Alla inlägg den 24 oktober 2007

Av Patricia - 24 oktober 2007 10:57

Nu sitter jag i soffan.

Frukosten står framför mig.

Brasan är tänd.

Boken ligger på bordet.

Tog med mig en huvudkudde. Ligger bättre på en sådan än på soffkuddarna.

 

 

Men kunde jag bara göra det jag skulle? *skrattar*

Nej. Innan jag tänkte mig för hade jag tömt diskmaskinen och satt ner disk.

 

 

Det höll inte ens i tio minuter. Hur hopplös får man vara?  :)

Av Patricia - 24 oktober 2007 10:17

Min förkylning kämpar med att hålla sig kvar med näbbar och klor. Och jag försöker bli av med den. Men för varje dag lyckas jag lite iallafall med att bli av med den.

 

 

Dock är jag hemma idag också men satsar på att jobba imorgon. Precis som igår ska jag inte sätta foten utanför dörren. Jag ska inte ens öppna någon dörr. Så katterna får snällt vara inne.

 

 

Hosta har jag fått samt att jag mer eller mindre hela tiden har en jätterolig beläggning på stämbanden, vilket gör att jag emellanåt låter ganska konstig/rolig. Mycket harkel blir det också. Huvudvärk har jag fått. En rejäl sådan. Detta är nog för att jag ligger och spänner mig när jag sover. Jag har en tendens att göra det när jag är förkyld tyvärr.

 

 

Det är underbart väder ute. Solen skiner så vackert. Men det ska jag bara njuta av inifrån huset genom våra jättesmutsiga fönster. Och några fönster ska jag inte tvätta, inte ens inomhus. Igår gjorde jag samma misstag som alltid när jag är sjuk. Jag kan inte bara vara sjuk och vila ut skiten. Nej, lite duktig måste man väl ändå passa på att vara, och igår blev det då två maskiner tvätt. När jag ändå är hemma, är tanken. *suckar åt mig själv*

 

 

Så jag ska fixa frukost (trots att jag varit uppe en bra stund nu), ta ner min tegelstensbok, tända en brasa i kakelugnen och bara ta det lugnt.

Kommer jag att lyckas? *fnissar* Jag tvivlar på det, men ska verkligen försöka mitt bästa.



Hopplös? Ja

Kvinna? Ja 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards