Alla inlägg den 16 februari 2007

Av Patricia - 16 februari 2007 22:29

Nu har jag fixat till bildbeviset att Pluttan låg i makens knä på alla hjärtans kväll.Jag har beskurit bilden kraftigt, men jag tycker att man ändå kan se att hon ligger i hans knä.Hon har inte gjort om det igen, men ligger gärna tätt intill oss i sofforna, vilket är mysigt det med. :)

Av Patricia - 16 februari 2007 22:19

Det blev en film. Maken fick välja. Han valde Lilla kycklingen med engelskt tal.Den var lite smågullig, men jag föredrar nog "På andra sidan häcken",om man kan jämföra dem.Jag var trött och lade mig ner i soffan. Big mistake. Somnade naturligtvis och missade slutet på filmen.Jag är hopplös.Efter filmen har vi tittat lite på tv, men det finns ju inget. :(Borde vi umgås istället? ;)

Av Patricia - 16 februari 2007 20:03

* Te är gjort* Huvudkudde nertagen till soffan* Fleecepläden jag sytt virad om mig* Min bok med mig (fall i fall vi inte kommer överens om en film att se)* Maken värmer chokladkakaKänner mig frusen, så jag hoppas detta hjälper mig.Är trött men rastlös.Jag hoppas vi hittar en bra film att titta på. Som vanligt är det ju inte mycket sevärt på tv.

Av Patricia - 16 februari 2007 18:28

Fick ett nyhetsmail från Adlibris och såg att det fanns en bok som jag tror jag skulle behöva läsa.Självkänsla nu! av Mia Törnblom. Den hade kanske hjälpt mig lite.

Av Patricia - 16 februari 2007 17:54

* Jag har plockat undan i pysselrummet.* Jag har tagit ner datorn i vardagsrummet.* En eld är tänd i kakelugnen.* Jag har tänt upp lite i huset.* Jag har satt ut vedkorgen framför ytterdörren så att maken inte missar att han ska ta med sig ved in.* Jag har torkat upp kattpiss vid ytterdörren.* Jag har slagit på datorn.Jag har ingen aning om vad vi ska ha till middag. Det hade varit underbart att ha något färdigt.Maken undrade om han skulle handla något på vägen hem, men jag sa nej. Det är hur mycket folk som helst i mataffärerna på fredag eftermiddag. Varför har vi inte en kock?

Av Patricia - 16 februari 2007 17:37

Ringde grannen som fyller år på måndag. :) Vi pratade lite allmänt om allt möjligt. Hon lät så glad så, ända tills jag nämnde hennes födelsedag som är på måndag. Hon gillar inte att fylla år. Hon känner sig gammal då. Grejen är att hon fyller 26 i år. Lilla gumman. :)Jag frågade om hon jobbade något i helgen och undrade när det passade att vi tittade förbi med en liten present. När hon hörde ordet present lät hon lite gladare. Så på söndag mitt på dagen ska vi dit på lite fika.Trevligt trevligt. :)

Av Patricia - 16 februari 2007 17:14

Usch, idag har det inte gått smidigt med pysslet. Vet inte varför.Jag tänkte göra ljuslyktor av vanliga dricksglas. Min första idé var att använda etslack på glasen så att de blev matta. Hade satt guldstjärnor som jag sedan pillade av när jag stöpplat på etslacken.Etslacken var torr och jättejobbig att jobba med.Guldstjärnorna satt som berget och det var ett helvete att få av.Resultatet såg fruktansvärt ut.Vad göra nu då?Fram med lila "japanpapper" från Panduro.Fram med spraylimmet.Limma på japanpapper - inte alls lätt.Nu såg det bättre ut, men fortfarande tråkiga.Leta i en liten låda.Fram med kräppapper i svart.Satte en remsa runt glaset - lite bättre.Hittade lila sidenband och knöt ovanpå kräppappret.Hittade ljussand i turkos och marinblå som jag blandade och hällde i glasen.Hittade vitt och svart tunt papper och en papperspåse modell ge bort.Påse tråkig.Fram med en av de nya stämplarna och tryckte på både fram- och baksida med lila metallfärg.Tog foto.Nu ska jag allt ner i påsen och jag ska hämta två värmeljus att sätta i glasen.Sen ska ett lämpligt kort letas fram bland de klara och läggas i påsen.Fotona jag tog gör inte lyktorna rättvisa, men jag kan tyvärr inte göra det bättre. Men man får en hyfsad uppfattning iallafall.

Av Patricia - 16 februari 2007 15:16

Jag är fullkomligt hopplös.Jag har forfarande inte kommit igång än med att göra födelsedagspresenten. Istället har jag pratat med mamma i telefon och försökt hjälpa henne lite, men det gick inte så bra.Sen har jag gjort en bild som jag tänkt använda när det är dags att pyssla, som nu, när jag verkligen tänkt komma igång. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards