Alla inlägg den 29 oktober 2007

Av Patricia - 29 oktober 2007 20:19

När vi skulle iväg nu ikväll ringde bilförsäljaren till makens mobil.

Bilen blir inte klar förrän på torsdag eller fredag denna veckan. Något hade hänt vilket gjorde att de inte hann tidigare. Jag blev ganska besviken över att vi måste vänta så länge.

 

 

Men på fredag ska jag ha min bil! Annars ska jag ha någon form av kompensation. Att ha mig som kund och konsument är inte så lätt alltid.

Av Patricia - 29 oktober 2007 20:09

Nu äntligen är vi hemma igen.

Vid 18-tiden kom grannen som har bilen vi skulle låna. Maken och han lastade in saker i deras bil som de ville ha slängt.  Maken kom med bilen och vi kopplade på transporten. 18.10 kom vi iväg.

 

 

Efter lite felkörning och max 70 km/h kom vi fram till återvinningsstationen. Folk hade ställt sig så att just de kom fram att slänga utan att gå helst ett steg, medan vi ställde oss en bit ifrån och gick en bit med sakerna.

 

 

Jag hade missat att de stängde 19.00 medan "storsta'n" stänger 20. Vi skyndade oss så mycket vi bara kunde men trots detta fick de två killar som jobbade ikväll på återvinningsstationen stanna kvar 20 min efter stängningsdags. Jag skyndade mig så mycket jag bara orkade, men farten var allt annat än hög.

 

 

Hemfärden gick bra. Inga omvägar. Lastade in mellanvägg och lite annat i transporten. Maken sopade. Ställde transporten vid stallet och låste dragfästet. Maken backade in bilen i grannarnas garage. Av med dragkroken. Lämna nyckeln tilll grannen. Komma in.

 

 

Nu ska vi äta lite. Men det blir inte middag idag. Det blir mackor istället. Det känns lite sent att äta middag nu, även om det hade varit gott. 

Men nu är vi färdiga.

Finally! 

Av Patricia - 29 oktober 2007 15:24

Mår sämre igen.

Febrig

Tungandad

Hängig

Ynklig

Orkeslös



Maken ska fika lite snabbt på jobbet. Sen ska han samla ihop saker så att han kan jobba hemifrån.

Problemet är att skräpet fortfarande måste slängas och idag! :(

Men jag ska försöka att inte få panik över det utan vila när jag kommer hem. Samla krafter och bara hoppas på att jag orkar. För maken kan inte göra det själv.

Av Patricia - 29 oktober 2007 11:07

Maken ringde Toyota idag för att höra vilken betalningsform de föredrar. Han passade på att fråga om vår bil då. Var fanns den?

Jo, de hade fått in den i helgen. Så det som återstår är påsättning av dragkrok samt solfilm. Så idag hann den nog inte bli klar. Så jag hoppas nu på imorgon men kanske troligast på onsdag/torsdag. Men senast fredag SKA vi har vår bil! *ser bestämd ut*

Av Patricia - 29 oktober 2007 11:03

*trallar* 

Idag ska vi slänga skräp

Idag ska vi slänga skräp

Hej hopp fadderallanla

Idag ska vi slänga skräp



Jag ser inte fram emot att sätta ihop ena grannens bil med andra grannens hästtransport.

Jag ser inte fram emot att åka iväg till återvinningsstationen 1,5 mil bort.

Jag ser inte fram emot att springa runt på ås och slänga skräp och ha någon jättepetig människa efter mig när jag slänger.

Jag ser inte fram emot att bli kall när vi är utomhus.

Jag ser inte fram emot att komma hem sent och vara helt slut.

Men jag ser fram emot att känna att vi har tomt och fint och är redo att få hem bilen. :)



Varför kan jag inte trolla?

Av Patricia - 29 oktober 2007 08:48

Maken visade mig tre små filmsnuttar igår från Youtube.

Då jag inte hunnit eller orkat sätta mig in i hur man direkt kan få YouTube-filmen här på bloggen får ni nöja er med länkarna.

Ni som är kattägare lär känna igen er. Det gjorde vi. :)



Wake up Cat - morgonväckning catstyle



Kitty rubs face, very cute - bedårande och liten



My cat wont wake up - bevis på hur hårt kattungar sover. Kommer själv ihåg



Vill man få ett leende på läpparna denna grå och blöta måndag ska man definitivt titta på dem. :)

Ovido - Quiz & Flashcards