Alla inlägg den 27 oktober 2007

Av Patricia - 27 oktober 2007 17:20

Ojojoj.

Imorse var jag uppe 4.45, gjorde kaffe och fixade iordning mig. Maken packade ihop baguetter som han köpt igår och jag fick i mina små mjölkförpackningar till kaffet. Det roliga var att kaffet aldrig kom med. Jag glömde det och maken frågade mig om vi hade med allt och det trodde jag.

 

 

05.30 åkte vi till sta'n och hämtade min arb.kamrat som också skulle med. Sen bar det av i mörkret mot Karlstad. För mörkt var det. Länge! 

 

 

Det gick mycket lättare och fortare att komma dit än vi trott så vi var där redan kl 9, d v s en timme tidigare än mässan öppnade. :) Vi satt i bilen och pratade  för att sedan ta en liten runda på sta'n. Den sista biten hade jag kört. Det kändes lite nervigt då jag inte varit åt det hållet längre än till Kristinehamn, men med GPS'en (som vi lånat av makens kontor) och arb.kamraten M, hittade vi direkt.

 

 

kl 10 stod vi i "hallen" och väntade på att få komma in. När dörrarna öppnades betalades entré och sen rusade alla till hÄnglarbordet (alla utom maken och två andra). Det var superstressigt att stå där och leta och plocka åt sig och stundom mådde jag ganska dåligt, men tror jag att lyckades hålla skenet uppe.

 

 

När hÄnglarna var köpta fick maken ta ut lite mer pengar och jag gick vidare och kollade. Jag tror jag hittade allt jag letade efter och som jag skrivit upp. Jag var mycket nöjd. Maken pratade med Canonkillar och fick en brännbar skiva med sin bild på. :) Och mellan försäljarna tog han hand om våra påsar och gick ut till bilen och lämnade dem där, och tur var nog det. Det blev en hel del och det var inga bra påsar att hålla i.

 

 

Strax efter kl 13 var vi faktiskt klara med mässan kände vi. De sista påsarna lades i bilen och vi tog en ny vända på sta'n för att äta lite lunch. Vi hittade ett litet café där jag åt en bit pan pizza och maken och M åt nachos.

 

 

Efter det bar det av mot bilen igen och jag satte mig åter bakom ratten. Knappt hade vi hunnit lämna Karlstad förrän jag hade två som satt och sov. :)

Efter 1 ½ timme kände jag mig smått trött också så då bytte jag och maken av. Men trots att vi bytt var jag ändå vaken resten av resan.

 

 

M släpptes av på ett annat ställe hemma i sta'n där hennes sambo hämtade uppe henne. Vi åkte vidare till en mataffär och handlade pepparkakor till ikväll till kompisarna vi ska till. Det blir tydligen glögg och pepparkakor. *fnissar*

 

 

Jag har packat upp mina saker och är supernöjd. Men mycket jobb har jag framför mig. Det är vääääldigt många stämplar som ska monteras, så jag får prioritera vilka som är viktigast. Och det blir ju jul- och vinterstämplar.

 

 

Nu ska jag hoppa i duschen. Kl 18.30 ska vi vara hos kompisarna på middag. Sen ska vi spela spel. Jag hoppas jag orkar. :)

 

 

En kanonlördag hittills och ett gigantiskt tack återigen till maken (du kan inte ana hur många pussar och tack han fått redan) för att du följde med och har varit så supergo hela dagen. Det betydde jättemycket för mig att du följde med. Jag älskar dig!

 

 

Ha en trevlig lördagkväll allihop! 

Ovido - Quiz & Flashcards