Alla inlägg den 16 oktober 2007

Av Patricia - 16 oktober 2007 20:56

Mina naglar blev sådär igår. Jag vet inte om hon  tog för tunt med överlack. De ser ut som om manikyren var fyra veckor gammal. Jag har varit försiktig och inte gjort något speciellt och ändå ser de inte ok ut. Så imorgon får jag ta och ringa henne.

 

 

Kl 5 steg jag upp imorse. Maken körde mig till tåget. Inne på resecentrum satt redan M och väntade på mig. Vi kom på tåget bra. Dock hade de problem med tåget. Det balanserade inte ordentligt i kurvorna så varje gång det lutade i en kurva höll folk som gick på att gå att trilla ner på folk i sätena.

 

 

Då jag brukar bli åksjuk tog jag ett av makens åksjukeplåtster inatt då man skulle sätta på det bakom örat sex timmar innan man skulle åka. Plåstret funkade jättebra. Jag och M satt framför varandra och snart slumrade jag.

 

 

När vi steg av tåget i Sthlm gick vi mot pendeln och vi hann med ett tidigare pendeltåg. Tågresan till Sthlm kändes som att det gick ganska fort, medan pendeln kändes evig. 25 min tog pendeln. Vi var redan på plats kl 9. Vi blev mötta,registrerade oss och satte oss för att prata med de vi hälsade på. Kl 10 kom företaget som skulle visa sin nya version av ett program som  vi flitigt använder varje dag. De demonstrerade och vi ställde frågor.

 

 

Vi blev bjudna på lunch i en trevlig matsal. 

Väl tillbaka sen delade vi upp oss och jag och M fick demonstrera för systemansvarig hur vi använder programmet idag och vilka synpunkter vi har på hur vi vill ha det. Många diskussioner kring om och när vi ska börja använda den nya versionen förekom idag. Men det är för mycket som är obestämt så vi kunde inte komma till något beslut alls.

Det var trevligt att hälsa på och äntligen träffa en av de människor vi pratar ofta med i telefon.

 

 

När mötet var klart åkte vi inte till sthlm igen och gick bort mot Skapa Hobby. Jag blev jättebesviken då de varken hade penselpennor, loopy brads eller clear stamps journals. Men en stans, något papper och två små stämplar hittade jag dock.

 

 

Från Skapa Hobby gick vi sen tillbaka till T-centralen och åt snabbt på McD innan vi skulle hinna med vårt tåg hem. Vädret var fint och det var skönt att promenera förutom att jag fick jätteont i fötterna av stövlarna. Men vad gör man inte för att vara lite extra fin. ;)

 

 

På tåget märkte jag att en läppglans läckt i min handväska och jag lyckades få läppglans (rött) på min vita samt på flera saker i min väska. Så nu ligger blusen i tvätten och blir förhoppningsvis ren. Annars lär jag bli galen.

 


Nu är vi hemma och det är sååååå skönt. Maken var kvar i stan när jag kom och han mötte mig på perrongen.  

Så nu sitter jag i soffan i myskläder och mina söta fårtofflor. Desperate Housewives är på tv och jag ska göra mig en kopp te. Jag är ganska täppt i däsan, så det blir nässpray ikväll.

Ovido - Quiz & Flashcards