Alla inlägg den 14 februari 2007

Av Patricia - 14 februari 2007 23:38

Maken har lyckats flytta sig lite i soffan för att inte tappa känseln totalt. Pluttan SKA ligga i knät och anpassar sig.Kommer hon någonsin att lämna makens knä? :)

Av Patricia - 14 februari 2007 23:14

Pluttan ligger fortfarande i makens knä och myser och sover. Jag har t o m fått ta foto på henne. :)*suckar lyckligt*

Av Patricia - 14 februari 2007 22:18

När hankatten och pluttan var små låg de gärna i våra famnar eller knän när vi tittade på tv eller annat. Medan hankatten har fortsatt med detta hela tiden, slutade pluttan tyvärr ganska snart med detta. Vi blev lite besvikna över detta, men har accepterat detta och låtit henne bestämma.Keligheten har alltid funnits, men det har varit mycket på hennes villkor och det har inte varit mycket.När vi hade hittekatten hemma hos oss, var hon än mindre kelig. Dessutom påverkade tyvärr hittekatten henne negativt genom att göra henne lika nojjig som hittekatten själv var. Dessutom har pluttan tagit efter hittekattens markerande inomhus på framför allt möbler, vilket verkligen inte är kul och dessutom har lett till att vi fått byta ut en hel del möbler.Men när hittekatten tyvärr fick avlivas har pluttan mer och mer återgått till det "normala" i sakta mak.Undan för undan har hon blivit mer och mer kelig. Vill hon att vi ska kela med henne sätter hon sig på ändan och har framtassarna ovanför huvudet och börjar vifta med dem.Hon är inte lika skygg längre när vi har gäster.Men det stoooooora genombrottet skedde nyss. Hon ligger i makens knä och myser. Hon har stått och trampat lite i makens knä, vilket bara det varit en stor händelse här. Men ikväll ledde trampandet till att hon faktiskt lade sig i hans knä och ligger nu där sen 10 minuter och spinner.Det kanske låter fånigt, men både jag och maken blev rörda av att hon är så söt. Vi hoppas hon fortsätter med detta beteende och att hon blir en knäkatt.

Av Patricia - 14 februari 2007 22:15

Efter middagen tog jag ett varmt bad. Jag kände att jag behövde det inför imorgon. Passade på att läsa lite i min bok.Medan jag badade gjorde maken sin supergoda chokladkaka.Teet var jättegott och passade bra till kakan. Filmen var underbar. Den rekommenderar vi båda. Storyn var given med slut och allt, men det gjorde inget. Den var bra animerad, underbara karaktärer och fyndiga repliker. Vi gillade den verkligen och skrattade många gånger.En härlig valentinkväll. :)

Av Patricia - 14 februari 2007 19:14

Jag hoppas man kan skymta små hjärtan som ligger i påsen.Hjärtat som ligger brevid fick jag inte idag, men det passade bra in på bilden tyckte jag. :)

Av Patricia - 14 februari 2007 18:52

I eftermiddag har jag gjort ett kort till maken med en liten text som jag själv hittat på.När han kom hem fick han kortet, blev jätteglad men samtidigt orolig för att jag inte skulle bli glad för det han handlat. Jag var glad för bara det ATT han handlat något. :) Och jag fick den perfekta presenten för dagen.Innan idag drack jag te när jag skulle se film. När jag öppnade skåpet såg jag att mina teer sakteligen börjar ta slut och det är inte mycket roligt kvar. Jag suckade lite då och tänkte att jag ska handla lite te då och då sen igen.Den perfekta presenten var alltså en påse te, men inte vilket te som helst utan ett kärlekste. Det hette så. Jordgubbssmak och i ligger små hjärtan av socker. :) Supergulligt. Jag hoppas det är gott. :)Maten står i ugnen och på spisen. Jag har försökt duka lite fint och snart ska jag sätta i kvällens film i DVD-spelaren. Det blir På andra sidan häcken. Jag hoppas den är bra.

Av Patricia - 14 februari 2007 17:14

Mörkret lägger sig tungt över oss denna dag. Det har varit dimmigt några timmar nu och kommer antagligen fortsätta så. Flingor singlar ner då och då.Fler och fler lampor måste tändas.Själv är jag uppe i pysselrummet och packar upp, sorterar och organiserar. Kläderna har jag inte tagit itu med än. De är inte lika prioriterade som pysslet jag och mamma köpte förra veckan samt det jag fick när jag kom dit.Ett fint kort ska jag se till att få till idag också. Ett riktigt i papper till maken. Det borde jag väl klara av.Jag hoppas han kommer hem snart. Maken kurrar.

Av Patricia - 14 februari 2007 16:44

Innan idag sökte jag ett jobb. För ca 30 minuter sen ringde de från rekryteringsföretaget jag sökte jobbet hos och vill ha dit mig på intervju imorgon. Tala om att jag blev överraskad! Så imorgon förmiddag ska jag dit. Även om jag inte skulle få jobbet jag sökt, som inte är ett fast jobb från början, men chans till fast, har jag iallafall fått in en fot i rekryteringsföretaget och de vet vem jag är. Så det känns jättebra.Känner mig lite piggare nu. Nu är det bara maken som ska ta sig hem.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards