Direktlänk till inlägg 1 februari 2007

En ny dag igen

Av Patricia - 1 februari 2007 11:20

Sov oroligt inatt. Många konstiga drömmar har passerat mig. Jag drömde bl a att jag var tvungen att gå tillbaka till mitt jobb. Ingen ville ha mig där av mina kollegor och jag ville verkligen inte vara där heller. Det var fruktansvärt och jag mådde så dåligt. Jag trodde inte det var sant, men det kändes så övertygande. Mitt självförtroende fanns inte längre. Jag dög inte till något, fick inte ha min klass igen. Jag var där bara på nåder och för att de inte var hjärtlösa där. Så fort jag fick en möjlighet gick jag och ställde mig någonstans och grät. Bröstkorgen kändes jättetung och jag hade svårt att andas.Jag mådde fruktansvärt när jag vaknade inatt efter den här drömmen. Det var FÖR verkligt i drömmen. Usch.Jag kände mig helt degig i huvudet imorse när maken skulle upp. Han kom inte upp ordentligt heller utan låg till kl 8 (tror jag det var). Jag låg vaken när han hade gått. Låg och läste på Blonde. Jag har nu läst ca 230 sidor och nu är den bra. Den var lite seg i början, men jag är inte den som ger mig.Somnade om efter en stunds läsande och steg inte upp förrän kl 11. Nu är katterna ute och jag har fyllt på med en ny säck kattmat i behållaren. Hankatten tyckte jag var världens bästa eftersom han älskar när man öppnar en ny påse. Det luktar ju så gott tycker han. :) Är man inte snabb och har koll på honom och påsen brukar han på några sekunder gjort ett hål i påsen och sett till att lite mat kommit ut. :) Men det hann han inte denna gång. Däremot höll han på att fälla mig genom att försöka bli ett med mina ben genom att intensivt stryka sig mot dem. Sötnosen. :)Strax ska jag se vad jag kan hitta att äta. Jag har inte bestämt mig om jag ska äta lunch direkt, eller om jag ska äta smörgåsar och strunta i lunch idag. Det andra alternativet är ju egentligen bättre eftersom att vi då ha lunch till en av oss en dag till. Så får det nog bli tror jag.Vad det blir till middag idag har jag ingen aning om. Jag vet inte vad jag är sugen på. Maken ska ju dessutom jobba över ikväll. Jag får titta och se vad vi kan hitta på. Kanske blir det soppa av något slag.Men nu blir det frukost och så ska jag titta klart på resten av "Calender Girls" som jag började titta på i tisdags.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards