Direktlänk till inlägg 2 februari 2007

Jävla skitkläder

Av Patricia - 2 februari 2007 11:09

Satte mig för att laga en svart kjol i 100% polyester med snedvolanger som jag köpte i höstas i en av de stora, svenska klädkedjorna.Kjolen satt bra. Inte som ett korvskinn men inte för löst heller.Jag har använt kjolen EN kväll. När vi kom hem från en middag hos ett par kompisar upptäckte jag att en volang gått upp. Minsta lilla anstängning/stretchning kjolen fått har det gjort att tyget fransats och gått upp. Jag tänkte att jag skulle försöka laga det idag, men upptäckte då att samma sak här i 3 eller 4 andra sömmar. Det är helt otroligt.Även när jag suttit i den har den inte varit som ett korvskinn. Men sätter man sig ändrar sig naturligtvis sömmarna. Men detta tyg är inte meningen att man ska röra sig i.Jag är nu så fruktansvärt förbannad och besviken. Jag är ganska säker på att jag inte har något kvitto kvar och den är inte köpt i stan. Så jag ska ringa en av butikerna i stan och höra vad jag ska göra. Den går inte att använda. Jo, om jag går ner 10 kg och den då är på tok för stor och den ser jättelöjlig ut på mig.Håll tummarna för att de är vettiga. Uppdatering:Jag kom fram till en av butikerna. Hon tyckte jag skulle komma in med den. Tyvärr hade de inte fler kvar (vilket inte gjorde något eftersom jag inte vill ha en sådan igen). Eftersom jag inte har kvittot kvar kan det vara så att jag får mindre pengar tillbaka för den. Varför? Jo, den kan ha varit på rea nu och då får jag bara tillbaka den summan. *suckar*Så vi får väl ta en runda imorgon ev och se om jag kan hitta något annat, beroende på hur mycket jag får tillbaka för den.Jag brukar vara duktig på att spara kvitton i vanliga fall. Men jag brukar inte spara dem hur länge som helst. Och var ska jag spara dem? *suckar igen*Nåja, jag är nöjd med att de tyckte jag skulle komma förbi iallafall.

 
 
Ingen bild

Micka

2 februari 2007 17:09

Förstår att du blev förbannad. Ändå tillmötesgående av affären att låta köpet gå tillbaka om än endast delvis. De flesta vägrar ta tillbaka.
Ett gott råd är att i affären när du provar hårdtestar klädesplagget genom att dra på längden, tvären och diagonalt och kolla hur sömmarna och tyget i övrigt klarar det. Samla även tyget i handen och krama ordentligt för att se hur skrynkeltåligt tyget är. Du skall kunna ta i ordentligt. Klaras inte testet till belåtenhet är det ingenting att ha. Det gäller även stickade plagg, trikåplagg såväl som plagg sydda i tunna eller kraftiga tyger. Se cokså efter så att så många sömmar som möjligt är fästade och även overlockade/zigzag.
Kläder skall tåla sådan test utan att det syns. Det är värt den lilla tid det tar att göra detta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards