Alla inlägg den 11 oktober 2007

Av Patricia - 11 oktober 2007 16:24

Jaha, då var det strax dags att bege sig dit.

Jag har kollat upp parkering och tänkt ut den väg jag tror är smidigast att åka. Sen om den är det vet jag inte.



Jag är lite mindre nervös nu, men en del sitter fortfarande kvar. Men det är bara att andas lugnt och göra mitt bästa. Mer kan jag inte göra.



Jag hoppas så att besöket blir bra.

Av Patricia - 11 oktober 2007 12:55

Igår kom jag och grannfrun fram till att vi måste komma igång med att promenera. Det blir nog inga jättelånga och raska promenader i början, men ut ska vi iallafall.



Tre gånger i veckan ska detta ske:

Tisdagar

Torsdagar

Söndagar



Idag blir det ingen promenad eftersom jag inte vet när jag kommer hem eller hur trött jag är, men imorgon ska vi ut och gå har vi sagt. Ingen av oss har planerat något och hon är själv hemma. Så när vi varit ute och gått ska vi vara hemma hos oss och ta det lugnt framför brasan i kakelugnen.



Jag hoppas vi kan hålla detta nu.

Av Patricia - 11 oktober 2007 12:46

Kom precis på att jag glömde att kissa på ägglossningsstickan imorse.

Visserligen kan man göra detta närsom på dagen, men helst ska det vara vid samma tidpunkt samt att man inte fått kissa de senaste fyra timmarna innan. Så jag får komma ihåg att göra det ikväll istället.



Jag blir så irriterad på mig att jag är så glömsk nuförtiden. Det är mycket värre nu är det varit tidigare.

Så ikväll måste jag komma ihåg det. Annars kan det vara försent denna månaden och det vore himla onödigt.

Av Patricia - 11 oktober 2007 12:31

Vill:

* ha fyllt i papperna redan som jag ska göra ikväll. Är redan ganska nervös för det. Inte för själva ifyllandet utan för att jag är rädd att när de läst mina papper inte vill hjälpa mig eller något annat konstigt.



* åka hem i min bil (inte arb.kamratens) och pyssla kort, fixa foton & sådant



* ha iordning i förråd och garage



* ha mitt nya kök så jag kan laga mycket mat och baka - vill bara ha maten lagad och bakad nu i detta kök, inte stå och göra det



* vara smalare och känna mig attraktiv igen



* få hem vår nya bil



* ha mer pengar



* vara ledig en vecka eller två och göra det JAG vill



* veta så mycket mer än vad jag gör nu. Kanske lite om framtiden så man visste vart man var på väg.



* börja pynta snart. Det är redan så mörkt tycker jag att jag vill ha upp ljusstakarna. Det kliar i fingrarna. :) Jag kan inte hjälpa det.




Vill inte:

* bli förkyld igen (känns som att en ny omgång är på väg)



* bli arg på maken för att han är tankspridd



* känna att jag inte hinner något hemma (vare sig av det jag vill eller det jag måste göra)



* känna nervositet och ev ångest för minsta lilla nytt som jag ska göra, som t ex ta mig till universitetet, hitta dit jag ska, köra någon annans bil, m m. Det är jättejobbigt



* inte vara barnlös längre



* bli tjockare

Av Patricia - 11 oktober 2007 11:25

Imorse låg jag lite längre i sängen. Maken fick stiga upp själv då han skulle till Stockholm.



När jag steg upp vid 7.30 upptäckte jag att han inte dragit fram badkaret, som han skulle inför besiktningen. Så det fick jag göra.

En massa disk stod på diskbänken så det fixade jag undan.



Besiktningsmannen kom och allt såg torrt och bra ut tills han skulle kolla huvudkranen under varmvattenberedaren. Den läcker tydligen lite lite, så det behöver dras åt där.



När han väl åkt igen åt jag snabbt frukost och fick dela på lite katter som bråkade.



Jag skulle köra makens arb.kamrats bil idag. En Audi Quattro. När jag satte mig i den låg jag nästan ner, men eftersom det inte är min bil ville jag inte pilla på några inställningar så jag flyttade bara fram den så att jag nådde pedalerna med mina små fötter.

När jag sen startade den slutade inte ABS-lampan att lysa. Jag blev lite orolig men var ju tvungen att köra iväg.

Att få i backen var knepigt. Inte superlätt precis. Men jag lyckades till sist.



När jag sen växlade pyste det om bilen för att sen upptäcka att den även lät så när jag gasade. Vid det här laget hade jag ångest. Jag hade ingen aning om bilen brukar låta så eller om det var något jag gjorde fel.



Att köra på motorvägen gick bra sen, men stadstrafik var inte jätteskoj. Eftersom vi inte har en manuellt växlad bil är jag inte så van vid kopplingspedal, och hitta dragläge är inte det lättaste. Jag tyckte det var jättejobbigt att stanna vid en korsning. Jag ville absolut inte ha motorstopp eller hoppa fram. Men jag klarade mig ganska bra. Inga motorstopp och bara några småhopp.



Sista utmaningen blev att parkera i garaget under jobbet. Jag tycker inte ens om att parkera där med vår bil, än mindre med någon annans. Men plats fanns och jag lyckades t o m parkera genom att backa. Nu behöver jag bara köra den i eftermiddag när jag ska till universitetet. Sen ska jag lämna tillbaka den till ägaren igen. Då bör han och maken vara tillbaka från kursen.



Pratade med maken innan. Han hade glömt att informera mig om ABS och pysande. Oj då. Det hade ju varit bra att informera mig så hade jag sluppit att må dåligt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards