och vid 19 gick han och lagade en jättegod middag bestående av örtmarinerade biffar, klyftpotatis, sallad, sparris och bearnaisesås. 

 

 

Jag har världens bästa make. :) Han är så underbar, så osjälvisk, omtänksam, kärleksfull, m m. Jag mår mycket bättre nu efter att ha fått pyssla lite och vara kreativ. Fler julkort har blivit klara födelsedagskortet börjar ta lite form nu. Jag vet mer och mer hur jag vill ha det. :)

 

 

Och nu sitter jag här i soffan och låter maten sjunka medan Doobidoo är på tv och Nanne och Björn sjunger "Dancing in the street".

Så just nu mår jag bra, psykiskt alltså. :) 

Av Patricia - 26 oktober 2007 13:15

Flera gånger denna veckan har jag varit duktig haft med mig min bok var jag än legat i huset. Men öppnat den har jag inte gjort. Jag har mer och mer känt lusten att läsa igen, men koncentrationen har inte varit den bästa.



Men igår kväll när jag gick och lade mig tog jag boken och öppnade den och orkade läsa fyra sidor innan koncentrationen och tröttheten tog över helt.

Jag är så glad och stolt över mig själv att jag kom så långt till att läsa. Egentligen är det inte klokt att det gått så här långt eftersom jag alltid älskat att läsa böcker och slukat dem. Men sen juni är det så här och det får jag acceptera.



En liten morot är att jag ska läst ut den bok jag håller på med nu till den 21:e november. Jag har förbeställt den senaste Harry Potter-boken och den kommer då den 21:e. Och den är jag ganska säker på att jag kommer att vilja sträckläsa. Och då kan det vara bra om jag övat upp min koncentration tills dess.



Och när jag förbeställde den passade jag på att beställa två pocketböcker också. Men naturligtvis kommer jag inte ihåg vilka det är, så det lär bli en trevlig överraskning när de dimper ner i brevlådan. :)

Av Patricia - 26 oktober 2007 09:34

Idag är jag på jobbet, med feber visserligen, men jag är här.

En Ibumetin imorse gjorde att jag orkade liiiiiiiiite mer. Men det är inte mycket jag orkar tyvärr. Dessutom verkar jag ha glömt nässprayen hemma. Det är så typiskt mig.



Tack o lov är det vääääldigt lugnt på jobbet. Här är ingenting att göra idag.

Jag kraxar när jag pratar. Jag pendlar mellan att frysa och vara jättevarm. Jag är tungandad. Jag borde väl ta mig till en vårdcentral, men  vill inte. Jag orkar inte med att tjaffsa med inkompetenta läkare som inte bryr sig om de patienter som kommer dit.



Jag hoppas denna dagen går fort.

Ovido - Quiz & Flashcards