Alla inlägg den 26 februari 2007

Av Patricia - 26 februari 2007 20:12

I eftermiddags tog jag en värktablett samt värmde vetekudden och lade mig i soffan. Efter ett tag frös jag och hämtade min fleecepläd som var torr i torktumlaren. När jag kom tillbaka till soffan hoppade pluttan upp och skulle gosa. Hon insisterade på att vara PÅ pläden. Jag lade mig ner och hon lade sig på mig. Sen låg hon där i nästan 2½ timme. :) Emellanåt putsade hon sig men sov för det mesta. Det var supermysigt. :) Jag fick dra av mig pläden till sist när maken med kompis kom hem och jag trodde jag skulle kissa på mig så kissnödig som jag var då.Jag ringde även maken och det bästa var att hon låg kvar så att maken kunde se hur mysigt vi hade det. Jag har inte hört ett pip om tjänsten, så imorgon förmiddag ringer jag om hon fortfarande inte hört av sig.Jag har inte fått något gjort idag, men det verkade inte göra killarna så mycket.Middag lagade jag iallafall. Det blev en kycklingröra med bandspagetti och oliver med ostfyllning. Middagen uppskattades av alla.Jag har diskat undan, satt på diskmaskinen och rengjort spishällen. Killarna står och fjantar sig i köket och maken gör rabarberpaj. :)Huvudvärken är borta så det känns bra. Det blir nog en trevlig kväll. :)

Av Patricia - 26 februari 2007 13:56

Har fått en fantastisk dundrande huvudvärk. Jag har ingen aning om varför. Den har kommit smygande den senaste halvtimmen. Jag ska gå och ta värktablett. Jag har inte slarvat med glasögonen. Det brukar annars vara den vanligaste anledningen till mina huvudvärkar.Hur mycket värre kan det bli? :(

Av Patricia - 26 februari 2007 12:59

Fortfarande inte ett ljud om tjänsten jag var på intervju om förra måndagen. Är inte det lite konstigt?Det var ju rätt hög fart på dem att hitta någon innan. Det känns lite märkligt att det helt plötsligt går så himla långsamt. Det är ju tänkt att personen som får tjänsten börjar på torsdag.Enligt kvinnan på bemanningsföretaget skulle vi inte vara så många som skulle dit på intervju. Men eftersom det tar tid känns det som att de antingen haft fler på intervju än vad de sa, eller så duger inte vi som var på intervju. Men då tycker man ju att man kunde få bli underrättad om det.Ska jag ringa kvinnan på bemanningsföretaget i eftermiddag och höra efter, eller ska jag vänta ut det?

Av Patricia - 26 februari 2007 12:28

Hankatten är återigen på strålande humör och går bara omkring och jamar och gnäller konstant i hela huset. Jag har försökt få ut honom, men det vill han inte. Han vill inte heller leka med minstingen som försökt sitt bästa för att sysselsätta honom. Särskilt kelig är han inte heller.Livet är på topp för flera av oss.Men nu ska jag försöka tänka positiva tankar så kanske han också blir glad. :)

Av Patricia - 26 februari 2007 12:12

Idag är PMSatan verkligen och härjar och verkar ta över mig totalt.Det började med att jag kom ner på nedervåningen i förmiddags för att se pläd och två par innetofflor i en hög i vardagsrummet där maken satt igår.Sen hade han inte gjort DET ENDA jag bad honom om igår, nämligen sopa golven på nedervåningen.Räkningen till min HemPC låg kvar och blir inte betald idag heller, trots att jag sa till honom var den låg. Själv kan jag inte betala den eftersom maken har bådas digipass.Förutom detta hade Pluttan spytt ner två plädar som nu ligger i tvätten. Dessutom hade hon kissat på div ställen under natten och morgonen.Jag vet att inget av det maken glömt var med vilje, men att höra de orden just nu "det var inte med vilje" får mig att se rött och gör det bara värre, eftersom det är den förklaring jag ALLTID får.Så nu har jag ätit lunch och ska snart fortsätta plocka undan, tända en eld och få lite fint här till i eftermiddag. Och försöka driva bort PMSatan så långt bort som det någonsin går.

Av Patricia - 26 februari 2007 12:02

Trots att jag somnade en stund på eftermiddagen/kvällen, orkade jag inte hålla mig vaken. Vi låg och tittade på "Fantastic Four" tills Oscarsgalan skulle börja, men båda somnade i filmen så jag får kolla när den går nästa gång. Dessutom blev inte galan inspelad, så jag får se hur jag ska kunna se den en annan dag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards