Alla inlägg den 23 februari 2007

Av Patricia - 23 februari 2007 21:20

och gillar katter ska du gå in på denna sida. Där är söta bilder på katter och texter som får dig att dra på smilbanden.Enjoy. :)P.s Om du vill se ännu fler ska du trycka på previous längst ner på sidan. Då kommer du till tidigare bilder. Det finns massor. :)

Av Patricia - 23 februari 2007 19:06

Jag har inte hört ett ljud från bemanningsföretaget om intervjun jag var på i måndags. Så det lär väl dröja till tidigast måndag innan jag hör något, om de bestämt sig då.Ju längre tiden går känner man sig mer och mer osäker och just nu känns det som att det inte är jag som kommer få det jobbet. Dock känns det inte helt kört. Jag har fortfarade ett ställe där jag känner att jag har en lite större chans, men de har inte velat intervjua än förrän de ska bygga om nu i mars. Så vi får väl se vad som händer.

Av Patricia - 23 februari 2007 18:21

Var fullkomligt förstörd efter förra inlägget. Tjöt hejdlöst och kom fram till att det var lika bra att gå och lägga sig i sängen. Hankatten gjorde mig sällskap och försökte sitt bästa att trösta mig. Han kan vara en riktig sötnos.Jag hann sova en liten stund. Sen ringde föräldrarna för att berätta att badrummet var klart. Vi pratade om allt möjligt.Maken kom hem lite tidigare från jobbet eftersom jag var så ledsen. Han lade sig hos mig en stund. Sen gick han ner och började med maten. Jag kom ner en stund senare och hjälpte till.Nu har vi ätit. Det blev korv stroganoff, ris och jättemycket ärtor.Ev blir det ett bad snart. Jag känner att jag behöver det.

Av Patricia - 23 februari 2007 14:40

Var hungrig och värmde pastan som var kvar samt lite köttfärssås. Tog de sista goda oliverna och lade ovanpå.Trodde tydligen att jag var en bläckfisk och kunde hålla fler saker än som gick. Tappade allt och har nu inget att äta. :( Det värsta var att jag blev så fruktansvärt ledsen.Jag HATAR att gå hemma och inte ens ha bilen. Jag är verkligen fast! Att gå här hemma ger mig dåligt samvete för att jag inte vill hålla på att städa fastän det behövs.Jag vill klä upp mig och sminka mig och ha ett ställe att gå till där jag gör nytta varje dag.Jag önskar hon ringde idag från bemanningsföretaget och gav mig glädjande besked helst, men bara ett besked.Nu blir det ingen mat. All lust till allt har försvunnit och jag vill bara gömma mig under täcket.

Av Patricia - 23 februari 2007 13:13

Idag kom ett trevligt brev. En bröllopsinbjudan till kompisars bröllop i vår.Först blev jag jätteglad för det var längesen vi gick på bröllop nu.Sen fick jag lite dålig samvete, säkert av en onödig anledning. I lördags träffade vi nämligen på den blivande bruden och jag frågade snällt och vänligt när bröllopet var eftersom jag hemskt gärna skulle vilja se dem gå nerför bröllopsgången. Hon svarade lite svävande att mer info skulle komma lite senare, varpå jag svarade att jag såg fram emot det.Därför blir jag nojjig nu.Har vi blivit bjudna för att de vill ha oss där?Har de bjudit oss för att vi bjöd henne (de var inte ihop då) på vårt bröllop?Har de bjudit oss för att de kände sig tvungna för att jag frågade i lördags?Jag hoppas innerligt att det är för att de vill ha oss där.Och jag tycker inte det är något jag kan fråga henne om heller. Det vore oartigt och knäppt.Jag ska nog bara tacka, ta emot och tacka ja till inbjudan.Och ett vackert bröllopskort ska göras. :)

Av Patricia - 23 februari 2007 13:05

De som installerade den nya vattenpumpen förra året kom hit idag. Hydroforen har nämligen slagit ifrån oftare och oftare, vilket skapat stor irritation både hos oss och grannarna som vi delar hydroforen med. Det är inte kul att behöva gå ut, ta av två tunga lock, klättra ner och slå på den, klättra upp igen, lägga på de två locken och sen in igen. Och denna procedur kanske 1-2 gånger i veckan. OBS! Det är inte jag som gått ner utan stackars maken och grannmaken som får denna underbara uppgift.Killen mätte och kollade men hittade inget fel. Det enda han trodde var att elektrikern skruvat åt för hårt till strömbrytaren (om jag nu hörde rätt av killens mumlande) och att det kan göra att den stänger av sig. Jag tyckte detta lät väldigt märkligt eftersom detta börjat de senaste veckorna, ett bra tag efter elektrikern varit och pillat.Nåja, vi får väl hoppas på att detta räcker och att det inte slår ifrån fler gånger. Jag var noga med att påtala att om det fortsätter kommer vi att kontakta dem igen och då får de gå igenom det väldigt grundligt tills de hittar vad som är fel.Jag stod där ute hela tiden medan han letade. Det blåste jättekallt och det snöade då och då. Trots att jag hade termokläder, mössa och de tjockaste vantarna på mig fröst jag jättemycket.Passade på att hämta posten innan jag gick in.Nu är jag inne och ska inte gå ut mer idag!

Av Patricia - 23 februari 2007 11:14

Jag tror att jag skrev igår om att mina naglar är sköra nu och börjar brytas.Är det någon som har något bra tips om vad jag ska göra för att stärka naglarna?Är det någon speciell mat jag ska äta lite mer av som innehåller det som stärker naglarna?Jag använder handkräm där det står att det ska stärka naglarna.Jag vill ju inte att de ska brytas.Jag tack tacksamt emot tips och råd.

Av Patricia - 23 februari 2007 10:16

Imorgon ska vi till Cloetta Center och kolla på LHC som får besök av MIF. Jag tycker det ska bli jättekul. Jag hoppas det är uppehåll i snöandet och blåsandet då eftersom vi tänkt oss att gå en bra bit för att slippa parkeringsproblem som sist. :)Jag hoppas det blir en bra match, spännande där det blir många mål, men till båda lagen så att det avgörs precis i slutet på matchen. Att utklassa ett annat lag är ingen rolig match i mina ögon oavsett om vilka av lagen det är som står för utklassningen. En mållös match är heller inte kul.Så nu vet LHC och MIF vad jag önskar inför morgondagens match. Och maken önskar muffins i pausen. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards