Alla inlägg den 15 februari 2007

Av Patricia - 15 februari 2007 16:34

Jag fick för mig att jag skulle räkna mina stämplar samt omorganisera dem då jag haft svårt på sistone att hitta bra bland dem.Totalt fick jag det till 320 stämplar. Då har jag räknat med mina alfabet också (3 uppsättningar). Utan dem är det 225 stämplar med någon form av motiv eller ord.Det var några stycken. Flera av dem är småstämplar som är typiska för lärare, men många andra är rejäla och helt underbara. Jag hade t ex glömt att jag har några Nalle Puh-stämplar och Tiger.Vissa stämplar som jag köpte "tidigt", när stämpling var nytt för mig, undrar jag verkligen varför jag köpt. Och jag känner att det finns stämplar jag skulle ha nytta av idag. Så fler lär det bli. :) Fint och organiserat blev det också.I en av mina Sturebyråar (som inte längre säljs av IKEA till min stora sorg) har jag nästan fyllt hela med stämplar och stämpeldynor. Endast nedersta hyllan rymmer annat, nämligen plastfickor och dyl.Så jag känner mig nöjd, förutom att Sture inte längre säljs. Jag skulle behövt fler sådana. Men men.

Av Patricia - 15 februari 2007 16:22

Jag fick för mig att jag skulle räkna mina stämplar samt omorganisera dem då jag haft svårt på sistone att hitta bra bland dem.Totalt fick jag det till 320 stämplar. Då har jag räknat med mina alfabet också (3 uppsättningar). Utan dem är det 225 stämplar med någon form av motiv eller ord.Det var några stycken. Flera av dem är småstämplar som är typiska för lärare, men många andra är rejäla och helt underbara. Jag hade t ex glömt att jag har några Nalle Puh-stämplar och Tiger.Vissa stämplar som jag köpte "tidigt", när stämpling var nytt för mig, undrar jag verkligen varför jag köpt. Och jag känner att det finns stämplar jag skulle ha nytta av idag. Så fler lär det bli. :)

Av Patricia - 15 februari 2007 15:17

En väldigt vänlig sköterska från RMC ringde mig 5 minuter innan "avtalad" tid.Jag frågade om det här med eventuella sista datum för att göra IVF och om man ramlade ur "kön" som vi är i, eller liknande. Jag läste nämligen på en annan blogg att på ett ställe hade man ett år på sig från remissdatum på att göra sina IVF'er. Detta gjorde mig lite orolig när jag läste det.Men där vi går finns ingen sådan tidsbegränsning. Jag har tills jag är 38 år på mig, vilket är drygt 6 ½ år. Men så länge tänker jag inte vänta.Sen bad jag om att en kurator ska kontakta mig då jag känner att jag behöver prata med någon. Jag vill inte gå och må dåligt psykiskt. Det kan även hjälpa oss inför nästa IVF att få gå och prata med någon. När jag blir kontaktad vet jag dock inte.Men lite kunde jag iallafall pusta ut efter samtalet.Tidigast i höst någon gång kommer vi att få göra en IVF. Sista omgången för våren är i mitten på april och där finns ingen rimlig chans att vi hinner det.Så att så är det med det.

Av Patricia - 15 februari 2007 15:15

Då föräldrarna gör om badrummet, har vi fått deras duschdraperi i tyg. Ett jättefint, enkelt i rött.Detta åkte upp igår innan jag tog mitt bad. Mycket finare och vuxnare än det vi hade innan med figurer från IKEA. Och det passade ju bra att hänga upp det igår när det var hjärtedagen och rött som tema. :)

Av Patricia - 15 februari 2007 13:03

Är jag den enda som är innerligt trött på lastbilar?De kör som de vill, skitar ner något otroligt i naturen, är verkligen bara ivägen på motorvägen och livsfarliga.Värst är de när de är på motorvägen och jag (eller den som kör) själv ska upp på motorvägen på en påfart. De släpper aldrig på gasen, eller går ut i omkörningsfilen om det är ledigt i den. Nej, de ligger kvar och puttrar.Idag när jag skulle hem var det fullt med lastbilar i den högra filen på motorvägen. Jag ska försöka ta mig ut, men det är verkligen inte lätt. En liten, och då menar jag verkligen liten, lucka mellan två lastbilar hittade jag. Den lastbil jag hamnade precis framför vägrade att släppa på gasen. Har inte lastbilar samma skyldigheter som personbilar - att lämna företräde till de som ska på motorvägen? Eller har den regeln helt avskaffats?Och man har ju inte den minsta lilla chans mot dem heller eftersom de är så stora.Nej, bort med alla förbannade lastbilar och utöka tågtrafiken istället. Det hade gynnat både miljö och människoliv.

Av Patricia - 15 februari 2007 13:01

Det finns många konstiga filmer, men den här kommer nog att ta priset i knäpphet. Det ska göras en film om Milli Vanilli, gruppen som hade några hits 1990, men det var inte killarna som man såg som sjöng.Kommer den filmen att ha någon publik alls? Jag skulle inte få för mig att betala ett öre för att se den. Jag vet inte ens om jag vill ödsla min tid på den.

Av Patricia - 15 februari 2007 12:54

Intervjun gick bra idag tycker jag.Först när jag kom dit blev jag invisad i ett litet rum/bås. Efter en stund kom kvinnan tillbaka med en bunt papper jag skulle fylla i. Det tog sin lilla tid och jag fick skrivkramp. När jag var klar lämnade jag häftet till henne och jag satt och väntade ytterligare en liten stund innan hon kom in i det lilla rummet igen.Hon berättade lite om bemanningsföretaget och jag ställde mina frågor. Hon bad mig berätta lite om mig själv och dylikt. Till sist berättade hon om den tjänst jag sökt och den lät inte alls svår för mig att klara av.Om jag är intressant får jag åka till den tilltänkta arbetsplatsen där de då ska välja mellan två stycken. Det hela ska vara avgjort någon gång nästa vecka. Så fortsätt håll tummarna ni som gjort det hittills.Efter intervjun gick jag bort till maken och vi lunchade. Det var mysigt. En av cheferna stannade till och frågade hur det går. Dessutom tipsade han om ett jobb han sett i tidningen. Ska kolla upp det sen.När vi ätit åkte jag hem och nu är jag här.Innan jag gick in på intervjun ringde jag RMC igen för att få en ny telefontid. Tre gånger fick jag ändra mitt telefonnummer så att det blev rätt. Nu när jag kom hem hade de ringt tre gånger och bad mig ringa upp igen. 14.15 är min nästa telefontid. Den ska jag inte missa.

Av Patricia - 15 februari 2007 08:46

Naglarna är fina (än så länge), jag är sminkad och håret är borstat. Jag har bytt överdel tre gånger men tror att jag är nöjd nu.Jag har gått från tunika till tröja till topp och kavaj. Jag känner mig nöjd med valet. Nu beger jag mig.Håll alla tummar som finns. P.s upptäckte små skavanker på naglarna. Får se till att inte visa dem för mycket.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards