Alla inlägg den 14 oktober 2007

Av Patricia - 14 oktober 2007 20:03

Det har inte blivit mycket gjort idag. Vi har tittat lite på serier, maken har klippt gräset, jag har pysslat ihop ett födelsedagskort, tagit ett bad och lagat middag. Inte mycket och jag är jättetrött. :(

 

 

Jag orkade iallafall att göra middag. Det blev skaldjurssoppa med kräftstjärtar, räkor (som jag stod i en evighet och skalade) samt crabsticks. Till soppan gjorde jag vitlöksbröd. Det blev jättegott.

 

 

Snart ska jag göra en kopp te samt värma vetekudden till min nacke. Sen blir det att fortsätta titta på serier innan vi ska lägga oss.

Av Patricia - 14 oktober 2007 13:06

Hankatten har blivit supergnällig!

Minsta lilla han vill jamar han järnet och gnäller något så in i Norden! Man blir smått galen på honom. Och han tror att han ska få sin vilja igenom genom att sitta så. Men istället försöker vi ignorera honom när han är så. Risken är att han annars lär sig att genom att gnälla och skrika få sin vilja igenom Och så kan vi inte ha det. Men när han är på det humöret (vilket i stort sett är alltid nuförtiden) blir han jätteettrig och driver oss nästan till vansinne.



Jag förstår verkligen inte varför han blivit så.

Men jobbigt är det. Skitjobbigt! :( 

Av Patricia - 14 oktober 2007 12:18

Idag är en seg dag.

Det är grått ute och det småregnar. Det var ju så skönt ute igår. Men idag är det allt annat än skönt.

 

 

Jag håller definitivt på att bli förkyld igen. Bihålorna spänne, stopp i näsan, hängig. Jag vill vara frisk! Just nu fattar jag inte hur jag orka jobba och framför allt inte hur jag ska orka åka till Stockholm på tisdag. Men det måste jag göra, så det är inte mer med det. Bita ihop och åka helt enkelt.

 

 

Och jag som skulle få så mycket gjort idag. Det lär nog inte hända. Jag får hålla mig inomhus, vila och ta det lugnt. Usch så trist! :(

Av Patricia - 14 oktober 2007 01:37

Ikväll har jag varit på tjejmiddag. Det var jättetrevligt.

Först och främst är jag jätteglad att jag över huvudtaget faktiskt kom iväg. Den sista tiden har jag kunnat boka saker, men när jag väl kommit till samma dag har jag helt plötsligt inte känt för drt, för att det under dagen blivit ett större och större hinder att jag till sist inte klarat av att åka. Men jag tror att det hjälpt att jag haft fullt upp idag.

 

 

Så jag blev upplockad av tjejen som sommarjobbade med oss. Hon hade inte kollat upp vart vi skulle, men jag hade ganska bra koll på det. Jag fick frågan om jag inte skulle trycka ut en karta, men jag ville testa mig själv lite för att se om jag vågade lita på mig själv och de instruktioner jag fått. Lite nervöst var det, men det gick bra. Inte ens när vi blev omdirigerade på ett ställe fick jag panik. Vi hittade fram med en gång. Gissa om jag var stolt över mig själv.

 

 

Kvällen var jättetrevlig. God mat och gott vin blev det. Min förare fick coca cola. Vi pratade om allt möjligt. Det var avslappnat och skoj. Det vill jag göra fler gånger. :)

Och gulliga maken var vaken när jag kom hem. När vi var på väg hem ringde jag maken så att han visste att jag var på väg. Eftersom jag själv vill att han ska göra det när han är på väg hem ville jag visa samma hänsyn och kärlek till honom. :) 

Ovido - Quiz & Flashcards