Alla inlägg under november 2006

Av Patricia - 25 november 2006 09:17

Sitter och blir jättesugen på att åka på diverse julmarknader. Mysa av stämningen och titta på allt fint hantverkare gjort. Få inspiration att göra själv och kanske ge bort i julklapp. Gå omkring, hålla handen och bara njuta. Kanske hitta ett ställe där man kan dricka något varm och gott.Ja vi får väl se om vi kommer iväg. :)

Av Patricia - 25 november 2006 09:03

Himmel så mycket skit man samlat på när det gäller recept och dyl. Jag har snart fyllt en hel papperskasse med kokböcker och receptblad som jag inte tittat i på hur många år som helst. Och har jag inte gjort det hittills lär jag inte göra det nu heller, så de åker.Maken är uppe och har gjort frukost, så nu ska vi mumsa lite och dricka kaffe. Ska nog tända lite ljus så det blir extra mysigt. :)

Av Patricia - 25 november 2006 08:07

Vaknade 07.15 idag av att jag hade svårt att andas. Dumma förkylning som inte vill lämna mig ifred. I veckan har den gradvis blivit sämre tyvärr.Nåja. Jag vaknade och kunde inte somna om efter det att jag tagit nässpray. Låg kvar i sängen och funderade lite på allt möjligt. Maken snusade så mysigt brevid.Nu är jag uppe, har gett katterna frukost och släppt ut två av dem. Jag har tänt upp lite och även tänt en brasa i kakelugnen. Supermys. Nu är jag inne på att sätta på "ring så spelar vi" på radion i köket och börja rensa kokböcker. Det behövs! Det ska vara så fint det går i vårt kök i jul har jag fått för mig.Sen blir det väl frukost med maken när han orkar pallra sig upp. :)Sen idag måste jag göra ett babykort till en vän som fick en liten flicka i onsdags kväll, samt ett födelsedagskort till en av mina närmsta vänner som fyller år snart. Det ska bli kul att se vad jag kan få ihop. :)

Av Patricia - 24 november 2006 22:01

Nu har jag beställt lite pepparkaksformar som jag tipsade om för några veckor sen. De ska tydligen komma senast nästa fredag, vilket passar jättebra eftersom jag tänkt baka nästa helg. :) Så mysigt det ska bli. :)

Av Patricia - 24 november 2006 20:46

Så gott det kan vara med popcorn, när de blir rätt poppade. Maken är superduktig på att poppa, medan jag verkligen suger på det! Jag försökte ju förra veckan. De var verkligen inte goda. Min egen lilla, personliga popcornmakare. :) Tack baby.

Av Patricia - 24 november 2006 19:21

Maken var jättegullig och gjorde middag idag. Det blev färdigmarinerad fryst kyckling i ugn, jasminris, bearnaisesås och grönsaker. Till det drack vi cider.Onyttigt, men gott.Är supersugen på nötter och choklad idag. Men ikväll blir det inget sådant iallafall. Vi får väl se om jag kan stå emot frestelsen imorgon.Har lite ont i bihålorna. Det kommer på kvällarna. Vet inte varför. Fryser lite också, så jag ska ta och tända en brasa i kakelugnen. Mys mys.:)

Av Patricia - 24 november 2006 17:23

Idag har varit en dag, som varit lite spännande eftersom jag har svårt att sitta. Trots detta har jag lyckats ta mig igenom två utvecklingssamtal (5 kvar) som gick bra.Jag har även ringt föräldrarna till barnen som ska börja hos oss. Jag berättade för eleverna och tillsammans gjorde vi två kort som de nya barnen får i helgen så de känner sig extra välkomna på tisdag. De blev jättefina.När jobbet var slut, åkte jag och klippte mig. Mmmmm så skönt och så mycket sötare jag känner mig. Jag har en nacke igen och håret har fått lite form igen. Mitt hår är så tjockt att det blir tungt när det blir lite långt. Men nu är det uppklippt och fint och jag trivs.Tänkte ett tag att jag skulle åka och sola idag efter klippningen, men kände att jag inte orkar. Ska ringa dit imorgon för att se om de har någon tid imorgon förmiddag.Denna helgen SKA jag sätta upp adventsljusstakarna. :) Fint ska det bli och mysigt ska vi ha.Nu ska jag ut och pussa maken då han kom in genom dörren nyss. :)

Av Patricia - 23 november 2006 18:22

Var på jobbet redan 7.30 idag, vilket betyder att jag åkte hemifrån redan 6.45Väl där började jag packa ihop det vi behövde samt förberedde. Klockan 8 öppnade jag åt alla elever i vårt hus så de fick komma in. Jag packade bilen full med saker som vi behövde till vår skogsdag. När jag höll på fick jag bildörren rätt på baksidan av min vänstra axel. En bula och öm som attan blev resultatet. När allt var inne i bilen åkte jag upp till skogen. Fritidspedagogen (FP] och assistenten gick upp med barnen. När de var uppe hade jag packat ur nästan allting. Barnen hjälpte till med det sista.Nästan med en gång försökte FP få igång en eld med det han hade med sig. Jag hade erbjudit mig att ta med torr ved,tidningar och lite äggkartong, för att få en så torr och bra brasa som möjligt. Men det behövdes inte.I över en timme försökte han få igång brasan ordentligt. Jag erbjöd mig att försöka istället så att han och några elever kunde sätta ny presenning över vindskyddet, men näääää. Han klarade det själv. Några av eleverna lekte. Några sågade den ved som jag hade med i bilen som FP ville ha med upp. Några hjälpte till med elden och några täljde.Det var rått ute men uppehåll tack o lov. Men skönt var det verkligen inte!Det gick ganska bra i skogen, och barnen tyckte verkligen det var roligt, förutom att diska efter det att de kokat pasta. Jag halkade och satte mig illa. Jag fick fantastiskt ont i svanskotan. Har fortfarande jätteont och är lite orolig att jag skadat det.Det värsta var att när vi skulle ner, vilket var betydligt senare än jag tänkt mig bara för att FP inte tyckte att barnen skulle städa och återställa platsen i tid, var klockan så mycket att han inte hade tid att hjälpa till att ställa iordning alla lådor och hjälpa till med all packning. Han skulle nämligen jobba på frita och imorgon är han ledig. Så där blev jag stående med allt själv. Allt fick jag packa ur själv, och jag hade JÄTTEONT! Jag beslutade att den hälft av klassen som jag skulle ha efter min planering (som gick åt att börja fixa packningen) fick hjälpa mig med att iordningställa allt. Superstressad var jag och då skulle naturligtvis min chef prata med mig. Hon struntade fullständigt i att jag hade jättemycket att göra.Hon tyckte jag var jobbig som tyckte att det var lite onödigt med två skolbesök för de nya eleverna som börjar i januari. Jag var även jobbig som inte bara höll kvar halva klassen var i klassrummet på tisdag så de missar slöjden, som de älskar. Jag var jobbig för att jag inte visste riktigt vad vi skulle göra två gånger. En gång är inga problem, men två känns onödigt. Hon förstorar upp något som inte ska förstoras utan istället avdramatiseras här och bara få en ny start. Hon hade mailat telefonnummerna till mig så jag ska ringa föräldrarna och välkomna dem. När hon sa att hon mailat det, tillade hon att hon vill att jag ska vara positiv när jag ringer. Jag kände mig så fruktansvärt underskattad. Ja, jag är skitarg för att jag får två elever och fortfarande har den största klassen på skolan, men jag tänker inte låta de nya eleverna få skulden för det. Det är inte deras fel att deras skola måste läggas ner. Det visar att hennes tankar om mig är riktigt låga om hon tror att jag inte tänker vara trevlig mot dem. Det sårade något otroligt.Och tyvärr var inte eftermiddagen slut där heller. Jag blev mer eller mindre anklagad för fusk för att vi vunnit en lästävling. Så istället för att vara glad för mig och min klass och gratulerar, går det nu rykten om att vi fuskat och man kommer med gliringar och kommentarer istället. Fy fan vilket skitställe jag jobbar på. :(Just nu känner jag bara ångest inför nästa termin. Jag vill verkligen inte tillbaka dit, men jag vet inte hur jag ska göra. Jag söker de jobb jag känner att jag skulle klara av och som låter bra. Men jag hör ju inget av dem. Jag är jätterädd att hela julen ska förstöras p g a detta, och det vill jag verkligen inte. Är det ingen i Linköping som har ett bra jobb till mig? Jag orkar snart inte mer. *snyft*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards