Alla inlägg den 28 oktober 2007

Av Patricia - 28 oktober 2007 19:52

Idag skulle vi bara ta det lugnt och mysa.

Vad hände?

 

 

Jo istället har jag suttit och monterat 67 stämplar (både stora och små). Vilket jobb! Det är klistrigt som f-n, pilligt och dödstråkigt! Att montera stämplar är inte pyssel för mig. Det är tråkigt arbete. Men nu är det gjort och det är såååå skönt.

 

 

Men där stannade inte roligheterna.

Grannarna som har hästtransporten var jättegulliga och körde hit det till oss på vår uppfart. Och sen i 2 ½ timme har vi lastat in skräp (vi fyllde hela transporten - precis som jag sa att vi skulle, men maken trodde inte på mig), fått in bänkarna vi fick och hämtade i måndags och fått iordning så pass att två bilarna nu går in i vårt garage. Yeay! :)

 

 

Tyvärr mår jag inte så bra just nu. Jag fixar verkligen inte att vara ute så länge i det här vädret och jobba med sådant arbete. Dessutom var bänkarna ganska svåra för mig att bära så jag är hyfsat stel om axlarna nu.

Och enligt min definition har jag inte fått börja pyssla än idag. Ev går jag upp en liten stund nu och ser vad jag kan göra på de två resterande julkorten eller på födelsedagskortet som är en beställning. Jag har kommit på att jag vill ha klart korten senast ngn gång kommande vecka då jag i början på november både väntar hem Magnolias och hÄnglars stämpelkit i brevlådan. Då blir det nya stämplar att montera. Därför är jag jätteglad att jag redan monterat dessa jag köpte igår.

 

 

Jag hoppas inte jag förvärrat min förkylning ännu mer genom att ta ut mig (framför allt i garaget) idag. Lite småfebrig känner jag mig emellanåt fortfarande. Inte bra. :S 

Av Patricia - 28 oktober 2007 09:59

Hade jättesvårt att somna inatt när vi gick och lade oss. Maken somnade omedelbart, medan jag var klarvaken. Det gick inte att somna. Vad gör man då, om man varit på en pysselmässa och köpt ett antal (har inte vågat räkna dem än) omonterade stämplar?  Jo, man sätter sig i sängen, har på en film på tv'n och börjar klippa till stämplarna så att det inte är en massa spill runtomkring innan man monterar dem.

 

 

Och klippte gjorde jag. Till ca kl 4. Det tog ett bra tag innan jag förstod varför jag var så pigg men ändå var lite darrig på handen osv. Jga hade ju druckit kaffe hemma hos kompisarna och det var den enda koppen kaffe på hela dagen. Det är ju klart att kroppen reagerade på det. 

 

 

Alla utom fyra stämplar hann jag klippa ut. De klippte jag ut imorse medan jag väntade på att maken skulle vakna (kl 9). Själv vaknade jag vid 8-halv 9. Så det lär väl slå tillbaka på mig senare. Frågan är bara när idag.

 

 

Nu är vi uppe iallafall och maken gör frukost. Två av tre katter är ute och busar och  jag har tagit ner lite material så att jag kan montera. Vill ha det gjort så fort som möjligt.

 

 

Sen ska vi ringa grannen och höra om vi kan låna hästtransporten idag och börja lasta in allt skräp vi har. Det hade varit himla smidigt. 

Ovido - Quiz & Flashcards