Alla inlägg den 22 februari 2007

Av Patricia - 22 februari 2007 21:29

Då och då händer det att jag läser fel i någon text.Nyss stod det "Seven wonders of ancient Egypt" på Discovery Civ. Jag fick detta till "Steve Wonder of ancient Egypt". Gissa om vi garvade. :)

Av Patricia - 22 februari 2007 21:05

Har märkt att färre folk tittat in på min blogg. Nyfiken som är jag undrar jag hur det kommer sig.* har jag bara skrivit tråkiga saker på sistone?* har jag skrivit något dumt så folk bojkottat mig?* är jag bara allmänt tråkig och tjatig?Frågorna är många.Jag förväntar mig inte att få reda på det, och om folk tycker bloggen är intressant eller inte spelar heller inte någon roll. Så länge jag känner att jag kan skriva vad JAG vill, är det huvudsaken.En annan reflektion jag har är följande.För några månader sen fick jag kommentaren att det vore trevligare om jag kommenterade eller svarade på de kommentarer jag fick på bloggen. Jag tog till mig denna åsikt och anser att jag gjort ett bra jobb på detta sen dess. Det jag märkt är dock att det är sällan folk kommenterar kommentarer och det har börjat irritera mig. Ibland undrar om de över huvudtaget läser kommentarerna. Jag gillar faktiskt de bloggar där folk svarar mer har jag märkt. Samtidigt känns det lite okänsligt att påpeka att det vore trevligt att få svar ibland hos de som inte svarar. Så det är bara att låta det vara.

Av Patricia - 22 februari 2007 20:15

Idag på posten fick jag och maken en konsultationstid på RMC. Den är i slutet på mars. Så det känns bra. Jag vet att jag iallafall behöver prata och få lite råd för hur jag ska må bättre och hantera vår väntan på att få göra IVF, min rädsla för att drabbas för ytterligare ett utomkvedshavandeskap, m m.Jag hoppas jag har fått jobb till dess. Mitt högkostnadskort har gått ut och det kostar 250:-/person. Förhoppningsvis har maken fortfarande högkostnadkort, så blir det inte så stor smäll.

Av Patricia - 22 februari 2007 20:13

Har suttit nu en stund och redigerat fotona på mina pyssel som jag tidigare gjort. Har lite kvar att fotografera, men det gör jag imorgon. Jag tror att fotona blev ganska bra. Ska ta och kolla igenom dem nu med maken för att höra om han tycker att de duger. :)

Av Patricia - 22 februari 2007 19:15

Jag lyckades komma på något till middag OCH lagade den. Det blev två paket Keldas Thaisoppa med räkor (som jag tinat och skalat) och crabsticks (tinat och tärnat). Till detta hade vi vitlöksbröd.Det blev jättegott och annorlunda. Tidigare har vi haft Thaisoppa har vi haft kyckling och wokgrönsaker (som båda stekts upp innan det åkt i soppan), men det är jag så trött på nu, så idag blev det skaldjur istället.Dagens soppa var inte riktigt lika matig, men ganska matig ändå då jag hade mycket crabsticks och räkor. Så detta kommer vi har fler gånger. :)När jag skalade räkor hade jag hankatten på ena sidan och minstingen på andra sidan. De turades om att jama och skrika på mig för att få räkor. De fick några var när jag var klar. Men oj vad jag önskar att jag hade haft öronproppar. De blev tack o lov betydligt lugnare när de fått äta.

Av Patricia - 22 februari 2007 14:54

Har suttit en bra stund nu och försökt rita en egen figur jag kan använda när jag ska göra kort t ex. Men det ser bara ut som skit! Jag blir så fruktansvärt irriterad.Jag tänkte jag skulle rita en egen figur till pappas födelsedagskort, men det är bara att glömma. Och någon bra stämpel har jag inte heller till lite äldre män. De figurstämplar jag har riktar sig inte till den ålderskategorin. Så jag får tänka om och tänka till där tror jag.Sen är det väl inte bästa tillfället att sitta här heller och försöka. Känner mig hängig, så det kanske är bättre att jag vilar istället. :(

Av Patricia - 22 februari 2007 10:50

Jag var precis ute och lämnade det ena inbjudningskortet. Grannen tyckte det var fint. :) Så det var trevligt.Passade på att kela lite med minstingens mamma, som är stallkatt i grannarnas stall. Hon var lika kelig som alltid och lika ettrig mot stallkattskompisen som minstingen är här hemma mot de andra katterna. :)Det var lite kallt ute, så jag stannade inte där så länge.Nu ska det pysslas vidare här. Men jag ska vara försiktig idag tror jag. Jag har lite ont i min vänstra axel. Inte så bra.

Av Patricia - 22 februari 2007 08:52

Det måste vara svårt att gissa vad vi har för väder idag. :) Har du gissat på snö har du gissat rätt. Det snöar ganska mycket här och har gjort det under en del av natten misstänker jag. Dock hoppas jag att maken kan ta sig till jobbet utan större problem.Tanken var att maken skulle åkt med grannarna idag, men så blev det ju inte. Han var trött och vaknade alldeles för sent. Jag blev ganska irriterad på honom eftersom tanken var att jag skulle ha bilen idag för ovanlighetens skull. Men han fick ringa över till grannarna och meddela att han skulle köra själv idag. Sen somnade han om. Det gjorde inte jag! Fick ligga och lyssna på hans klockradio som är inställt på P3's Morgonpasset, som jag anser har blivit jättedåligt. Irritationen blev inte mindre precis.Långt om länge kom han upp och gjorde frukost. Vi hade inte hunnit äta länge förrän jag bad honom lugnt att sätta på radion. Han undrade varför och jag förklarade för honom att jag hör honom äta väldigt tydligt och det gör att det kryper i mig och att jag blir så frustrerad att jag skulle kunna strypa honom. (Är det någon mer än jag som misstänker PMS vid det här laget?)Jag berättade för honom att jag vill inte känna så och vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Jag känner mig som en skurk när jag tar upp dessa saker. Han smaskar inte det minsta, men det låter väldigt i hans mun när han äter. Dumma, irriterande jag.Nu har maken åkt iväg till jobbet iallafall och det är lugnt och tyst hemma. Katterna ligger på lite olika ställen i huset och jag ska försöka underhålla elden maken tände i kakelugnen nu på morgonen.Igår kväll kom maken en bit på min hemsida. Tanken var från början att jag skulle lära mig att göra en hemsida, men den idén har vi avfärdat. Varför vet jag inte, men jag orkar inte vänta längre så det är väl lika bra att han fipplar med den så den blir klar. Jag har gjort ett förslag på en överskrift på hemsida och vi pratade struktur igår.Det som behövs sen är bilder och texter. Bilder har jag inte så många. Jag ska se idag om jag kan få ihop några bra med skitkameran. Annars vet jag inte vad jag ska göra. Ska man marknadsföra sig och det man gör för att locka kunder är det ju rätt bra med bra bilder. Så håll tummarna.Om lite mer än en månad fyller min pappa år. Så jag måste fundera ut ett snyggt kort till honom.Jag hoppas det här blir en bra dag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards