Alla inlägg den 13 oktober 2007

Av Patricia - 13 oktober 2007 15:42

Idag har jag verkligen varit effektiv, enligt mina mått.

 

 

07.38 vaknade jag imorse och trodde att klockan var mer än vad den var. Klarvaken var jag, vilket ledde till att det inte var lönt att försöka somna om. Fram med ett sukodu och löste det (grad utmaning).

 

 

Klockan 8 satte jag på klockradion och lyssnde på "Ring så spelar vi" i hopp om att maken skulle vakna lugnt men snart. Detta var precis vad han gjorde.

 

 

Vi steg upp och gjorde frukost tillsammans (brukar vara maken som gör den själlv). När vi höll på med detta ringde jag över till grannen och berättade att jag bara skulle äta och att hon kunde komma över när hon var klar så kunde vi ut och promenera efter frukosten. Medan frukosten fixades tömde jag diskmaskinen, laddade den och satte jag igång tvättmaskin och diskmaskin (tvättmaskinen hade jag laddat igårkväll). Maken tände en brasa i kakelugnen och det var så mysigt att sitta i vardagsrummet och äta frukost, känna värmen från kakelugnen och höra hur det sprakade.

 

 

Hon kom, jag åt och sen gick vi ut. Det var underbart väder ute. Det blåste knappt och solen sken. Det var jätteskönt och medan vi gick diskuterade vi ett dilemma hon har.

Det blev en variant av den korta 4,2 km-rundan. Det var nog lagom för oss båda och det kändes jättebra. Nästa promenad blir på tisdag em/kväll.

 

 

Väl tillbaka tog vi en runda under våra äppleträd och samlade ihop fallfrukt till hennes och de andra hästarna i stallet. Det blev ganska mycket, då det var mycket frukt som trillat ner i backen under veckan.

När det var gjort visade hon att vintersakerna till gräsklipparen kommit. Vi kom överens om att våra gräsmattor behöver klippas en sista gång innan vintern och förhoppningsvis ska männen göra det imorgon för att sen lämna in gräsklipparen på service någon gång inom de närmsta veckorna.

 

 

När jag och grannen sagt hej då fortsatte jag att pilla i trädgården. Lite fler lampor har kopplats in i trädgården. Lampan till förrådet har jag bytt och sett till så att den funkar. Dragit upp lite ogräs där jag drog sladden. Maken tömde tunnan med regnvatten.

 

 

Väl inne igen har jag tvättat ytterligare två maskiner, diskat insatsen till köksfläkten (två gånger. Den var jätteskitig!), torkat av spishällen (två gånger). Vi har lagat lunch (lunchkorv, bröd, spenat och potatismos) och diskat undan efter det. Jag har vattnat de få blommor vi har samt torkat av borden och fyllt på servetter i stället på soffbordet.

 

 

13.20 kom en kvinna som skulle intervjua maken. Det är en Gallupundersökning. Intervjun/undersökningen skulle ta ca 30-45 min, men med maken tog det 1 timme. :) Medan de pratade gjorde jag kaffe till dem och till mig. När de fått sitt kaffe gick jag upp och började pyssla på ett födelsedagskort till en av mina nära vänner som fyller år hyfsat snart. Jag vill ha kortet gjort redan nu så jag inte behöver komma ihåg att göra ett sen när jag sitter med julkorten. Jag är så rädd att jag ska glömma att göra ett då, så det är lika bra att göra ett nu. Jag har kommit en bra bit på vägen känner jag, vilket är bra.

 

 

Strax ska jag ta det sista ut torktumlaren, vika och lägga där det ska vara. Jag ska kolla om insatsen till fläkten är ren nu och förhoppningsvis kunna klämma tillbaka den där den ska vara.

Om 1 h och 20 min blir jag upphämtad. Då ska jag vara fräschare och finare än vad jag är nu.  

 

 

Just nu känner jag mig lite seg, men det kanske inte är så konstigt eftersom jag varit igång hela dagen. Jag har inte rensat i förrådet, men jag känner mig väldigt nöjd ändå med vad jag hunnit, för det har både hunnits med nytta och nöje.

Ovido - Quiz & Flashcards