Alla inlägg den 2 februari 2007

Av Patricia - 2 februari 2007 22:52

Maken hittar diverse roliga och söta saker.Den här "naturfilmen" är helt klart sevärd. Den är rolig. :) Enjoy.

Av Patricia - 2 februari 2007 22:26

Jag fick denna bild av en arbetskamrat igår.

Av Patricia - 2 februari 2007 20:30

Biljetter till föräldrabesök är beställt och vi har bytt sladd till ljudsystemet.Vi försöke med en vanlig sladd, men det sprakade och sladden satt inte så värst bra. Vi provade då med sladden maken köpte igår och det funkade jättefint.Maken har kokat kaffe och äter lite glass nu. Nu blir det Sanningen om Rödluvan.

Av Patricia - 2 februari 2007 19:09

Som jag trodde fick jag inte någon av de åtta tjänsterna. Inget oväntat där. Dock fick jag vänta till 15.30 innan hon ringde.I eftermiddag har jag vilat med hankatten ovanpå mig som en padda.Maken kom hem tidigare då jag var lite deppig (läs tjöt).Jag har tagit ett varmt bad.Till middag blev det den andra pizzan vi köpte igår.Snart ska vi försöka se om vi kan fixa DTS-ljudet till DVD'n.

Av Patricia - 2 februari 2007 11:09

Satte mig för att laga en svart kjol i 100% polyester med snedvolanger som jag köpte i höstas i en av de stora, svenska klädkedjorna.Kjolen satt bra. Inte som ett korvskinn men inte för löst heller.Jag har använt kjolen EN kväll. När vi kom hem från en middag hos ett par kompisar upptäckte jag att en volang gått upp. Minsta lilla anstängning/stretchning kjolen fått har det gjort att tyget fransats och gått upp. Jag tänkte att jag skulle försöka laga det idag, men upptäckte då att samma sak här i 3 eller 4 andra sömmar. Det är helt otroligt.Även när jag suttit i den har den inte varit som ett korvskinn. Men sätter man sig ändrar sig naturligtvis sömmarna. Men detta tyg är inte meningen att man ska röra sig i.Jag är nu så fruktansvärt förbannad och besviken. Jag är ganska säker på att jag inte har något kvitto kvar och den är inte köpt i stan. Så jag ska ringa en av butikerna i stan och höra vad jag ska göra. Den går inte att använda. Jo, om jag går ner 10 kg och den då är på tok för stor och den ser jättelöjlig ut på mig.Håll tummarna för att de är vettiga. Uppdatering:Jag kom fram till en av butikerna. Hon tyckte jag skulle komma in med den. Tyvärr hade de inte fler kvar (vilket inte gjorde något eftersom jag inte vill ha en sådan igen). Eftersom jag inte har kvittot kvar kan det vara så att jag får mindre pengar tillbaka för den. Varför? Jo, den kan ha varit på rea nu och då får jag bara tillbaka den summan. *suckar*Så vi får väl ta en runda imorgon ev och se om jag kan hitta något annat, beroende på hur mycket jag får tillbaka för den.Jag brukar vara duktig på att spara kvitton i vanliga fall. Men jag brukar inte spara dem hur länge som helst. Och var ska jag spara dem? *suckar igen*Nåja, jag är nöjd med att de tyckte jag skulle komma förbi iallafall.

Av Patricia - 2 februari 2007 10:47

Trots att detta verkligen inte är en nyhet, är det inte mindre orättvist för det.Det jag syftar på är antalet IVF-försök som landstingen i Sverige står för. Gratis ska man inte tro att det är även om landstingen står för behandlingen. Dock kommer man ganska snabbt upp i högkostnadskort både gällande besök och mediciner (det gjorde jag iallafall).Landstinget är något ont som skapats. Slopa det och låt det vara samma samma över hela landet.Är jag mindre värd eller kostar jag mer för att jag bor just i Östergötland? Vi får bara 2 försök. Jämtland, Norrbotten och Västerbotten är de som har det sämre. De har bara 1 försök. Skamligt tycker jag att det är när politikerna (iallafall i den gamla regeringen) härjar om att det är såååå viktigt att fler barn föds. Se då till att vi ofrivilligt barnlösa får fler möjligheter då att göra gratis IVF. Det finns studier som visar att det oftast behövs tre försök för ett par att lyckas med IVF. Men vem har råd när det kostar mellan 20 000 och 35 000:- att göra en IVF? Det är inte något man bestämmer sig för bara så där. Eller?Samma sak gäller även andra ingrepp i sjukvården. Det är väldigt orättvist och olika beroende på var i Sverige man bor.Hmmmm...är det här 2007, eller 1907. Ibland undrar jag faktiskt.Det är tragiskt när inte alla är lika mycket värda och får samma behandling i ett I-land. För det är vi väl fortfarande?

Av Patricia - 2 februari 2007 10:26

I morse hörde jag att den sista Harry Potter-boken ska släppas på engelska den 21 juli i år. Frågan är bara hur lång tid det tar innan den svenska versionen kommer ut. Men längtar dit gör jag. Jag har läst samtliga sex böcker innan och gillar dem.Enligt författaren kommer två karaktärer att dö i sista boken. Men vilka?Den stora frågan är bara - hur kommer den att sluta?Någon som har någon teori?

Av Patricia - 2 februari 2007 10:04

* Rekryteringskvinnan har inte hört av sig än.* Tomten är så klar den kan bli. Även renen.* Jag har börjat på en packlista. Annars lär jag glömma hälften.* Jag har läst bloggar* Jag har strukit lite löpare och tygunderlägg* Jag har hankatten mellan mig och laptopen (jättekelig)* Jag har tagit fram två plagg jag ska laga och småändraJag ska göra två ljuslyktor eller dyl till en kompis som fyller år imorgon. Billigt, förhoppningsvis snyggt och mycket användbart. :)Hmmmm...magen börjar kurra. Dags för en frukt snart kanske.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards